Temperatuur verwarming Lexus CT200h klopt niet !

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Nu de dagen toch wat kouder beginnen worden, heb ik precies het gevoel dat er niets klopt met de verwarming van mijn Lexus CT200h. Als de buitentemperatuur rond de 12 ? 13 graden is en ik de verwarming in de auto op 22 graden zet, blijft hij precies lauwe tot koude lucht blazen in de auto, hetgeen me een onaangenaam gevoel geeft. Pas als ik de temperatuur op 25 graden zet, blaast hij warme lucht. Eerlijk gezegd vind ik het niet normaal dat je de temperatuur zo hoog moet zetten om warmte in de auto te krijgen met bovenvermelde buitentemperatuur. Als ik met de Toyota Auris van mijn vader rijd en de temperatuur op 22 graden zet, blaast hij toch warme lucht als de motor op bedrijfstemperatuur is en moet je de temperatuur helemaal niet zo hoog zetten. Zijn er nog mensen die dit hebben opgemerkt en kan dit eventueel door de dealer worden aangepast ?
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Termin8r zei:
Volgens het werkplaatshandboek is de relatie tussen de temperatuur op de displays en de werkelijke temperatuur in het interieur (beperkt) aan te passen, zowel naar boven als naar beneden. Aangezien de overvloed aan informatie in het werkplaatshandboek niet echt makkelijk is te ontsluiten (duizenden pagina's, maar geen zoekfunctie...) zullen veel dealers/monteurs dit niet weten. Maar het kan dus wel.

Voor wie het zoekt in het werkplaatshandboek, hier staat het: VEHICLE INTERIOR > HEATING / AIR CONDITIONING > AIR CONDITIONING SYSTEM > CUSTOMIZE PARAMETERS

Het is helaas geen doe-het-zelfklusje vanwege dit kleine, maar significante detail: 'Connect the intelligent tester to the DLC3'.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Almeriaan zei:
Van Dorst in Breda heeft mijn verwarming zojuist aangepast. Het schijnt een instelling te zijn die standaard tegen slaperigheid wordt aangezet. Ze wisten gelijk waar ik het over had dus het is bekend. Nu is het lekker warm op 21 graden. Zelfs bij lange ritten blijft de temperatuur constant.
Da's leuk om te horen ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Omdat ze bij uw dealer al wisten waarover het ging, zullen er toch wel meer klachten zijn binnengekomen over die 'rare' klimaatregeling van de CT.
Neemt het veel tijd in beslag om die setting aan te passen ???
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als 't slechts een kwestie van een parameterinstelling is zullen ze daar, zonder reistijd meegerekend, binnen 5 minuten mee klaar zijn.
 

sanchy

Nieuw hier
27 jun 2011
5
0
0
Even een reactie op een oud draadje.

Ik heb deze week de dealer gevraagd om mijn CT aan te passen (met de print-out van dit onderwerp in de hand), maar volgens hen kon dit alleen bij de Amerikaanse uitvoering. Na gebeld te hebben met Lexus Nederland is mij bevestigd dat dit ook voor mijn CT kan en ze hebben de dealer verteld hoe. Toch blijft de werkplaats terughoudend, want zo zeggen ze, dat betekent dat de instelling voor de ECO beter wordt, maar dat het in de andere standen dan te warm zou worden. Nu interesseert me dat niet zo verschrikkelijk, want ik rij altijd in de ECO stand.

Is er iemand met ervaring, ook omdat de thread inmiddels al weer wat ouder is?

Bij voorbaat mijn dank,

S.