(Sub ) throttle sensor vragen ..

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Beste Lexus rijders,


Ik zit vast met de wederopbouw van de LS400 ik kan nergens duidelijk terug lezen wat ik moet doen met de sub throttle sensor. Ik weet hoe je de main throttle stelt maar er wordt nergens over het afstellen van de sub throttle geschreven.

En is de sub throttle met een gele connector ?
Want de sensoren zijn niet gelijk.

Groet


Lexter
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Nou ik heb goed nieuws, ik heb de hele dag aan die draden gewerkt en ik kan zeggen dat het wegvallen voor 75% weg is .. alleen maar omdat ik de draadjes heb vernieuwd op die stekkertjes. Tsja die stekkertjes zijn me wat ik had beter eerst een doosje nieuwe kunnen halen. Maar goed het zit goed in gepakt en veilig.
Er is nog 1 probleem en dat is dat je hem erop moet zetten maar eerst een 1/4 slag terug moet draaien en dan pas erop zetten en draaien tot de boutjes erin kunnen.
Maar ik kan die 1/4 slag niet maken door die ijzeren pijp en rubberen slang die er direct onder hangen.
Wat resulteert in een vreemde half stand, want als ik de tps draai van recht naar links moet het RPM stijgen dat doet ie ook. Maar !! halverwege dat korte stukje dat je hem kan stellen begint de RPM te kloten en springt ie van 1100-1200 terug naar 700 rpm.

Er zit dus een vette dooie spot in maar de TPS is nieuw ....

Ik merk daar overigens niets van als ik rijd alleen als ik hem stel merk ik het op.

Ik ben wel blij dat er eindelijk is iets geholpen heeft, nu nog die dooie spot eruit en de injectoren reinigen.
Und dan nach Deutschland ...

:rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Maar !! halverwege dat korte stukje dat je hem kan stellen begint de RPM te kloten en springt ie van 1100-1200 terug naar 700 rpm.
Ja, denk alleen niet dat de 'dirty' methode (dus draaien aan TPS totdat juiste RPM bereikt wordt), een goed beeld geeft. Daarbij, 75% is geen 100% ;)

Vorzover nog niet gedaan: je zou feitelijk de TPS (zonder stekker aangesloten) kunnen uitsluiten/testen op continu?teit (analoge multimeter zou voorkeur hebben) . Dit sluit je dan aan op 1 v/d middelste pennen en de naast gelegen buitenste. Vervolgens de andere pennen. Je 'reading' zou in beide gevallen als je (heeeel erg langzaam) handmatig gasgeeft, naadloos moeten oplopen. Digitale meter verwerkt nogal langzaam..

Je zou ook nog kunnen denken aan een voltagemeting. Als je TPS b.v. niet het juiste voltage ontvangt, zal de 'output' ook verstoord zijn (met als gevolg een probleem in een bepaald TPM bereik). Je kunt dan .v. de signaalkabel- en massawaarden v/d TPS (naar ECU) meten. Voltage tussen idle/volgas zou moeten oplopen tussen 1 en 5 volt.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Zeer interessant GPS-10,

Nou heb ik natuurlijk ongeveer dezelfde stappen gedaan maar dan met de stekker eraan en ign ON.
Dan trap je op de gaspedaal en kijk je op je meter, dat van 1-5 volt was het enige wat niet klopte volgens het boekje.
Maar goed dat meten is een vak apart zonder de juiste SST draden loop je constant het gevaar dat je connectie niet goed is. Ondertussen word je hoorndol van de lege batterijen die je foppen en je gebroken draad in je nieuwe meter zijn rode draad. De spanning is aanwezig maar 6 volt is nooit bereikt 5 is echt zijn max, begin spanning is 1 0f minder V eind dus 5.

Dus .... ja er is gemeten ( stekker erop met voltage stekker eraf voor ohm, en de uitslag was dat wanneer ik de gaspedaal in trap die mooie vloeiende oplopende voltage er niet bij volgde. In Ohms leek alles ok en in voltage haperde het een beetje, het leek wel of ie meteen naar de 5 door wou en 2 3 en 4 liever overslaat.

Ik heb de ECU helaas weer vast gemaakt wat een boel werk is en ik heb mijn meter gerepareerd en gecustomized.
Ik ga er een handje bij roepen om de meting goed te verrichten zodat ik kan uitsluiten ipv raden.

Mijn sub throttle heeft ook precies dezelfde geknakte draden helaas moet je dan wel eerst de actuator verwijderen.

Hoe dan ook ik wist wel dat de LS heel erg inhield als je het gas snel indrukt, af en toe maakte ie dan goed contact en spoot ie vooruit. Ik stond gister op een grasveld en ik trap hem is goed in et voila le LS au Drift.
Het grote verschil tussen een LS die wegvalt in een gat of een LS die goed oppakt is enorm, de throttle response is nu bijna correct en iedere keer als de LS meteen wegblaast ben ik gelukkig.

Zo beste rijders wat kan die zuipen die V8 die tank loopt gewoon leeg lijkt wel.

Groet from LS Lexter