Temperatuur verwarming Lexus CT200h klopt niet !

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Nu de dagen toch wat kouder beginnen worden, heb ik precies het gevoel dat er niets klopt met de verwarming van mijn Lexus CT200h. Als de buitentemperatuur rond de 12 ? 13 graden is en ik de verwarming in de auto op 22 graden zet, blijft hij precies lauwe tot koude lucht blazen in de auto, hetgeen me een onaangenaam gevoel geeft. Pas als ik de temperatuur op 25 graden zet, blaast hij warme lucht. Eerlijk gezegd vind ik het niet normaal dat je de temperatuur zo hoog moet zetten om warmte in de auto te krijgen met bovenvermelde buitentemperatuur. Als ik met de Toyota Auris van mijn vader rijd en de temperatuur op 22 graden zet, blaast hij toch warme lucht als de motor op bedrijfstemperatuur is en moet je de temperatuur helemaal niet zo hoog zetten. Zijn er nog mensen die dit hebben opgemerkt en kan dit eventueel door de dealer worden aangepast ?
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Bij een normale auto zal het koelwater voor opwarming zorgen, in het begin loopt de Atkinson motor niet of weinig en kan dus NIET voor verwarming worden gebruikt.De airco moet het dus volledig elektrisch doen wat normaal zelfs veel sneller gaat.Bij mijn Mercedes heb je in het begin de elektrische als de buitentemperatuur onder 8?C is en daarna vult het koelwater aan.Dus is dit voor jou niet normaal.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Bij de dealer kunnen ze uitlezen of het een afwijking in het meetsysteem is, waar het aan ligt en eventueel de temp weergave aanpassen aan de werkelijke temp. Is allemaal aan te passen, moet je alleen even langs de dealer knallen
 

Machael

Hoort erbij
11 jul 2011
45
0
0
Ik heb het zelfde probleem.

Wat ik ook gemerkt heb is dat de auto steeds kouder wordt bij lange ritten.

Ik rij regelmatig van Rotterdam naar Groningen en terug. Ik heb de temparatuur meestal op 21 graden staan. Als ik een uur aan het rijden ben, vind ik het kouder worden en zet ik de verwarming hoger. Ongeveer een half uur later begint het weer koud te worden en moet ik de verwarming weer hoger zetten. Laatst ree er een colega mee, en die voelde precies het zelfde. het ligt dus niet aan mij :p

Hebben andere mensen dit ook ervaren?

MVG

Machael
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Zet je stoelverwarming aan, lekjer comfy, je rug ed lekker warm en de lucht wordt niet zo lauw/muf.
En nog belangrijker bij een lange rit mindersnel moe vanwege de warme lucht.
:D
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Ik was bij de verkennerseenheden: geen deuren en dak bij de jeeps in de winter.
De jeugd van tegenwoordig toch, im mijn tijd en brom. brom.brom. :roll:
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
tri zei:
Ik was bij de verkennerseenheden: geen deuren en dak bij de jeeps in de winter.
De jeugd van tegenwoordig toch, im mijn tijd en brom. brom.brom. :roll:
Ik ben mijn jeugdjaren al eventjes gepasseerd hoor ;) , maar langs de ene kant heb je gelijk, we worden een beetje teveel verwend met luxe momenteel in onze wagens, maar als je voor een auto zoals een Lexus toch vrij veel geld betaalt, moet alles toch ook naar behoren werken h?. ;)
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Machael zei:
Ik heb het zelfde probleem.

Wat ik ook gemerkt heb is dat de auto steeds kouder wordt bij lange ritten.

Ik rij regelmatig van Rotterdam naar Groningen en terug. Ik heb de temparatuur meestal op 21 graden staan. Als ik een uur aan het rijden ben, vind ik het kouder worden en zet ik de verwarming hoger. Ongeveer een half uur later begint het weer koud te worden en moet ik de verwarming weer hoger zetten. Laatst ree er een colega mee, en die voelde precies het zelfde. het ligt dus niet aan mij :p

Hebben andere mensen dit ook ervaren?

MVG

Machael
Heb ook dit gevoel, verwarming houdt echt slecht zijn temperatuur. Vandaag op 22 graden gezet en in het begin blaast hij lauwe lucht, na een tijdje zelfs irritante koude lucht. Staan 2 blokjes op het display. Zelfs op 24 graden blaast hij niet echt warm en staan er nog steeds 2 blokjes op het display, pas vanaf 25 graden blaast de aanjager krachtiger en wordt de lucht warmer. Misschien ben ik een koukleum, maar in de Toyota Auris van mijn vader, wordt het lekker warm in de auto als je de temperatuur op 22 graden zet en reageert de aanjager ook een pak sneller als je de temperatuur een graadje hoger zet.
 

jvr

Nieuw hier
10 mrt 2011
6
0
0
Bij mij het zelfde euvel aanjager hoog en temp op 24 dan is het te doen.
Ook hier het eerste uur op 22 graden en dan krijg je koude lucht airco staat uit.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
jvr zei:
Bij mij het zelfde euvel aanjager hoog en temp op 24 dan is het te doen.
Ook hier het eerste uur op 22 graden en dan krijg je koude lucht airco staat uit.
Ben dus geen alleenstaand geval :) Maandag afspraak bij de dealer en ben eens benieuwd hoe ze dit probleem gaan aanpakken ? Weet hier iemand waar de sensor zit die de binnentemperatuur regelt ?
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Het lijkt idd geen op zich staand geval te zijn... Als we als (toekomstige) CT berijders/eigenaren hier vaak genoeg melding van maken, wellicht dat er dan een campagne (net als nu met de poelie's van de RX uit 2004) van gemaakt wordt.

Een automatische klimaatregeling dient nu eenmaal de ingestelde temperatuur te verzorgen. De manier waarop de temperatuur gerealiseerd wordt, doet er niet toe...
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Vandaag met de auto naar de dealer geweest en het probleem uitgelegd. Software van de verwarming terug gereset, maar ik heb nog steeds hetzelfde gevoel :roll: Kijk het nog eens een weekje aan, anders maak ik terug een afspraak. :X
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Vandaag toch een koude dag, temperatuur rond het vriespunt, autootje uit de garage gereden en temperatuur op 24 graden gezet en verwarming blaast lekkere warme lucht :mrgreen: Blijkbaar vergt deze klimaatregeling toch een h??l andere aanpak dan ik gewend ben. ;)
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Deze morgen met vrouwtje een uitstap gaan doen: gezellig min 5?C
AC op auto gezet op 21? geen enkel probleem voor haar.Eens op 24 gezet ,veel te warm.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
tri zei:
Deze morgen met vrouwtje een uitstap gaan doen: gezellig min 5?C
AC op auto gezet op 21? geen enkel probleem voor haar.Eens op 24 gezet ,veel te warm.
Zal dan misschien toch met de koude buitentemperatuur te maken hebben dan. -5? is toch al redelijke vorst. Staat uw wagen buiten 's nachts ??? Mijn wagen staat 's nachts in de garage en daar is het ongeveer een graad of 10. Zodoende is het interieur van de wagen ook niet superkoud als ik ermee rijd. Ik heb deze morgen de temperatuur gewoon op 24? gezet en is het lekker warm in de auto, maak me er niet meer druk om. ;)
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
snekuem zei:
Blijkbaar vergt deze klimaatregeling toch een h??l andere aanpak dan ik gewend ben. ;)

In iedere auto betekent "Auto" dat de temperatuur automatisch wordt vastgehouden, behalve in de CT want daar betekent het dat de auto doet wat hij zelf wil :roll: