Toyota (en Lexus) Energy in Motion event 19, 20, 21 juni

green-space-guy

Hoort erbij
12 jan 2026
47
84
18
Beste forumleden,

Op 19, 20 en 21 juni zal in het Inspyrium in Cuijk het Energy in Motion event plaats vinden.

Dit betreft een event georganiseerd door Toyota en heeft de focus op het kennis maken met de verschillende technieken die het merk te bieden heeft. Hybride, plug-in hybride, elektrisch en waterstof.

Alle modellen zullen te rijden zijn en Lexus is er ook aanwezig met het volledige gamma. Ook de nieuwe ES zal er te zien en te rijden zijn. De nieuwe TX zal ook aanwezig zijn.

Dus voor de liefhebbers, vergeet je niet aan te melden :)
 
Ik ben er op de zondag 21 juni, in de middag :)
Ik ook!
Ben vooral benieuwd naar de ES. Maar ook wel wat in de RZ, al behoor ik (voorlopig) niet tot de doelgroep van de SUV-achtigen.

Grappig: bij het aanmelden/registreren krijg je de vraag of je Toyota rijdt. Niks over Lexus. Ik heb dus nee geantwoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Soort van live vanaf het event:
1000058255.jpg

Leuk om even alle modellen te zien en erin te zitten.
De ES vond ik redelijk. Vanbinnen niet echt onderscheidend. Had niet echt het Lexus gevoel

De TZ stond er ook. Wat een lel van een wagen.

De RZ met het joke stuur....is wel wennen denk ik.

En ook genoeg leuks op de parkeerplaats
1000058263.jpg
 
Soort van live vanaf het event:Bekijk bijlage 186144
Leuk om even alle modellen te zien en erin te zitten.
De ES vond ik redelijk. Vanbinnen niet echt onderscheidend. Had niet echt het Lexus gevoel

De TZ stond er ook. Wat een lel van een wagen.

De RZ met het joke stuur....is wel wennen denk ik.

En ook genoeg leuks op de parkeerplaatsBekijk bijlage 186143
Ziet er leuk uit.

Die schitterende LC was ook op de afgelopen meeting in Dongen.
Dat model in die kleur zou ik heel graag hebben, maar daarvoor is helaas even geen budget beschikbaar 😅
 
  • Haha
Waarderingen: Bobusa en Higgie
Heb je ook een proefrit gemaakt? Wij waren er vrijdag en hebben de RZ getest. Vond het een prima auto. Maar best veel plastic aan de binnenkant en veel rammeltjes. Hoor je ook beter natuurlijk, doordat het voor de rest stil is. Zoals je beschreef over de ES, geen Lexus gevoel. Had de knop van de climate control bijna in mijn handen. Die zat erg los.

Wel goed geregeld allemaal. Proefrit ging door een mooi gebied. Leuke manier om eens vrijblijvend iets te rijden. We hebben een leuke middag gehad. En door de hitte was het niet enorm druk. Konden alles op ons gemak bekijken.
 
Er staat daar ook een demo RX plugin President.
Dinsdag gaat mijn karretje voor twee dagen logeren bij de dealer en ik vroeg of ik die RX meekreeg.
Als het goed is tuf ik daar van de week mee rond. Ik moet toch een vervanger hebben voor de mijne al ben ik niet zo'n SUV-type.
Misschien dat ik binnenkort ook bij de grijze massa hoor......
 
  • Geweldig
Waarderingen: MadderUX250h
Heb je ook een proefrit gemaakt? Wij waren er vrijdag en hebben de RZ getest. Vond het een prima auto. Maar best veel plastic aan de binnenkant en veel rammeltjes. Hoor je ook beter natuurlijk, doordat het voor de rest stil is. Zoals je beschreef over de ES, geen Lexus gevoel. Had de knop van de climate control bijna in mijn handen. Die zat erg los.

Wel goed geregeld allemaal. Proefrit ging door een mooi gebied. Leuke manier om eens vrijblijvend iets te rijden. We hebben een leuke middag gehad. En door de hitte was het niet enorm druk. Konden alles op ons gemak bekijken.
Rammeltjes? Dat zou ik zeer merkwaardig vinden. Ik heb er in 3 proefgereden onder verschillende omstandigheden en ze waren zo stil als een kluis.
 
Gelukkig! Nee. Dit exemplaar helaas niet. Met het “ergste” dus de draaiknop van de climatecontrol die ik makkelijk lostrok. Daarbij middenconsole niet vrij van rammeltjes. Vooral de armsteun. Daar heeft mijn UX ook last van. 😢

En we vonden het allebei erg veel plastic van binnen wat naar ons idee niet erg krasvij is op de lange termijn. Als je het interieur vergelijkt met de Toyota variant. Dan vonden we hier niet enorm een premium verschil is.

Zelfde geldt voor de TZ die er stond. Ook veel zwart plastic te bekennen. Lijkt wel alsof Lexus andere keuzes maakt de afgelopen jaren.