Bij deze ga ik als nieuwkomer op het forum maar eens een oude post heractiveren.
Ook ik heb helaas last van sterke trillingen in mijn IS300h, vooral rond de 130km/u, precies een snelheid die je tegenwoordig vaak rijdt.
Ik heb de auto nog maar kort, en vrij snel nadat ik de auto heb gekocht heb ik er Michelin Cross Climate banden opgezet. Ik heb in de Lexus showroom ook een ander exemplaar op Michelin CrossClimates zien staan, dus dat leek me geen onlogische combinatie met een IS300h.
Ik heb het trillen aangegeven bij Lexus A'dam. Die zeiden dat dat een bekend probleem was en dat dat opgelost kon worden met een software aanpassing en montage van een trillingsdemper op het differentieel.
Dit heb ik onder garantie laten doen, ik merk echter geen verschil. Ik vind dat de auto nog steeds erg oncomfortabel trilt bij 130km/u, alsof de hele voortrein staat te klapperen.
Ik denk dat het toch aan de banden ligt, ook al zijn het Michelins. Ik ga binnenkort maar eens naar de bandenboer voor controle op hoogteslag e.d., en als dat niet werkt de OEM Bridgestones maar weer terugplaatsen die ik nog in de schuur hebt staan.