toch wel blij met Lexus navigatie

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
254
143
43
Ik heb een hele andere beleving van het systeem. Wellicht omdat men hier al jaren Lexus/Toyota rijdt, dat er een beetje een vastgeroeste blik ontstaat?

Ik ben het er zeker mee eens dat het visuele deel ietwat verouderd aandoet en het soms ietwat zoeken is. Maar alles wat je van een ingebouwd navigatiesysteem verwacht, is er toch wel. TMC werkt netjes met zelfs een stem die me kan vertellen dat ik zometeen in de file kom of in druk verkeer met oorzaak. Zelfs tijdens een tripje Duitsland! Een alternatieve route wordt ruim van te voren aangeboden.
Rijstrookaanduiding werkt goed met visuele weergave van hoeveel banen links of rechts te volgen zijn.
Met de muis/stem invoeren is helemaal een verademing, dat is bij andere merken echt wel anders! Met afstandbedieningen en/of (draai)knopjes rommelen om een bestemming te zoeken..
Een duidelijke stem en zelfs met de juiste uitspraak van een stad.
Recente updates zijn gewoon te krijgen. Dat is ook niet vanzelfsprekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Ik ben persoonlijk niet echt fan van de navi van lexus, best omslachtig, verouderd systeem en moet nog steeds bij dealer laten updaten en vind die kosten best hoog ( doe dat dus niet elk jaar). De nieuwste modellen met carplay/android zullen nu denk ik wel moderner en beter zijn. Heb nu bij beide lexus ervaren, zowel IS250 uit 2011 en de GS300H uit 2014, dat de navi mij niet tot thuis voor de deur brengt. De woonwijk bestaat toch echt al wel vanuit de beginjaren 80 maar op de hoofdweg word er verteld dat ik in de buurt van mijn bestemming ben en de begeleiding word gestopt. Wel fijn dat ik weet waar ik woon maar toch.. Ook door het land heen niet altijd correct en gelukkig stam ik nog uit de oude landkaarten tijd en stratenboeken. Dat heeft altijd goed gewerkt, kon gelukkig wel kaartlezen:)
 
  • Leuk
Waarderingen: LEX(D)US

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
gelukkig stam ik nog uit de oude landkaarten tijd en stratenboeken. Dat heeft altijd goed gewerkt, kon gelukkig wel kaartlezen
Herkenbaar , gebruik ook bijna de navigatie niet. Het 100.000 straten boek helemaal versleten.
Een onbekende bestemming van te voren op Street View kijken helpt ook naast het gebruik van de navigatie.
De kaartupdate van 2022 laat trouwens wel lang op zich wachten, ik heb deze nog te goed van de dealer.
Die van 2013 begint nu toch wel regelmatig door het weiland te rijden ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
De optie om de auto om te bouwen naar APPLE CARPLAY/ANDROID AUTO is een goede optie maar ook best prijzig. Voor die enkele keer dat ik dat gebruik loont niet.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Wij rijden een 2018 NX met de nieuwere Navigatie, onze vorige NX en ook de IS hadden het wat verouderde systeem waar jullie het blijkbaar overhebben.
Ik had in de NX en in de IS mijn telefoon via Lexus Connected Services verbonden.
Zonder die verbinding was de navigatie vrij standaard, maar met die verbinding kregen we toch alternatieve routes en weer waarschuwingen e.d. voorgeschoteld.

Onze huidige heb ik ook via connected services verbonden helaas zie ik die optie op de website niet meer terug, maar ik krijg wel Realtime nieuwe informatie, bij weg opbrekingen met aangepaste snelheden geeft mijn navigatie dat aan en ook in het HUD is dan die aangepaste snelheid te zien.

Overigens; afgelopen vakantie naar Montenegro heb ik in Zuid Duitsland wel Google Maps even moeten gebruiken want de Lexus Navigatie bleef me maar de file insturen, Google navigeerde ons mooi uit die impasse.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Ik vermoed dat het om het Navigatie systeem gaat dat vanaf 2009 tot 2018 in een of andere vorm in de auto's is gebruikt.
Ik ken dat systeem aardig goed, het zat in onze Prius van 2009, in de IS300h en in onze vorige NX300h van 2014.

Het huidige systeem in onze NX van 2018 is het vernieuwde systeem, met Android Auto en Apple Carplay.