TPMS vervangen bij een sc430.

JHB

Hoort erbij
23 mrt 2021
35
6
8
TPMS vervangen bij een SC430 en via de OBD2 connector zelf m.b.v. bijvoorbeeld Foxwell NT530 deze inlezen, heeft iemand ervaring hiermee?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Ik meen me te herinneren dat je een US versie van de SC hebt? Die sensoren zijn anders dan EU.
Als je OEM sensoren wil inleren kan dat met de software Techstream of heel even langs de Toyota/Lexus dealer.

Ik ben hiermee bezig geweest met mijn NL SC430. Na lang zoeken kon Euro-sensor geschikte sensoren leveren.

Maar ik heb er uiteindelijk voor gekozen om voor een aftermarket oplossing te gaan. Waarbij de sensoren zijn gekoppeld aan de (Android) autoradio (dit laat ook de bandendruk en temperatuur zien).
Het OEM systeem kan eenvoudig (zonder fouten) onklaar worden gemaakt door de TPMS ontvanger los te halen (in de middenconsole onder de radio).
 

JHB

Hoort erbij
23 mrt 2021
35
6
8
De aftermarket lijkt mij een aardige oplossing echter hoe krijgt de radio (Pioneer SPH-DA230 dab) het signaal binnen?
Trouwens nog bedankt voor de info Beat Sonic!
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
De aftermarket lijkt mij een aardige oplossing echter hoe krijgt de radio (Pioneer SPH-DA230 dab) het signaal binnen?
Trouwens nog bedankt voor de info Beat Sonic!
De Pioneer heeft zo te zien geen TPMS ondersteuning (is ook een ongebruikelijke optie).
 

JHB

Hoort erbij
23 mrt 2021
35
6
8
Ik krijg nog 4 TPMS ( garantie - aankoop)van Lexus en laat ze dan direct op mijn 19" IS-F velgen monteren die dan voorzien worden van Pirelli's, tevens heb ik nog 4 sensoren waarvan ik alleen nog de batterijen dien te vervangen zodat ik ook mijn originele 18" velgen + banden hiermee kan voorzien. Weet iemand waarom bij de sc430 de TPMS anders zijn t.o.v. de andere Lexus modellen?