Toyota hybridefan nu ook lexus V8 genieter

PLS400

Hoort erbij
14 mrt 2015
63
27
8
?De afgelopen 15 jaar ben ik steeds meer fan geworden van het gebruiksgemak, techniek en kwaliteit van Toyota. Door ons gezin met 4 zonen steeds in modellen als Picnic 2*, Previa met dakkoffer etc. gereden. Toen het aantal rijbewijzen in het gezin toenam en niet iedereen altijd naar dezelfde bestemming hoefde heb ik een paar jaar geleden de Previa ingeruild op een Prius-2 uit 2008 en een leuke maar onbetrouwbare Lancia voor de jeugd.
Zoals door een andere voormalige Prius-rijder en nu Lexus bezitter al heeft gemeld is het door Toyota ontwikkelde hybride systeem met de CVT aandrijving een technisch hoogstandje dat voorlopig meer en meer wordt toegepast - ook in de aankomende waterstof brandstofcelmodellen van Toyota. Iedere keer geniet ik van het gemak waarmee een hybride zich laat sturen en manoeuvreren door steden, maar ook in de bergen, waar de electromotor de zeer bescheiden benzinemotor ondersteund, zodat deze laatste altijd op de meest effici?nte werklust draait en daarmee gewoon fantastische verbruikscijfers laat zien en een zeer lage motorslijtage heeft.
Door deze ervaring anderhalf jaar geleden een van de ruim 400 in Nederland ingevoerde eerste versie van de Prius uit 2001 overgenomen bij een km stand van 220 kkm. Inmiddels wordt deze door het hele gezin dagelijks gebruikt en staat de teller inmiddels op bijna 270 kkm.
Door deze ervaringen en door een bezoek aan Japan en de Toyotafabrieken verder verslingerd geraakt aan de Japanse ontwerpkunst me ook gaan verdiepen in het Lexus-merk. Hierbij bleek dat naast de eerste Prius van 1998-2001 er nog een andere auto zich een zeer speciale status kan aanmeten: de Lexus LS400. Vooral het model 1998-2000 wordt zeer hoog aangeschreven.
Toevallig zag ik op deze site de prijswinnende LS400 van Henny hier te koop staan en na zeer plezierig contact en een aankoopkeuring terwijl ik ook nog een weekje met voorjaarsvakantiereces was, tot overdracht besloten.
Met Henny's ondersteuning de LS400 samen nog een kleine beurt gegeven en inmiddels al met alle gezinsleden alweer 1500 km gereden en genoten - luxe, STILTE, Power, cruisen! Henny heeft deze legende prima verzorgd en ik ga proberen door selectief gebruik - de Prii zullen voor het wisselende werk worden ingezet, daar zijn ze uitermate geschikt voor - deze conditie zo lang mogelijk in stand te houden.
Inmiddels heb ik ook nieuwe zomerbanden gemonteerd - Toyo's zoals Henny die ook al eerder had.
Het lijkt een vreemde combinatie - Prius 1.5 4-pitter en LS400 4.0 V8 maar voor een liefhebber van Japans ontwerp en techniek voor de juiste toepassing en fantastische combi!
Ik ben zelf meer van het origineel houden dan het verlagen of visueel upgraden, dus daar heb ik geen plannen. Het display van de audio unit heeft een aantal missende streepjes, dus daar wil ik tzt wel wat aan doen. Verder: eerst genieten. Ik ga proberen op de komende meeting te verschijnen. Ben vanuit het prius-forum ook naar een tweetal meetings geweest: erg leuk en heel veel kennis over de werking van hybrides - zeker een aanrader voor de CT200h rijders. Komen hier vragen over werking van hybrides dan kan ik hier mogelijk ook assisteren.

Pieter
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
wat een verhaal! Welkom hier! Geniet van je LS! Mooi dat Henny z'n auto hier weer terug is onder ons!
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Welkom pls400,

Wat leuk om de LS400 weer terug te vinden op het forum maar nu via de nieuwe eigenaar.
En foto's zijn altijd welkom ook leuk voor Henny om zijn bolide af en toe terug te zien.
Tot op de meeting !
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Welkom en veel veilige kilometers toegewenst !!


Ja,Prius-haters op dit forum, zo zie je maar dat de aankoop van een Prius toch tot goede dingen kan leiden,
namelijk de aanschaf van een Lexus LS :grin:

Maar even zonder gekheid, fijn dat deze LS weer terug is op het Forum en persoonlijk ben ik heel blij dat,
de auto bij een liefhebber terecht is gekomen en hij de LS in originele staat wil houden.

Uiteraard met uitzondering op de veranderingen / verbeteringen die al uitgevoerd zijn,
zoals witte zijknipperlichten, zwart-chrome grill
en natuurlijk niet te vergeten de Lexus ventieldopjes:sneaky:
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom Pieter, leuke introductie en veel plezier gewenst met de LS :rulez:

Het lijkt een vreemde combinatie - Prius 1.5 4-pitter en LS400 4.0 V8 maar voor een liefhebber van Japans ontwerp en techniek voor de juiste toepassing en fantastische combi!
Daar zeg je wat :p Maar zelfs de LS is gezien jaartal, gewicht en power een relatief zuinige auto op de snelweg.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom op het forum! Gelukkig is de mooie bolide van Henny niet verdwenen! Wellicht heb je zin om langs te komen op de meeting van 13 juni a.s. bij Louwman!
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Welkom , dat is een mooi verhaal en blij dat de LS van Henny goed terecht gekomen is
tot op de meeting
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
@ Hube het antwoord op je vraag staat al in het verhaal van PLS400 " Ik ga proberen op de komende meeting te verschijnen"
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Leuke en enthousiaste voorstelling, welkom! Je eet zogezegd van twee walletjes ;)