Telefoon boek overzetten NAV 4e Gen

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Zoals zovelen is het lastig om de gegevens van de SIM naar de auto te overzetten, ik heb begrepen dat dat wel lukt met de Nokia 6310(i) ik ben van plan om zo'n ding aan te schaffen en dan eventueel met overname kosten te laten rouleren. Is daar animo voor? Ik denk dat ik rond de €30,- wel kan slagen. Heen en weer zenden is daardoor al bijna net zo duur als de aanschaf, dus denk ik aan overname van het toestel. Eventueel is het natuurlijk ook mogelijk dat ik er mee langskom en we het gezamenlijk gaan installeren, ik sta open voor idee?n .
Of heeft er toevallig nog iemand zo'n toestel liggen? (het zijn die lange brons of zilverkleurige toestellen)

Kleine tip alvast, gooi nooit de oude simkaarten weg, de meeste toestellen van tegenwoordig schrijven niets weg op de SIM en heb je dus geen nummers om over te zetten.
 
Laatst bewerkt:

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Huh... gebruikelijk is dat de contacten worden gesynchroniseerd met het toestel, dus zodra een ander toestel wordt gekoppeld heb je andere contacten.

Heb pas nog zo'n toestel weggegooid en ligt er misschien nog ??n bij mijn ouders in de kast.

Op een moderne telefoon kan je natuurlijk dmv een app je contactpersonen vanaf je sim overzetten naar het toestel zelf.
 
Laatst bewerkt:

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Met de 4e Gen is dat dus alleen mogelijk met de oudere toestellen, als je tegenwoordig wilt synchroniseren dan zal de telefoon de verbinding verbreken, dat is verder niks nieuws lees het internet er maar eens op na.
Het systeem wilt de gegevens van de SIM afhalen wat dus in de meeste gevallen niet lukt, het is dus de bedoeling dat je je gegevens kopieert naar de SIM en dan via een ouder toestel de gegevens overzetten naar het systeem ( uitsluitend SIM, dus telefoon maakt niet uit).
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Mocht je die nog hebben dan houden wij (mede forum leden) ons aanbevolen...
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
No Title

Zoals je ziet een nog werkende...stuur maar PM
 

Bijlagen

  • photo2174.JPG
    photo2174.JPG
    402,1 KB · Weergaven: 44

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Dit is nog niet al te makkelijk, via een 6310i kan het inderdaad, alleen moet je dan de nummers 1 voor 1 importeren, ik maak er nog wel een apart verhaaltje voor met de tijd.
Ik ga het nu proberen met een S-E vivaz, deze staat ook in de lijst bij Lexus.eu en daarmee moet je wel je complete contacten in 1 keer kunnen overzetten.