Terugroep actie LS

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hube
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
70
0
Overgenomen van Autoweek:

Toyota roept wereldwijd 1,75 miljoen auto's terug naar de garage om mogelijke gebreken te repareren. Het gaat onder meer om mankementen aan de remmen, cilinderkop en brandstofleidingen. Het gaat vooral om auto's in Japan geleverd, en wel om de Lexus LS. In Nederland betreft het alleen de limo.

In Nederland gaat het om 1.060 auto's van het model Lexus, gebouwd tussen 2008 en 2010. Bij deze auto's gaat het om een mogelijk probleem met de brandstofdruksensor, liet de importeur woensdag weten.

Het grootste deel van de voertuigen betreft het thuisland van de Japanse autofabrikant. Daar moeten volgens het Japanse ministerie van Transport ruim 1 miljoen voertuigen terug naar de garage, vooral modellen van Lexus. In Europa betreft het in totaal 36.000 Lexussen, die gebouwd zijn tussen januari 2005 en september 2010.

Toyota zegt geen wetenschap te hebben over brand, botsingen, gewonden of dodelijke slachtoffers door de gebreken.

De terugroepactie is de vierde van Toyota dit jaar, waarbij het ging om meer dan 1 miljoen auto's per keer.

Afgelopen juni riep Toyota in Nederland als onderdeel van zo'n omvangrijke terugroepactie nog bijna 17.000 auto's terug wegens problemen met de airbag.



*Update: in de eerste instantie meldden we dat ook de Auris betrokken was bij deze terugroepactie, maar in Nederland gaat het alleen om Lexussen. Om precies te zijn de vorige generatie IS 250, IS 250C en IS-F; vorige generatie GS 300/GS 460/GS 450h en oudere bouwjaren LS 460/600h. Dat meldt de importeur ons.*
 
Het frapante is dat Toyota en Lexus om ieder wissewasje (relatief begrip) een recall doen en dit middels persberichten ondersteunen.

Alle andere grote merken houden dit zo veel mogelijk binnenkamers en alleen als het moet gaat er een bericht uit. Dus lijkt het daardoor als of Toyota slechte auto's produceert.

Mijns inziens laat Toyota Lexus met deze openheid juist zien kwaliteit en klanten zorg hoog in het vaandel hebben staan.
 
Tja, we zullen het maar niet over de TFSI's hebben ;) Bij VAG zijn ze nog steeds in ontkenning :) Niets aan de hand!!!

Ik ervaar inderdaad ook niet dat ik slechter tegen Toyota aan kijk, eigenlijk zie ik ze op dit moment juist stukken beter. Mij houden ze als klant in ieder geval.
 
Ik denk dat Toyota meer een keiharde les heeft ondergaan met het rem debacle destijds in 2009... Ze zijn toen flink (deels onterecht) door de politieke en persmangel gehaald en werden beschuldigd van achterhouden gegevens/strategie, etc. Dat heeft ze flink de kop gekost. Ze zijn nu wat sneller met het meedelen van problematiek..

Wdb is dit wel een aardig artikel: http://blogs.hbr.org/2011/02/toyotas-recall-crisis-full-of/
 
Ja dat was hot in de states. De terugroepactie schijnt toch meer modellen te betreffen dan de ls.
 
3-4 uur reparatie, lekker dan.
vin checker ligt er nu ook uit
 
Zojuist brief binnen met preventieve controle brandstofsensor. Staat nu ook op de vin checker. Geen kosten en onder RCT maar aantal werkuren staan niet vermeld. Maar eens ff de oranje RC-F reserveren, dan is die voor Johan ook gelijk ingereden.:blush:
 
Terugroepactiecode is AGGB7 van toepassing op, afhankelijk van je VIN/prod. datum, de GS300, GS450h, IS250, IS-F, LS600H.
 
Natuurlijk, als wij met zijn alle regelmatig een "proefrit" gaan maken kunnen wij;
A Johan op de hoogte houden hoe geweldig die rijdt en
B hoeft Johan de auto straks niet meer voor te stellen, wij kennen de auto inmiddels dan al
wordt hij 2 x gematst :P
 
Dan gaan we in de witte ook proefrijden zo kunnen we Alor op de hoogte houden hoe die rijdt en hoeft Alor hem straks niet voor te stellen.