- 7 nov 2011
- 43
- 0
- 0
Hallo beste mede Lexus rijders!!!
Ik ga jullie nu mijn hele project laten zien wat ik van mijn Toyota Aristo gemaakt heb.
Zo zag mijn Aristo eruit toen ik hem 1 maand in bezit had. En waar ik er mee samen met Team FCT alle leuke meetings mee af ging vorig jaar
Halver wege het seizoen ben ik eens mijn auto gaan poetsen, en kwam ik wat vreemde krasjes in de lak van mijn motorkap tegen :O besteede er niet teveel aandacht aan dus ik lekker verderpoetsen . Een aantal weken later was ik mijn auto aan het wassen en zag ik tot mijn verbazing dat die krasjes nu in eens scheurtjes geworden waren :O Dus ik mijn vader er even bij gehaald en hij zag al gelijk wat er aan de hand was :roll: Krakilee zei hij :O ( gebarsten grondlaag waar de lak in valt, soort opa huid), Nu heb ik echt het geluk dat mijn moeder haar vriend een autospuite fabriek in Duitsland heeft :rulez: Dus heb ik hem heeeeeeel erg lief aangekeken en gevraagd of we mijn auto misschien zouden kunnen spuiten, en daar ging hij gelijk helemaal akkoord mee :worship: . Zo dit was eigenlijk het plan voor de vorige winter Auto spuiten !!!!.
Fotos
Maar hier zou het dan niet bij blijven
Tegen het einde van de zomer ( 2011) Constateerde ik dat er een beetje olie mee kwam tijdens het afblazen van mijn blowoff en ik moet zeggen dit irriteerde mij echt heel erg :X Ik overal zoeken waar die olie nu vandaan zou kunnen komen, toch kwam ik steeds uit bij een lekkende turbo seal ( Seal van de 1ste turbo) Nu kon ik de complete turbo set eraf gaan halen en gaan laten reviseren( Kost 1500,-) Maar dit zag ik niet zo zitten van wege het feit dat ik toch al wel wat meer boost wilde gaan draaien en de standaard tubbies kunnen maar maximaal 1,2 bar of boost aan . Ik ben iemand die graag alles nieuw maakt :roll: Nu mag ik nog eens erg geluk hebben met een vader die vroeger zijn eigen garage bedrijf gehad heeft en ook nog eens voor koster BMW circuit autos tunede. Hadden mijn vader en ik besloten er een groots project van deze auto te gaan maken en de motor helemaal compleet te reviseren :rulez: :O Maaaaaaaar we hebben het motorische gedeelte niet geheel standaard gelaten wij hebben de 2JZ-GTE motor van mijn auto een heel klein beetje aan de anabolen gehangen
Wat hebben wij gedaan:
Cilinderkop laten reviseren
Onderblok laten boren en honen 1ste overmaat
Krukas laten balanceren
Arp complete motor bouten set
ACL Drijstang en krukas lagerset
CP forget piston set
Complete toyota OEM motorpakking set
Nieuw OEM olie en water pomp
Nieuwe distributie set
Nieuwe OEM kruk poelie
Presicion 6266 turbo
Supra store oil feed and drain kit
Chargertech 44 mm wastgate
Cast iron manifold
HKS timing cam gear
AEM UEGO wideband controler
Sound performance Quickspool valve
Supra store 750 cc fuel kit ( Nog niet gemonteerd)
044 Bosch fuel pump (Nog niet gemonteerd)
Apexi AVCR ( Nog niet gemonteerd)
Hier de fotos van de uit en ombouw van de motor
http://www.automaxx.nl/nl/photos/show/1102/181/?page=2#
http://www.automaxx.nl/nl/photos/show/1102/181/?page=1#
Sorry voor de weinige woorden en vele plaatjes, Maar ik denk dat jullie plaatjes kijken niet heel erg vinden hoto:
Excuus voor de slachte kwaliteit fotos, maar ik moest de fotos allemaal rezisen van wege het grote formaat. Als je op de foto klikt verschijnt er wel een scherpe afbeelding :rulez:
Ik ga jullie nu mijn hele project laten zien wat ik van mijn Toyota Aristo gemaakt heb.
Zo zag mijn Aristo eruit toen ik hem 1 maand in bezit had. En waar ik er mee samen met Team FCT alle leuke meetings mee af ging vorig jaar
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Halver wege het seizoen ben ik eens mijn auto gaan poetsen, en kwam ik wat vreemde krasjes in de lak van mijn motorkap tegen :O besteede er niet teveel aandacht aan dus ik lekker verderpoetsen . Een aantal weken later was ik mijn auto aan het wassen en zag ik tot mijn verbazing dat die krasjes nu in eens scheurtjes geworden waren :O Dus ik mijn vader er even bij gehaald en hij zag al gelijk wat er aan de hand was :roll: Krakilee zei hij :O ( gebarsten grondlaag waar de lak in valt, soort opa huid), Nu heb ik echt het geluk dat mijn moeder haar vriend een autospuite fabriek in Duitsland heeft :rulez: Dus heb ik hem heeeeeeel erg lief aangekeken en gevraagd of we mijn auto misschien zouden kunnen spuiten, en daar ging hij gelijk helemaal akkoord mee :worship: . Zo dit was eigenlijk het plan voor de vorige winter Auto spuiten !!!!.
Fotos
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Maar hier zou het dan niet bij blijven
Tegen het einde van de zomer ( 2011) Constateerde ik dat er een beetje olie mee kwam tijdens het afblazen van mijn blowoff en ik moet zeggen dit irriteerde mij echt heel erg :X Ik overal zoeken waar die olie nu vandaan zou kunnen komen, toch kwam ik steeds uit bij een lekkende turbo seal ( Seal van de 1ste turbo) Nu kon ik de complete turbo set eraf gaan halen en gaan laten reviseren( Kost 1500,-) Maar dit zag ik niet zo zitten van wege het feit dat ik toch al wel wat meer boost wilde gaan draaien en de standaard tubbies kunnen maar maximaal 1,2 bar of boost aan . Ik ben iemand die graag alles nieuw maakt :roll: Nu mag ik nog eens erg geluk hebben met een vader die vroeger zijn eigen garage bedrijf gehad heeft en ook nog eens voor koster BMW circuit autos tunede. Hadden mijn vader en ik besloten er een groots project van deze auto te gaan maken en de motor helemaal compleet te reviseren :rulez: :O Maaaaaaaar we hebben het motorische gedeelte niet geheel standaard gelaten wij hebben de 2JZ-GTE motor van mijn auto een heel klein beetje aan de anabolen gehangen
Wat hebben wij gedaan:
Cilinderkop laten reviseren
Onderblok laten boren en honen 1ste overmaat
Krukas laten balanceren
Arp complete motor bouten set
ACL Drijstang en krukas lagerset
CP forget piston set
Complete toyota OEM motorpakking set
Nieuw OEM olie en water pomp
Nieuwe distributie set
Nieuwe OEM kruk poelie
Presicion 6266 turbo
Supra store oil feed and drain kit
Chargertech 44 mm wastgate
Cast iron manifold
HKS timing cam gear
AEM UEGO wideband controler
Sound performance Quickspool valve
Supra store 750 cc fuel kit ( Nog niet gemonteerd)
044 Bosch fuel pump (Nog niet gemonteerd)
Apexi AVCR ( Nog niet gemonteerd)
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Hier de fotos van de uit en ombouw van de motor
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
http://www.automaxx.nl/nl/photos/show/1102/181/?page=2#
http://www.automaxx.nl/nl/photos/show/1102/181/?page=1#
Sorry voor de weinige woorden en vele plaatjes, Maar ik denk dat jullie plaatjes kijken niet heel erg vinden hoto:
Excuus voor de slachte kwaliteit fotos, maar ik moest de fotos allemaal rezisen van wege het grote formaat. Als je op de foto klikt verschijnt er wel een scherpe afbeelding :rulez: