Trillen / dreunen op zomerwielen. 18 ind

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Zijn er mensen hier op het forum welke ook problemen hebben om hun IS300h trillings vrij te krijgen? Ik heb op mijn zomerwielen constante trillingen lijkt meer op dreunen bij ongeveer 85 km/u en bij 120-140 km/u
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Inderdaad goed om te horen! maar vaak lost een goede band wat problemen op! en michelins zijn vaak wel de oplossing aangezien deze vaak ook zachter zijn en minder gevoelig zijn voor zoiets.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Geen michelin voor de IS 300 SportCross
LEXUS.png

Lexus
Is
Is 300 Sportcross
3.0 24v 214
2001 - 2005
Voor 215 / 45 R17 87 Y
Achter 225 / 45 R17 91

Helaas vinden we geen geschikte band voor uw voertuig.
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Mvraamsdonk......Ik snap jouw berichtje niet.......heb even navraag gedaan en in de door jouw genoemde formaten kan je gewoon Michelins in de PS3 trim krijgen. Zijn gewoon te koop bij speciaal zaak maar ook via internet shops.
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Nu na een 4 weken sturen op de Michelins PS3 kan ik echt zeggen dat de wagen nu goed en heel comfortabel en geruisloos rijdt. Wat een verschil vergeleken met de Bridgestones. Het enige is dat de PS3 in de bochten iets minder stijf is en iets meer rolneiging heeft. Dit geeft als resultaat dat de bochten iets minder hard genomen kunnen worden t.o.v. de Bridgestones. Voor mij geen probleem want ik vind dat het nog steeds hard genoeg kan met de Michelins in deze breedset trim. Slijtage kan ik nog niets over zeggen maar het lijkt mij dat dit wel iets sneller zal ivm het zachtere rubber compound.
 

TheMbvt

Nieuw hier
8 mrt 2016
3
0
0
Bij deze ga ik als nieuwkomer op het forum maar eens een oude post heractiveren.
Ook ik heb helaas last van sterke trillingen in mijn IS300h, vooral rond de 130km/u, precies een snelheid die je tegenwoordig vaak rijdt.

Ik heb de auto nog maar kort, en vrij snel nadat ik de auto heb gekocht heb ik er Michelin Cross Climate banden opgezet. Ik heb in de Lexus showroom ook een ander exemplaar op Michelin CrossClimates zien staan, dus dat leek me geen onlogische combinatie met een IS300h.

Ik heb het trillen aangegeven bij Lexus A'dam. Die zeiden dat dat een bekend probleem was en dat dat opgelost kon worden met een software aanpassing en montage van een trillingsdemper op het differentieel.
Dit heb ik onder garantie laten doen, ik merk echter geen verschil. Ik vind dat de auto nog steeds erg oncomfortabel trilt bij 130km/u, alsof de hele voortrein staat te klapperen.

Ik denk dat het toch aan de banden ligt, ook al zijn het Michelins. Ik ga binnenkort maar eens naar de bandenboer voor controle op hoogteslag e.d., en als dat niet werkt de OEM Bridgestones maar weer terugplaatsen die ik nog in de schuur hebt staan.
 

Putnik

Nieuw hier
21 feb 2018
17
12
3
Heb sinds aankoop is 300h hetzelfde probleem. op 18" Good Years.Auto gebruikt gekocht.
Van de winter andere set winterbanden gebruikt, ook met de trilling 130-145.
Vandaag nieuwe set Good Years onder gezet door dealer. nu even aanzien of het helpt.
Gezien bij mij het trillen met verschillende velgen en banden gebeurt, ben ik geneigd te denken aan een zeer kleine speling in ophanging.