trilling achter

joeke

Hoort erbij
11 nov 2015
26
0
0
Hoi ik rij een is200 van bj 2000.nu komt af en toe een trilling aan de achterkant van de auto net als je over ribbels rijd en remt de auto af,het duurt 1-2 seconden.de remmen achter zijn los en werken goed.Graag hoor ik wat advies.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Deze is een nieuwe voor mij.. gebeurt dat bij een bepaalde toerental? Tijdens rijden op de snelweg bijv? of gewoon in de stad?
 

joeke

Hoort erbij
11 nov 2015
26
0
0
het gebeurd af en toe en het duurt maar even.geeft een brom en trilling.meestal tussen de 50-80km/h
ik kan het zelf niet reproduceren,helaas
 

Dirkdeluxe

Nieuw hier
17 dec 2015
19
1
0
Ik heb zoiets eens gehad bij mijn vorige auto (geen Lexus overigens) :) en dat had te maken met een iets aanlopende remklauw.
Later nog eens zoiets en dat was een slecht wiellager. Misschien heb je hier iets aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: joeke

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat Dirk zegt.

In bepaalde gevallen kan een vage brom of trilling zodanig klinken dat je op de verkeerde locatie zoekt, dan lijkt het b.v. aan de achterzijde te klinken. Maar stel het is de achterzijde, dan komen wielen, balans/banden, remmerij, schokdempers, draagarmen, differentieel etc., allemaal in aanmerking.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Voel je de trilling in je zitting of in het stuur? Als je de trilling enkel in het stuur voelt zal het voorin zitten.
 

joeke

Hoort erbij
11 nov 2015
26
0
0
vandaag heb ik met de ramen open gereden en merkte ik dat wanneer ik vlot een rechterbocht nam dat er een schavend geluid was,ik zal toch de remklauw gaan demonteren en gaan kijken ook even naar het wiellager
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Als je de mogelijkheid hebt.. 'ff je remschijf eraf halen.
En dan kijken of je volgende ook ziet.
DSC06366rs.jpg

DSC06365rs.jpg


En dan bedoel ik het kale gedeelte.
dit was bij mij het probleem !
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Een paar mm van het kale gedeelte van de naaf afgehaald en alleen van de onderste helft. Heb diverse mensen gezien met ditzelfde probleem. Bij mij is het opgelost!
 
  • Leuk
Waarderingen: joeke

Dirkdeluxe

Nieuw hier
17 dec 2015
19
1
0
we gaan binnenkort de cardan maar even open maken .kijken of daar wat aan de hand is.

Dat is een mogelijkheid. Uit je openingspost/eerste vraagstelling is niet helemaal duidelijk onder welke omstandigheid de trilling zich voordoet. Als het bij optrekken (vooral vanuit stilstand) is, dan is het cardan z?ker een verdachte.
Ik had iets vergelijkbaars bij mijn BMW E38. Bleek, na lang zoeken, onbalans in de cardanas te zijn.
Edit: ik lees nu dat het tussen 50 en 80 km/h is. Dan lijkt cardan minder waarschijnlijk maar is ook niet helemaal uit te sluiten. Zou met het toerental wat uit je bak komt te maken kunnen hebben.
 

joeke

Hoort erbij
11 nov 2015
26
0
0
het gebeurd niet tijdens optrekken maar met een constante snelheid,ik ga informeren wat het kost om de automaatbak te spoelen,nieuwe filter en olie,de olie is bijna zwart.En de peil staat te hoog.ik ga dat eerst even in orde laten maken.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
nieuwe filter en olie,de olie is bijna zwart.En de peil staat te hoog.ik ga dat eerst even in orde laten maken.
Even in orde laten maken.... Dan hoop ik dat je er tijdig bij bent, want zou die trilling uit je bak komen heb je mogelijk al schade.
Informeer je zorgvuldig over spoelen en hoe men dat wil doen, aangezien zoiets bij vervuilde bakken een aanzienlijk risico kan vormen.
 

saenjo1

Nieuw hier
21 mei 2015
2
0
0
Als je olie al bijna zwart is gaat dat spoelen natuurlijk ook niet echt helpen.
Het zogenaamde Flushen is meer bedoelt om de 'levensduur' van een nog goed functioneerde versnellingsbak te verlengen.
Hoe kan het olieniveau te hoog zijn btw ?
En hoe kan die conventionele automatische versnellingsbak trillen bij een constante snelheid ?
Zou theoretisch wel iets met een defect lager van uitgaande as van doen kunnen hebben.
 

joeke

Hoort erbij
11 nov 2015
26
0
0
hallo, nog even een update over de trilling,de bak is gespoeld en sinds die tijd heb ik niks meer vernomen.dus opgelost.de olie was zwart en lang niet ververst denk ik.