Frank2b
Heel actief
- 12 jul 2017
- 858
- 549
- 93
Geen probleem, voor alles is een oplossing...Als degelijkheid, soepelheid en kwaliteit de redenen zijn om een Lexus te rijden, koop dan geen Tesla.
Ik weet niet of je daarmee ook draagarmen vast genoeg kan zetten Maar wel de koplampen (man, wat rijden er een hoop rond met wiebelende verblindende lampen)
BYD wordt tegewoordig ook door Louwman aan de man gebracht. Ik zag dat ze de oude showroom van Lexus Amsterdam aan de A10 in een BYD showroom hebben omgetoverd. (Lexus zit nu bij Toyota in zuidoost)toch geen Tessla zeker ? mss beteraf met BYD ?
Toyota is lang met de waterstofhype bezig geweest. Nu moet ze een inhaalslag maken en dat lijkt niet erg voorspoedig te verlopen vooralsnog. Louwman ziet de bui al hangen: als ze wil voorkomen dat haar dealernetwerk strakjes alleen nog maar occasies mag verkopen dan is diversificatie kennelijk vereist.
De CT was vooral (en ook vooral in Nederland meen ik) een succes omdat het nog een beetje betaalbare compacte en sportievere hybride was die gunstig was in leaseconstructies. Daardoor sloeg hij vooral ook bij de wat jongere (lease)rijder aan die het design van de Prius absoluut niet zag zitten. Een zoveelste 328 in een dozijn crossover gaat niet bepaald iets toevoegen aan de huidige automarkt, zeker niet als er een te hoog premiumprijsje aan vast hangt.Misschien nog ene leuke aanvulling op dit topic (Over BEV's gesproken)
Ik las dat Lexus binnenkort de LBX onthuld, een crossover o.b.v. de Yaris Cross die echter ook als BEV zal worden geleverd.
Zal dit dan het kantelpunt worden? gaat Lexus het CT success herleven? wie weet.
Het zal van de prijs afhangen.