theoretische topsnelheden CT

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vb1
  • Startdatum Startdatum

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Heb even mijn oude kennis opgedoken in mijn grijze massa,

na berekening met een eindoverbrenging van 3.267 zijn de volgende topeindsnelheden theoretisch mogelijk bij de CT,

beginwaarden N = 5600 rpm/ i= 3.267/ O = 1,96m (15 en 16") en 1,99m (17")

15 inch wielen ( 195-65/15) 204,66 km/h
16 inch wielen ( 205-55/16) 204,66 km/h
17 inch wielen ( 215-45/17) 201,56 km/h

Dit is theoretisch mogelijk na berekeningen, maaaarrrr de CT is lekker begrenst op 180 km/h :rulez:

Dat betekent dat als de CT de 180 haalt de volgende toerentallen van toepassing zijn voor die 180 km/h

15 en 16 inch V=180 km/h toerental bij deze snelheid 4925 RPM
17 inch V=180 km/h toerental bij deze snelheid 5000 RPM

Dus we hebben dan nog 600 toeren over om het maximumtoerental te halen. :worship:
 
Neem aan dat dit is geprogrammeerd, maar stel, je weet een trick en je gaat zeg maar 201, krijgt de accu dan niet een overload?
 
Lijkt me niet, je gebruikt het vermogen van de accu ook om deze snelheid te bereiken, dus je laad niet op maar je onttrekt energie aan de tractiebatterij, let wel dit zijn theoretische berekeningen. De CT is begrenst op de ECU van het motormanagement op 180 km/h dat wil niet zeggen dat je berg af best 200 km/h zou kunnen halen. :rulez:


Als je een echte snelwegbeul wil rijden, let op, LS430 van 2006 kan theoretisch 350,2 km/h halen op basis van berekeningen. De echte gemeten topsnelheid is 282 geijkte kilometers zonder begrenzer. Het verschil van 70 km/h komt omdat in de berekeningen theoretisch geen rekening wordt gehouden met de luchtweerstand die per kilometer verhoging kwadratisch oploopt. :roll:
 
Is het niet zo dat je bij hetzelfde toerental maar een grotere maat velgen (en dus omtrek van de wielen) juist meer kilometers aflegt per uur in plaats van minder? Dus een CT met 17'' zou juist harder in plaats van langzamer moeten gaan dan dezelfde CT met 15'' ?
 
upje zei:
Is het niet zo dat je bij hetzelfde toerental maar een grotere maat velgen (en dus omtrek van de wielen) juist meer kilometers aflegt per uur in plaats van minder? Dus een CT met 17'' zou juist harder in plaats van langzamer moeten gaan dan dezelfde CT met 15'' ?


Wiel is wel groter maar band is lager t.o.v. 15 en 16 inch

Afrol van 215/45-17 is 1.96m en van 195/65-15 en 205/55-16 is 1.99m, vandaar het verschil, maar je hebt gelijk als het wiel groter wordt (de afrolmaat) gaat de auto bij gelijk toerental een hogere snelheid bereiken, mits de weerstanden verwaarloosd worden.
 
Is je telelr wel goed dan??? :P
Was de berg dan wel stijl genoeg??? hahahha, je maakt mij niet wijs dat de ECU de auto gaat afremmen he :D

Maar goed jij zat ook met 4 personen en bagage in de auto, dat zal ook meespelen. :D
 
Dat was mn trip naar praag, daarna nog naar heidelberg geweest met nog 1 iemand. Hoe groot de hellingshoek ook was, hij komt er niet boven :roll:
 
ct200H zei:
Dus keihard begrenst in het motormanagement? :D Heb ik met de LS ook, maar die is begrenst op 250 :rulez:

Hahhaa, wij moeten even een weekendje auto's switchen :D Hehehe, krijg jij de is200 van m'n ma, leen ik even de LS :worship: