trekhaak

RobbertGS

Hoort erbij
7 jul 2018
50
7
8
zijn er (afneembare) trekhaken voor onder een GS300 van de 3e generatie? (in mijn geval van december 2005) zelfde vraag voor dakdragers, wil graag 1 van beiden, maar kan zowel geen dakdragers als trekhaken vinden voor een 3e generatie GS.......
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Jazeker hoor, ik heb onder mijn GS450h van 2008 gewoon een afneembare trekhaak laten monteren.
Bij de Lexus-dealer, geen idee welk merk het is en het zal z?ker goedkoper kunnen. Maar ja, ik wil geen gezeur.

Caravan d'r achter en gaan ...
 
  • Leuk
Waarderingen: RobbertGS

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Je hebt twee soorten afneembare trekhaken voor de 3GS, maar let op: de vrij verkrijgbare versie mag slechts 900kilo trekken en is dus ongeschikt voor ook maar iets wat je caravan mag noemen. Daarnaast ziet ie er ook niet uit (vind ik), want onder de bumper komt een zichtbare balk te hangen. Het is zoeken, maar ik ben ze tegen gekomen.

De andere versie is een originele haak van Lexus, waar je in afgekoppelde toestand amper iets van ziet aan de auto. Fabrikant van die haak is Brink (voorheen Thule). Brinkt levert 'm echter enkel uit aan Lexus-dealers. Dus voor een nieuw exemplaarje zul je dealer lief moeten aankijken om 'm voor je te bestellen. Zorg dat je iets hebt om op te steunen als hij je de prijs gaat noemen.... Ik reageerde op de genoemde prijs met de opmerking dat ik al een GS had en alleen de trekhaak ervoor wilde aanschaffen. Dus exclusief GS...

Het ligt er een beetje aan wat je ermee wil gaan sjouwen. De complete kit bestaat namelijk -behalve uit de trekhaak en elec-kit- ook nog uit een radiator, fan, fanmotor, ECU en nog wat goodies om te voorkomen dat je GS zich in het zweet gaat werken. In mijn optiek is die extra uitrusting een beetje overkill, want van de maximaal toegestane 2ton hang ik in mijn geval 'slechts' 1.6ton erachter en focus me erop om de techniek 'met gevoel' te belasten. Dus ik
heb me beperkt tot de aanschaf van all??n de trekhaak zelf. En zelfs dan kom je nog uit op vier cijfers v??r de komma? Sterkte!

En nu ga je ons vast vertellen dat je alleen een fietsendrager erop gaat zetten? :):p
 

RobbertGS

Hoort erbij
7 jul 2018
50
7
8
Je hebt twee soorten afneembare trekhaken voor de 3GS, maar let op: de vrij verkrijgbare versie mag slechts 900kilo trekken en is dus ongeschikt voor ook maar iets wat je caravan mag noemen. Daarnaast ziet ie er ook niet uit (vind ik), want onder de bumper komt een zichtbare balk te hangen. Het is zoeken, maar ik ben ze tegen gekomen.

De andere versie is een originele haak van Lexus, waar je in afgekoppelde toestand amper iets van ziet aan de auto. Fabrikant van die haak is Brink (voorheen Thule). Brinkt levert 'm echter enkel uit aan Lexus-dealers. Dus voor een nieuw exemplaarje zul je dealer lief moeten aankijken om 'm voor je te bestellen. Zorg dat je iets hebt om op te steunen als hij je de prijs gaat noemen.... Ik reageerde op de genoemde prijs met de opmerking dat ik al een GS had en alleen de trekhaak ervoor wilde aanschaffen. Dus exclusief GS...

Het ligt er een beetje aan wat je ermee wil gaan sjouwen. De complete kit bestaat namelijk -behalve uit de trekhaak en elec-kit- ook nog uit een radiator, fan, fanmotor, ECU en nog wat goodies om te voorkomen dat je GS zich in het zweet gaat werken. In mijn optiek is die extra uitrusting een beetje overkill, want van de maximaal toegestane 2ton hang ik in mijn geval 'slechts' 1.6ton erachter en focus me erop om de techniek 'met gevoel' te belasten. Dus ik
heb me beperkt tot de aanschaf van all??n de trekhaak zelf. En zelfs dan kom je nog uit op vier cijfers v??r de komma? Sterkte!

En nu ga je ons vast vertellen dat je alleen een fietsendrager erop gaat zetten? :):p

:) thnx!

Nee, wil geen caravan trekken en ja, met name een trekhaak voor het fietsenrek......en soms misschien klein aanhangertje. Waar moet ik aan denken qua prijs om me alvast op het vastpakken van iets stevigs voor te bereiden?
 

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
ja daarom heb ik een GS gekocht die al een trekhaak had. Bij een eerdere GS die ik had bekenen kreeg ik in eerste instantie te horen dan een trekhaak monteren 4000EUR zou gaan kosten. Echter later werd een prijs genoemd van 2500EUR... Echter voor mij aanleiding om op zoek te gaan naar een exemplaar met trekhaak.
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Wow das nog aan de prijs zeg... bij mijn 2006 GS zat ie er al onder, de afneembare variant waar je niks van ziet maar die wel een caravan mag trekken... maar wordt alleen gebruikt als er een keer een aanhangertje met puin naar de stort gebracht moet worden, zo'n 1 keer per 2 jaar... :oops:
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Wow das nog aan de prijs zeg... bij mijn 2006 GS zat ie er al onder, de afneembare variant waar je niks van ziet maar die wel een caravan mag trekken... maar wordt alleen gebruikt als er een keer een aanhangertje met puin naar de stort gebracht moet worden, zo'n 1 keer per 2 jaar... :oops:

Met een Lexus breng je geen puin naar de stort, dat hoort niet.
Dus verkoop die trekhaak maar snel aan RobertGS, mits hij er natuurlijk wel een klasse caravan achter hangt, want anders straalt dat zo negatief af op alle andere Lexus rijders.
:)
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
ja daarom heb ik een GS gekocht die al een trekhaak had. Bij een eerdere GS die ik had bekenen kreeg ik in eerste instantie te horen dan een trekhaak monteren 4000EUR zou gaan kosten. Echter later werd een prijs genoemd van 2500EUR... Echter voor mij aanleiding om op zoek te gaan naar een exemplaar met trekhaak.

Je verhaal past bij mijn ervaringen: complete installatie val alle zaken zoals ik die eerder hierboven omschreef, feitelijk all-in dus, kost ruim ?4000. Laat je alleen de trekhaak monteren (met 13-polige elec-kit, natuurlijk), ben je rond de 2400 pleuro's kwijt. Neem je de trekhaak met elec-kit zelf mee in doos en neem je de montage voor eigen rekening (wat heet?), dan mag je altijd nog rond de 1200 aftikken. Ik dacht maar zo: een dagloon van ?1200 netto heb ik niet elke dag, dus daar mag je best een dagje voor druk in de weer zijn. Maar het blijft achterlijk veel geld voor 35 kilo staal (waar je uiteindelijk ook nog eens niets van terugziet :p).
 

RobbertGS

Hoort erbij
7 jul 2018
50
7
8
oke, trekhaak valt dus af. En dagdragers? Voor die paar keer dat ik fietsen zal moeten vervoeren is dat ook een prima optie.....heb de fietsenhouders al voor op dakdragers :)

Iemand tips?
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik heb ?2.100 betaald voor de trekhaak+montage en ?245 voor originele Lexus dakdragers. Dat laatste ivm het kunnen vervoeren van wat langere lasten.... De GS450h is niet van de ruimste als het om laadvermogen gaat.

Dakdragers zijn van prima kwaliteit en komen met maatblokje tbv het meten van de panelgap deur/carrosserie (zodat je niet de eerste de beste keer de deur dichtknalt en per ongeluk de lak beschadigt) en transparante plakstrips tbv binnenzijde deuropening (zodat je opnieuw niet de lak beschadigt). Als de panelgap te klein is moet je volgens de handleiding de deur laten afstellen.
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Met een Lexus breng je geen puin naar de stort, dat hoort niet.
Dus verkoop die trekhaak maar snel aan RobertGS, mits hij er natuurlijk wel een klasse caravan achter hangt, want anders straalt dat zo negatief af op alle andere Lexus rijders.
:)

haha Ja ik weet het, maar soms kan het niet anders dus tja... Voor de lol ga ik niet naar de stort, en als ik moet dan liever in een klasse auto mijn rommel wegbrengen :oops:
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
De originele Lexus dakdragers heb ik een tijdje gebruikt. Ze zijn niet zo heel makkelijk te monteren en dienen precies in de uitsparing van de boven binnen rand van de deur te vallen. glij met je hand aan de bovenzijde van de deuropening van voor naar achter en dan voel je de uitsparing. Kwaliteit is eigenlijk niet Lexus waardig. Je draait ze aan met een inbus en dan moet er een goedkoop plastic kapje overeen dat je met een plastic "sleuteltje" dichtdraait. Sleuteltje kan je gewoon nabestellen. dus er is geen diefstalbeveiliging. Dakdragers maken ook wat herrie, al hoor je dat wel weer snel in een Lexus bij gebrek aan ander geluid. Dakdragers heb ik afgelopen jaar verkocht (nadat de auto total loss was).