TPMS voor zomer-/winterbanden

Boy Sekewael

Nieuw hier
5 feb 2011
13
1
1
probleem opgelost: mijn eigen 'bandenboer' heeft er 2 nieuwe universele sensoren ingezet en ze geprogrammeerd aan de hand van de OBD-software uit mn auto: voor € 140,- werkt alles weer naar behoren!
Ik heb bij m'n IS 300h winterbanden zonder sensoren, als ik hier dan universele sensoren in laat zetten moeten dan iedere keer, wanneer ik de zomerbanden met originele sensoren monteer, deze weer gecallibreerd worden? En bij de winterbanden ook weer? etc.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ik ga er vanuit dat de IS 300h 2 bandensets kan inleren. Bij de GS (gen. 3) zit onder tegen het dashboard aan de passagier zijde een knopje om te wisselen van set.
Er zijn ook aftermarket sensoren waarbij het ID gekloond kan worden, dan zie je auto het verschil niet tussen zomer- of winterwielen. Dit heb ik zelf in mijn zomer set.
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
131
92
28
Ik heb bij m'n IS 300h winterbanden zonder sensoren, als ik hier dan universele sensoren in laat zetten moeten dan iedere keer, wanneer ik de zomerbanden met originele sensoren monteer, deze weer gecallibreerd worden? En bij de winterbanden ook weer? etc.
Ja, hoogst waarschijnlijk wel. Opnieuw in geleerd, de auto herkent maar 1 set wielen (sensoren). Een beetje bandenboer kan je een set sensoren leveren en in leren. Spreek bij je aankoop af dat je bandenboer je zomer/winterwissel doet incl. sensoren in leren.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik ga er vanuit dat de IS 300h 2 bandensets kan inleren. Bij de GS (gen. 3) zit onder tegen het dashboard aan de passagier zijde een knopje om te wisselen van set.
Er zijn ook aftermarket sensoren waarbij het ID gekloond kan worden, dan zie je auto het verschil niet tussen zomer- of winterwielen. Dit heb ik zelf in mijn zomer set.
Bij de 4 GS is het maar 1 set :(