Traction control uitschakelen, zekering

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Mijn altezza heeft niet de beroemde TRC off knop (schijnt een optie te zijn)
(of hij zit verstopt achter de dash, maar denk het niet)

Nou wil ik wel eens met slippende bandjes wegrijden, maar de traction control houd hem tegen.
Nu las ik iets op tezzaworld over het verwijderen van beide abs zekeringen. Klopt dit, of is er een andere zekering die de trc beheert?

En met abs uit, blijven de remmen het dan nog wel doen? (maar dan zonder de abs kenmerken)

Sprak vandaag iemand, die dacht dat het de etcs was (traction control system), maar na een snelle zoekopdracht is dat het niet, maar het Electronic Throttle Control System voor het gaspedaal.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Zou wel jammer zijn, als je zo'n wagen hebt, en je het vermogen tegengehouden word door je trc.
Wil nog eens een driftcursus doen...
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Je remmen blijven wel werken, er zal waarschijnlijk wel een waarschuwingslampje gaan branden en/of een fout melding komen, verder denk ik dat je dit probleemloos kunt proberen
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Heeft wel iets te maken met je throttle body idd.. er schijnt een mod te zijn dat je betere gasresponse hebt maar dan ben je idd trc kwijt.. hoe het zit voor een automaat? geen idee... misschien kun je een account aanmaken op ACNZ en daar ook vragen.. ze zijn daar, naar mijn mening, ook beter bekend met de auto dan op Tezzaworld...
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ik weet niet precies welke zekering voor de TRC is, maar in ieder geval is dat niet hetzelfde als ABS.
De TRC grijpt in door het gas geleidelijk aan dicht te draaien.
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Heb laatst al eens keer met de abs-relais eruit gereden.
ABS lampje gaat wel aan, en hij trekt ook zeker beter op.
Alleen jammer dat er dan opeens zoveel verkeer is.

Remmen begonnen al wat meer te piepen, en te tikken? Maar die moeten nog even nagekeken worden.

Zekeringen heb ik al weer terug gedaan. In het normale verkeer nog niet te veel rare dingen doen
Slippen heb ik nog niet echt geprobeerd.... Andere keer nog maar eens proberen.

Met een snelle blik zag ik wel een losse connector achter de radio liggen.
Wil de huidige radio er toch nog uit hebben, dan maar wat beter kijken.

Ik heb ook een abs-trc computer van een is200, en bijbehorende schakelaar.... Mischien dat ik daar iets mee kan?


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
goede vraag... ik zou het niet echt weten.. mijn remmen piepen ook, maar zijn gwn te droog.. moet invetten... ging kijken voor ceramisch vet maar ze hadden alleen een grote pot a 20 euries.. :O
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ik weet niet of je die computer kan gebruiken. De artikelnummers komen niet overeen en volgens mij zitten er iets meer systemen in de 200. Als je durft gewoon inpluggen, dan weten we het ook.
Piepende remmen: waar & wanneer >> oplossing zoeken. Het kunnen ook je blokjes zijn ipv uitdroging.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
blokjes hebben genoeg "vlees" maar het kan ze idd zijn... moet sowieso invetten dus dat eerst doen en kijken of dat helpt...
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Piepende blokes kunnen ook komen Door verglazing vh contact oppervlak nadat de remmen iets te heet zijn geworden. Zolang de auto goed remt is het geen probleem, enkel storend.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat j2jedi zegt.

Je kunt ook proberen je blokjes met een staalborstel lichtjes op te schuren, evenals de scherpe randjes van blokjes iets schuin te vijlen. Als ze 'tikken' zou ik meer denken aan invetten.
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Vermoed dat klikken/ tikken dan bij abs wegkomt die probeert in te schakelen, maar ga er vanavond even naar kijken.

Even de brug op voor onderhoudsbeurtje. :D
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Bij mijn Charade gingen de blokjes ook tikken, net alsof ze eerst schuiven in de klauw bij het aanremmen, overigens zonder minder remvermogen. Dat kwam doordat na een bepaald punt de remvoering loskwam van de glijplaat, waardoor je de glijplaat hoort schuiven bij het aanremmen. Dat was het ingebouwde signaal om op zoek te gaan naar nieuwe blokjes. Bij sommige autos zit er een metalen nokje in de remvoering verwerkt die dan contact maakt met het schijfoppervlak en zo een piep produceert, maar die klinkt echt meer als metaal op metaal.
Weet niet of dat hier ook zo is, maar kan mij indenken dat dit ook zo werkt. In ieder geval zou ik het wel even checken.
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Lekker ontopic ook, van trc-relais naar remblokken...

Gisteravond naar gekeken, en achter moeten de blokjes vervangen worden. Voor ziet er vrij goed uit.

Olie, bougies en filters ook vervangen. Maf was nog vrij schoon.
Motor loopt stationair iets rustiger,.. me happy ^^

Nu de blokjes nog even. Profiel op de banden is ook niet veel meer, dus op korte termijn die ook nog vervangen.


Zouden deze blokjes (link) passen?

En om topic nog vager te maken, heb de radio ook vervangen voor een andere.
Kan misschien beter hier een projectopic van maken
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
remblok.PNG