Trekhaak

Goedendag,dat is een fiks bedrag!
Er zijn zoals blijkt enorme verschillen,van 650 euro tot 1600 euro.
Ik heb trouwens een keurige mail naar munier in Den Haag gestuurd voor een prijs opgave en een afspraak want voor 650 euro wilde ik wel even van Groningen naar Den Haag rijden( dit is met een lexus tenslotte geen straf!),maar heb na een aantal weken nog steeds geen antwoord.

Ik zou gewoon even bellen,ik heb hem van de week nog gesproken en verteld dat ik zijn adres hier heb genoemd.Daar was hij niet zo happig op en hij zei dat hij mij ook een scherpe prijs had gerekend omdat ik z’n achter buurman ben.Dus waarschijnlijk rekent hij iets meer maar blijft de prijs laag!

Haha,daarom zei ik al tegen je,buurman en buurman!
Snap nu wel waarom hij niet reageert.

Mijn verticaal afneembare trekhaak zal geplaatst worden door Carloma te Wommelgem (B) ongeveer de helft van de prijs die een lexusdealer vraagt (1800) mijn vorige op de Ct200h had ik ook daar laten plaatsen.

Mijn verticaal afneembare trekhaak zal geplaatst worden door Carloma te Wommelgem (B) ongeveer de helft van de prijs die een lexusdealer vraagt (1800) mijn vorige op de Ct200h had ik ook daar laten plaatsen.
De helft van de prijs, incl montage?!
Dan kan het bijna geen OE trekhaak zijn, want normaal gesproken is montage ca 4-5 uur, kost puur onderdelenprijs de OE trekhaak incl elektro set rond de €1000-1100

Het is een BRINK afneembare trekhaak (zoals de vorige op mijn CT220h) 970€ geplaatst. Brink heeft deze kit, bekabeling en mechanisch gedeelte,ontwikkeld voor dit type auto.

Het is een BRINK afneembare trekhaak (zoals de vorige op mijn CT220h) 970€ geplaatst. Brink heeft deze kit, bekabeling en mechanisch gedeelte,ontwikkeld voor dit type auto.
Dan zal dat al een deel van het prijsverschil zijn want OE Lexus zal kostbaarder zijn, geen idee of het dan hetzelfde model/ versie trekhaak zal zijn

Ik was alvast heel tevreden over de vorige... en 5J garantie.
Als 40% arbeidskosten zijn dan betekend dit voor 1850€ dat de werkuren 740€ kosten (ongeveer 4>5u werk) en dat dus de ijzeren haak met beugel en bekabeling samen 1100€ kosten…
Toen ik de Lexus verkoper vroeg naar waarom de trekhaak ZO duur was zei hij “tjah het is een Lexus hè “…
Voor een Toyota CHR kost die trekhaak rond de 900€ en veel kans zijn het dezelfde, net als het chassis.
Trekken zal ik er bijna nooit mee doen, wél fietsen meenemen op reis.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Oud topic maar wel opvallend: volgens mij maakt Lexus ook gewoon gebruik van de materialen van Brink.

Mijn auto had de trekhaak al toen ik hem kocht. Er zit een Lexus boekje in van de trekhaak.
Op het plaatje staat zowel Lexus als Brink.

Ik vraag me wel af hoe lang dit heel blijft, er is best wat kracht nodig om de stekker in en uit te klappen.

Bijlagen

• 20240830_130632.jpg
    20240830_130632.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 29
  • Screenshot_20240907_211523_Gallery.jpg
    Screenshot_20240907_211523_Gallery.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 29
Ik denk dat dit wel goed zit hoor. Zelfde systeem bij mij maar ik hoef echt niet veel kracht te zetten.
Komt goed.

• Leuk
Waarderingen: Primi
Ik heb ook de Lexus trekhaak onder mijn IS250. Er zit alleen een storing in waardoor de verlichting niet goed werkt op de aanhanger of het fietsenrek.
Ben al bij diverse garages geweest maar vooralsnog heeft niemand het nog op kunnen lossen. Ook bij Toyota weten ze zich geen raad. Beschrijving en alles zit erbij.
Iemand nog een goede tip?

Voor onze nieuwe UX was de prijs inmiddels € 1987,-. De verkoper raadde dan ook aan om de trekhaak elders te laten monteren. ( Is wel bijzonder duur om de fietsendrager een paar maal per jaar te gebruiken.)

• Leuk
Waarderingen: Primi
Ook maar weer eens gezocht en gemaild naar alle bedrijven die trekhaken monteren, zo ook naar carloma, krijg steeds 0 op het rekest, voor uw auto hebben we geen trekhaak beschikbaar.