Trekhaak GS450h

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
hallo,

Al een tijd lid met eerder een IS300 Sportcross. Nu in de markt voor de GS450h gen3, met daarbij wat vragen over de mogelijkheden en kosten van een....trekhaak. ?

- wie heeft er informatie over of ervaring met het laten monteren ervan (inclusief merk en type)?
- wie kan er aangeven wat de daarvoor de kosten zijn geweest?

Benieuwd naar de reacties en informatie
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Inderdaad. De GS gen 3 mag 2000 kg trekken, de gen 4 nog 'maar' 1500 kg.

Trekhaak is er door de Lexus-dealer bij aflevering onder gemonteerd. Is kostbaar, was meen ik zo'n ?2100. De kosten zitten 'm vooral in het montagewerk heb ik begrepen. De onderkant van de bumper is ingezaagd, het effect daarvan is dat de bevestiging zonder kogel bijna onzichtbaar is weggewerkt.

Het merk is niet gemeld: wordt als 'Lexus trekhaak' gemonteerd. Het betreft een apparaat met afneembare kogel die als twee druppels water lijkt op een Brink-trekhaak ...... :sneaky:
 

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
beiden alvast super bedankt voor de snelle en informatieve reacties. Dat is idd een smak geld, maar aan de andere kant staat daar het alternatief dat ik de aanhanger met de hand trek.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
beiden alvast super bedankt voor de snelle en informatieve reacties. Dat is idd een smak geld, maar aan de andere kant staat daar het alternatief dat ik de aanhanger met de hand trek.

Laatst zag ik een fraaie 3GS450h m?t kenteken bij de Dealer in Amersfoort.
 

Bijlagen

  • CE52CF8E-9F8D-452E-9F3A-04E0F427803B.jpeg
    CE52CF8E-9F8D-452E-9F3A-04E0F427803B.jpeg
    306,8 KB · Weergaven: 58
  • E457F33F-BB11-403E-BF4C-F1EEF8E623DD.jpeg
    E457F33F-BB11-403E-BF4C-F1EEF8E623DD.jpeg
    343,1 KB · Weergaven: 63

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
fraaie kleur. Ik heb qua interieur wel een sterke voorkeur voor zwart. Maar dan weer wel een trekhaak!
 

Pleun

Hoort erbij
30 mei 2014
50
0
6
oh, ik dacht ze dat allemaal hadden. Ik na die van mij deze vrijdag ophalen en die heeft ze gelukkig wel. Heerlijke optie.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
De aanduiding "executive" is naar mijn gevoel ietwat misleidend. Doorgaans is dat de standaard uitvoering (met overigens wel bijna alles wat je zou willen of nodig denkt te hebben), maar eigenlijk denk ik dat de "luxury" meer de standaard is (met ondermeer "gaatjesleer" op de stoelen dat met dit weer stoelventilatie mogelijk maakt). De president heeft dan uiteraard nog veel meer "lekkers' - maar veel daarvan kun je alleen genieten vanaf de achterbank. Het loont om bij aanschaf goed te controleren wat er allemaal op en aan zit buiten de standaarduitvoering - op alle 3 de uitvoeringen zijn allerlei (bij nieuwaanschaf doorgaans prijzige) extra opties leverbaar. Wat ik persoonlijk het meeste mis, is de mogelijkheid om een electrische garagedeur door een druk op een knopje boven de achteruitkijkspiegel te kunnen openen, nu moet ik zoeken naar de afstandsbediening die altijd ergens ronslingerd in het kastje tussen de voorstoelen :) Maar ok, de bij uitzetten van de motor keurig achteruit schuivende stoel en de daarmee samengaande buikontwijkende beweging van het stuur maakt weer veel goed. Decadenter hoeft het voor mij niet
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
De aanduiding "executive" is naar mijn gevoel ietwat misleidend. Doorgaans is dat de standaard uitvoering (met overigens wel bijna alles wat je zou willen of nodig denkt te hebben), maar eigenlijk denk ik dat de "luxury" meer de standaard is (met ondermeer "gaatjesleer" op de stoelen dat met dit weer stoelventilatie mogelijk maakt). De president heeft dan uiteraard nog veel meer "lekkers' - maar veel daarvan kun je alleen genieten vanaf de achterbank. Het loont om bij aanschaf goed te controleren wat er allemaal op en aan zit buiten de standaarduitvoering - op alle 3 de uitvoeringen zijn allerlei (bij nieuwaanschaf doorgaans prijzige) extra opties leverbaar. Wat ik persoonlijk het meeste mis, is de mogelijkheid om een electrische garagedeur door een druk op een knopje boven de achteruitkijkspiegel te kunnen openen, nu moet ik zoeken naar de afstandsbediening die altijd ergens ronslingerd in het kastje tussen de voorstoelen :) Maar ok, de bij uitzetten van de motor keurig achteruit schuivende stoel en de daarmee samengaande buikontwijkende beweging van het stuur maakt weer veel goed. Decadenter hoeft het voor mij niet

Executive is de meest luxe uitgevoerde uitvoering.

vanaf 2011 (of was het 2012?) heeft lexus de uitvoering Executive omgedoopt tot Luxury line

dat geldt ook voor de uitvoeringen met minder 'standaard uitgerust' ze hebben allemaal een nieuwe naam.

Maar Executive en Luxury Line zijn allebei de rijkst uitgevoerden.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Executive is de meest luxe uitgevoerde uitvoering.

vanaf 2011 (of was het 2012?) heeft lexus de uitvoering Executive omgedoopt tot Luxury line

dat geldt ook voor de uitvoeringen met minder 'standaard uitgerust' ze hebben allemaal een nieuwe naam.

Maar Executive en Luxury Line zijn allebei de rijkst uitgevoerden.

Nope.
That would be the President line ....
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Nope.
That would be the President line ....

Elkaars equivalent dan..
er zal altijd wel weer een overtreffende trap zijn.
(weer wat geleerd)

maar Executive zou ik toch geen kale basis uitvoering willen noemen. Is qua standaard uitrusting gewoon 'Luxury line niveau'

maar goed we dwalen een beetje af ;-)
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Tegenwoordig hebben ze over het algemeen (oplopend van cheap naar duur) Business Line, Luxury Line, Executive Line en President Line de President line kun je e.v.t. vervoegen voor F-sport Premium.

Mocht je een wagen uit Duitsland halen, let er dan op dat wat ze daar 'Luxury Line' noemen eigenlijk in NL de President Line is.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
De verschillende aanduidingen hebben, afhankelijk van het land waarnaar ze voor het eerst uit Japan werden geexporteerd soms verschillen in uitvoering en in kleur van carosserie en bekleding. Ik heb zelf een "franse" Luxury Line met oa Mark Levinson en groot navigatiescherm, wat in Frankrijk standaard was en hier een extra. Het ding laat je voor de navigatie ook nederlands als taal kiezen, maar het paneel recht achter het stuur kan alleen maar engelstalige informatie weergeven - wat mogelijk de bescheiden belangstelling voor het merk in Frankrijk verklaart....Kennelijk maakt de lokale importeur keuzes.