- 29 apr 2023
- 32
- 12
- 8
Goede nacht
Ik heb sinds bijna 2 maanden een Lexus Is250. Helaas had ik de pech dat ik er nog maar 4k mee kon rijden voordat hij een grote beurt nodig had. Ook de banden achter waren volledig op, voorbanden gingen ook al hard maar dat kon nog wel even. ( ik heb de auto trouwens zo meegenomen van de occasion dealer dus zonder afleverpakket. ) Echter zit er na deze onderhoudsbeurt een trilling in mijn auto die ik vooral in mijn stoel voel (dus wss vanaf de achteras athans dat zeggen ze toch altijd?) Ik krijg hier ondertussen een beetje de zenuwen van aangezien we de banden al 3 keer hebben gebalanceerd. Ook is de auto voor de zekerheid recent uitgelijnd, maar dit was al voor de beurt gebeurd. De onderhoudsbeurt is 10 dagen geleden gebeurt en de laatste keer balanceren afgelopen maandag.
De eerste keer was tijdens de beurt uiteraard, de dag erna weer na gebalanceerd omdat ik gelijk maar weer even terug ging. Gelukkig is de monteur een kennis van mij met een eensmans zaak dus vandaar ik snel weer terecht kon. Ook dit hielp niet. Toen voor de zekerheid ook maar de voorbanden vernieuwd, toen heeft de monteur ze gebalanceerd bij een bevriende garage waar hij soms ook apk's laat uitvoeren. Toen ik in de avond ging rijden leek het in eerste instantie goed te zijn. Ik heb toen de afspraak bij profiel tyrecenter afgezegt, want we wilde bij hun het ook nog maar is proberen. Helaas was de trlling na 2 dagen alweer terug.
Het is een beetje een vreemde trilling, hij komt en verdwijnt dan weer en komt direct weer terug en zo gaat dat continu en soms voel je de trilling heel even niet meer. Dit doet mij denken dat het niet de banden zijn? Want dan lijkt het me dat het een constante trilling hoort te zijn.
De auto is naar mijn mening niet goed onderhouden door de vorige eigenaar. Zoals al genoemd de banden waren niet lekker meer. Maar ook de pinnnen van de remklauwen achter zaten volledig vast. Daar was best wat geweld voor nodig om los te krijgen. Lijkt mij ook niet zo goed voor het onderstel.. De schijven waren trouwens ook behoorlijk dun net aan nog het minimale, maar de monteur heeft ze wel ff gedaan mer de beurt. Maar zei, we doen de schijven wel even als de blokken op zijn. Die gaan ook al hard. Om de kosten enigzins binnen de perken te houden.
Sowieso valt mij ook het wegwerken van de oneffenheden mij tegen, het voelt net alsof ieder wegdek hobbelt. Je voelt alles best wel goed in de auto/stuur, lijkt mij bij een Lexus niet oke? Ook de banden hoor je best wel goed, met name de voorbanden als ik bijvoorbeeld door een rotonde ga. Het geeft mij gewoon echt geen lekker gevoel en baal hier echt van. Ik heb lang uitgekeken om een Lexus te rijden en dan heb ik er 1 maand lekker mee gereden.
Weet iemand wat het kan zijn? Is dit een bekende kwaal? Is het verstandig om toch nog even de banden opnieuw te laten balanceren bij die profiel tyrecenter? Is het misschien iets anders?
Wat verdere info:
Lexus is250
Bouwjaar: 2009
Km stand: 183.175
Banden: michelin primacy 4 voor: 225 45 17 achter: 245 45 17 bandenspanning voor : 2.6 bandenspanning achter 2.8
Ik heb sinds bijna 2 maanden een Lexus Is250. Helaas had ik de pech dat ik er nog maar 4k mee kon rijden voordat hij een grote beurt nodig had. Ook de banden achter waren volledig op, voorbanden gingen ook al hard maar dat kon nog wel even. ( ik heb de auto trouwens zo meegenomen van de occasion dealer dus zonder afleverpakket. ) Echter zit er na deze onderhoudsbeurt een trilling in mijn auto die ik vooral in mijn stoel voel (dus wss vanaf de achteras athans dat zeggen ze toch altijd?) Ik krijg hier ondertussen een beetje de zenuwen van aangezien we de banden al 3 keer hebben gebalanceerd. Ook is de auto voor de zekerheid recent uitgelijnd, maar dit was al voor de beurt gebeurd. De onderhoudsbeurt is 10 dagen geleden gebeurt en de laatste keer balanceren afgelopen maandag.
De eerste keer was tijdens de beurt uiteraard, de dag erna weer na gebalanceerd omdat ik gelijk maar weer even terug ging. Gelukkig is de monteur een kennis van mij met een eensmans zaak dus vandaar ik snel weer terecht kon. Ook dit hielp niet. Toen voor de zekerheid ook maar de voorbanden vernieuwd, toen heeft de monteur ze gebalanceerd bij een bevriende garage waar hij soms ook apk's laat uitvoeren. Toen ik in de avond ging rijden leek het in eerste instantie goed te zijn. Ik heb toen de afspraak bij profiel tyrecenter afgezegt, want we wilde bij hun het ook nog maar is proberen. Helaas was de trlling na 2 dagen alweer terug.
Het is een beetje een vreemde trilling, hij komt en verdwijnt dan weer en komt direct weer terug en zo gaat dat continu en soms voel je de trilling heel even niet meer. Dit doet mij denken dat het niet de banden zijn? Want dan lijkt het me dat het een constante trilling hoort te zijn.
De auto is naar mijn mening niet goed onderhouden door de vorige eigenaar. Zoals al genoemd de banden waren niet lekker meer. Maar ook de pinnnen van de remklauwen achter zaten volledig vast. Daar was best wat geweld voor nodig om los te krijgen. Lijkt mij ook niet zo goed voor het onderstel.. De schijven waren trouwens ook behoorlijk dun net aan nog het minimale, maar de monteur heeft ze wel ff gedaan mer de beurt. Maar zei, we doen de schijven wel even als de blokken op zijn. Die gaan ook al hard. Om de kosten enigzins binnen de perken te houden.
Sowieso valt mij ook het wegwerken van de oneffenheden mij tegen, het voelt net alsof ieder wegdek hobbelt. Je voelt alles best wel goed in de auto/stuur, lijkt mij bij een Lexus niet oke? Ook de banden hoor je best wel goed, met name de voorbanden als ik bijvoorbeeld door een rotonde ga. Het geeft mij gewoon echt geen lekker gevoel en baal hier echt van. Ik heb lang uitgekeken om een Lexus te rijden en dan heb ik er 1 maand lekker mee gereden.
Weet iemand wat het kan zijn? Is dit een bekende kwaal? Is het verstandig om toch nog even de banden opnieuw te laten balanceren bij die profiel tyrecenter? Is het misschien iets anders?
Wat verdere info:
Lexus is250
Bouwjaar: 2009
Km stand: 183.175
Banden: michelin primacy 4 voor: 225 45 17 achter: 245 45 17 bandenspanning voor : 2.6 bandenspanning achter 2.8
Laatst bewerkt: