Trekken met de ct 200H

arnaud brander

Nieuw hier
17 aug 2024
13
6
3
Goedenmiddag.

Had al even gezocht op het forum, maar nog niets kunnen vinden.

Mijn vriendin heeft een ct 200, met trekhaak voor de fietsendrager, nu heb ik de pen er af gehaald, zodat er ook een karretje achter kan.
Dit hebben we nog niet gedaan,maar mijn vraag, kan deze een lichte bagagewagen trekken, met daarin een tent, en wat andere vakantie benodigdheden?

Voor zover ik weet staat er op het kentekenbewijs (of anders via de RDW site) bij je kenteken onder 'Gewichten - Aanhangwagen geremd' wat het maximale trekgewicht mag zijn.
Staat er '0' dan mag er alleen een fietsdrager op/aan, verder helemaal niks.

Op een aanhanger staat verder hoeveel deze weegt. En tel daar de vakantiespullen bij op.
Áls de CT al wat mag trekken dan zal dat denk ik niet heel veel zijn :sneaky:

Wat ik lees is dat deze niet vrijgegeven zijn om iets te trekken.
Wel een fietsendrager van max totaal gewicht van 60kg.
Een aanhanger en een tent van 0kg ga je niet vinden.
Een dakkoffer zou nog kunnen.

Bijlagen

• IMG_3430.jpeg
    IMG_3430.jpeg
    95,3 KB · Weergaven: 4
Een aanhanger achter een CT mag niet, het kost je een boete, je kunt de aanhanger laten staan van de diender én als je pech hebt ben je niet verzekerd.
Heeft overigens niets met vermogen te maken, mijn LS-sen mochten het ook niet...

Zie ook (tik op onderstaande voor het hele verhaal)

Moet je niet willen om eerder genoemde redenen. En gaat er onverhoopt iets mis - hoeft geeneens jouw schuld te zijn - dan ben je 100% niet verzkerd.

Er zijn mooie dakkoffers, zelfs zachte die je plat en klein op kunt bergen en daarmee mag je ook nog eens de normale snelheid rijden ipv 90 met aanhanger.

Er kan wel een trekhaakkoffer op. Spuuglelijk, maar ook te huur, dan zit je er niet aan vast. Je moet wel nog steeds binnen die 60 kg kogeldruk blijven. Dus beperkte mogelijkheden.

Ik heb zelf om die reden een UX, die mag 750 kg trekken, en eerder een Toyota die 345 kg mocht trekken, dat was genoeg voor mijn bagagewagentje met fietsen erop.