Tom's Uitlaat voor de IS250

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alan
  • Startdatum Startdatum

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.631
67
48
Ik denk dat ik deze ga halen:

TOMs%20is250%20exhaust.jpg

can be used on IS350 and IS250
Made by stainless steel SUS304
Paip diameter 60.5
Reference promixity noise value 86dB (85dB for normal IS350)

Waarom?

- Ik wil zo min mogelijk geluid, maar wel een subtiel merkbaar sportief geluid bij volgas. Het klinkt bijna stock maar dan sportiever dus.
- Ik wil origineel en kwalitatief goed spul hebben en TOM's staat bekend om toyota kwaliteit.
- Het oogt ook heel subtiel, niet netals andere tuners met een mega pijp achterin.
- Een beetje leuke uitlaat icm met mijn nieuwe Joe Z intake om net wat betere flow te kunnen krijgen.

Ik heb meerdere eigenaren gesproken en ze zijn heel erg tevreden. Vaak zijn het mensen die net als ik, gewoon een leuke sound als extra willen.

Bij prolex te koop, dus ik denk dat ik even op en neer ga rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=qO78BDzV4Ac

http://www.youtube.com/watch?v=Jp67XdLRY_U&feature=player_embedded

Er zijn nog wel een paar filmpjes maar dit is even ter indicatie :)

Foto's en "Dyno" :

http://tw.myblog.yahoo.com/kuan-yi/article?mid=90&prev=613&l=f&fid=32

Het mooie weer speelt zeker een rol :) Het lijkt mij ook zo gaaf om dat motor geluid van de 350 te horen met het dak eraf :)

Bijlagen

• IMG_0085 mail.jpg
    IMG_0085 mail.jpg
    397,6 KB · Weergaven: 127
Ik vind wel dat je dan een uitlaat je moet hebben :P eerlijk gezegd heb ik liever morgen al me uitlaat :P hahahaha zucht.... geduld geduld... wat ik niet heb... nog 3 4 weken wachten

Moet je een beetje geduld van mij lenen, ik heb zat :lol: Ben met twee/drie auto's tegelijk bezig. dat gaat pas sloom :lol:

Ik hoop dat ik de uitlaat voordat er een meeting plaats vindt, binnen is.

Mocht het niet zo zijn dan kan ik als je dat wilt, altijd nog even langs je rijden om te laten horen.

Arjan,

Ik rij soms idd langs je huis (snelweg), dus mocht het gebeuren dan zal ik zeker even langskomen.

Grunn?

Elk 3 db is een verdubbeling van het geluid, dus met andere woorden 93db vs 87db is dus het dubbel van het dubbele qua geluidsvolume....

Tanabe en Fsport en HKS hebben een resonatie...

HKS is over het hele toerengebied zwaar en agressief (maar wel mooi)

Tanabe is onderin wat brommerig en middentoeren iets minder....

Fsport is onderin brom en hoogtoerig snerp geluidje.....

Het ligt er net aan wat je zoekt....

Voor iemand net als ik die voor een klein sportief geluidje zoekt en geen resonatie wil dan is er eigenlijk alleen maar de TOM's..... Het is namelijk ook mijn dagelsijk auto waar ik jaarlijks 50k mee rij dus vandaar wil ik niet teveel herrie. :P vind het wel mooi hoor daar niet van :P

Beste is toch youtube te zoeken, want ze zijn allemaal wel te vinden.. :)

En nadeel van de TOM's is prijs......

Tanabe heeft wat problemen met fitting soms.

Ik heb een twee dubbele uitlaat met elektrische vlinderkleppen in de middelste pijpen met daar achter een straight pipe :lol:

...niet onder de lexus :lol:

arjan,

HAha ja wacht maar even, maar volgens mij moet je ook geduld hebben want ik krijg hem denk ik over een maand pas :(