The CT 200 has no capability to tow anything with 134 total system horsepower. The torque figure is so low that Lexus is too embarrassed to publish this.
Gekopieerd uit een Lexus forum. Het koppel van de auto is gewoon niet van deze tijd, je mag blij zijn als je een lege 450kilo aanhanger van zijn plek krijgt.
Qua PK's zou het nog wel gaan, maar het koppel nee
Hmmm.... Mijn LS 600h met 447 pony's en bijna 800Nm koppel (gecombineerd) mag ook niets trekken...
Mijn oude GS 450h (2008) met minder power mocht 2 ton trekken op kenteken.
Ik denk dat ze bij Lexus gewoon niet de moeite hebben genomen om een trekgewicht te bepalen en het RDW neemt dat over.
Raar,
Mijn LS460 mag gewoon 2 ton trekken, zal dat misschien door het hybride verhaal komen?
The CT 200 has no capability to tow anything with 134 total system horsepower. The torque figure is so low that Lexus is too embarrassed to publish this.
Gekopieerd uit een Lexus forum. Het koppel van de auto is gewoon niet van deze tijd, je mag blij zijn als je een lege 450kilo aanhanger van zijn plek krijgt.
Qua PK's zou het nog wel gaan, maar het koppel nee
kwats!
De CT heeft geen goedkeuring om een aanhanger te trekken.
Een fietsdrager daarentegen is een origineel Toyota / Lexus accessoire en heeft mijn CT ook.
Higgie
Ja, geintjuh!
Is dat een drager op een trekhaak of op de achter klep.
Dit is een drager voor de (afneembare) trekhaak. En er mogen 2 volwassen e-bikes op!
Tja, ook bij het fietsen doen wij het met batterijen.![]()
Bestaan er ook andere fietsen dan?![]()
Bestaan er ook andere fietsen dan?![]()
Een fietsendrager op een trekhaak kan gewoon. Gaat heel goed zelfs. Maar een kar is niet aan te raden.
Het koelsysteem is daar niet op berekend. Zou je die verzwaren, dan kan je rustig 400kg trekken.
Maar dan is er nog een ander probleem. De benzine motor levert max 99pk. Het elektrische deel kan daar 37pk aan toevoegen vanuit de accu. (136pk totaal) Als je een zware kar trekt, bijvoorbeeld een berg op, en dat kost je constant 120pk, dan krijg je serieuze problemen als de accu leeg raakt. Dan heb je ineens nog maar 99 pk.