Trilling in auto

  • Onderwerp starter Onderwerp starter samm
  • Startdatum Startdatum
Da's een hele goeie, was me geeneens opgevallen. Kan door voorkeur van de vorige eigenaar komen, kan als gevolg van schade komen, of het is geen President maar een F-Sport.....:unsure:
De wielen zijn wel die van een President...
 
Ik ben geen expert maar persoonlijk zou ik het zoeken in of evt onbalans richting geometrie ( zou ik handmatig door specialist laten nakijken) maar ook je niet originele en verlaagde bumper (met downforce lip.) De presidentline en (andere modellen )staat geloof ik ook wat slapper op de beentjes en heeft waarschijnlijk ook geen trillingsdempers. Ik vermoed dus dat dat het niet alleen cosmetisch is maar dat hierdoor een auto anders kan gaan rijden bv trillen is wel degelijk mogelijk. Origineel is (buiten specialisten !) vaak t beste.
 
Ik ben geen expert maar persoonlijk zou ik het zoeken in of evt onbalans richting geometrie ( zou ik handmatig door specialist laten nakijken) maar ook je niet originele en verlaagde bumper (met downforce lip.) De presidentline en (andere modellen )staat geloof ik ook wat slapper op de beentjes en heeft waarschijnlijk ook geen trillingsdempers. Ik vermoed dus dat dat het niet alleen cosmetisch is maar dat hierdoor een auto anders kan gaan rijden bv trillen is wel degelijk mogelijk. Origineel is (buiten specialisten !) vaak t beste.
Ik zag dat CBS racing hier sponsor is. Zou deze Lexus specialisten de weg vragen.
 
De details van uitvoeringen ben ik niet in thuis. Het is president uitvoering maar komt wel origineel uit belgie misschien daar iets andere uitvoering ?
Heb voor en achter weer gewisseld en nu lijkt het weer terug te zijn.
Onder de 50 km rijd hij super maar rond de 70 begint hij soms weer ineens te trillen.
Heb het wel bijna gehad met deze auto🥵😡
Overigens was afspraak dat ze bij lexus breda set andere wielen zouden proberen om zo te kijken of het uit de wielen kon komen.
Maar ze hadden geen wielen maar alleen nieuwe banden.
Ik had dus net zo goed die 2 uur rijden kunnen besparen.
Nu zou het theoretisch nog een velg kunnen zijn🤷🏻‍♂️😡?
 
Sorry als dit al besproken is, maar heb je gecontroleerd ahv een kenteken check of de auto toevallig schade heeft gehad?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexy
De mijne is ook import uit België, President (zo staat 'ie hier te boek) met een normale bumper en geen adaptief veersysteem. Aan de hand van je VIN-code kun je uitvinden als welke uitvoering je auto uit de fabriek is gekomen, niet dat dat je probleem op gaat lossen of zo, maar dan verdwijnt iig die onduidelijkheid al.
 
heb wielen gewissels maar trillen is weer kompleet terug.

dat het minder was komt waarschijnlijk omdat ze de banden waarvan ze zeiden dat ze op 2,7 hoorden nu op 2,2 hadden gezet?????


dat met die vin code moet ik nog gaan proberen waar doe ik dat?
 
heb wielen gewissels maar trillen is weer kompleet terug.

dat het minder was komt waarschijnlijk omdat ze de banden waarvan ze zeiden dat ze op 2,7 hoorden nu op 2,2 hadden gezet?????


dat met die vin code moet ik nog gaan proberen waar doe ik dat?
Dealers, praat me er niet van, en zo word red carpet service ook mooi onderuit gehaald. Je moet er eigenlijk bij blijven tijdens reparatie. Lijkt me sterk dat er geen andere nx stond om banden met velg te wisselen en te testen, maar goed, blijft vervelend. Maar met veel lood op die ene velg lijkt me dat die de boosdoener is,
 
Zoek eens een garage op
waar ze een Hunter Roadforce balanceerapparaat hebben. Daarop zit een rol welke 750kg druk uitoefent en het werkelijke rijden nabootst. Daar halen ze de allerlaatste beetjes welke bandgerelateerd zijn nog eruit.
Zelf kijk ik wanneer ik banden monteer altijd of er een hoogteslag in zit. Band draaien op de velg heeft vaak de oplossing. En ja, zoals gezegd doen dat maar weinig bedrijven. Die plakken/slagen gewoon lood erop zolang de machine dat aangeeft.
Wanneer een auto erg lang heeft stilgestaan dan krijg je ook vlakke delen op je band. Hetzelfde gebeurt ook met remvlakken erop. Trimmen is dan een oplossing, maar wordt eigenlijk zelden gedaan vanwege de kosten vergeleken met een nieuwe band.
Heb je originele velgen? En klopt de ET waarde? Spoorverbreders? Naafringen? Juiste wielbouten/moeren bij jouw type velg ? Ook dát kan enorm schelen.
Maar nogmaals: als het banden /velgen gerelateerd is, zoek een bedrijf met een Hunter Roadforce balanceermachine. Kost meestal zo’n €25,- per wiel, maar dan weet je alles. Komt zelfs met een rapport. Dat rapport is zo goed, dat zelfs bandenfabrikanten dit als leidraad gebruiken om nieuwe banden terug te nemen wanneer deze machine dat aangeeft.
 
ik heb niets aan de auto gedaan alleen een thuiskomer erin.
heb 2 jaar garantie dus vind dat ze dit gewoon moeten oplossen van LEXUS dealer.

op de vincode ( van achter de voorruit) vind hij het een LEXUS ES ipv NX ??
heb overigens afgelopen vrijdag rond 16:00 naar lexus breda gebeld maar daar had de man die ik nodig had geen tijd want ze waren aan het afsluiten.
hij zou maandag terugbellen is mij beloofd ??? ondertussen dinsdag ook voorbij.
 
Als je dan toch terug gaat naar Breda, vraag dan aan de dealer of ze met de auto langs Antonissen banden gaan, maar die zullen ze wel kennen. Komen alle dealers. Die zit vlak bij en heeft zo’n machine. Als je garantie hebt, dan heb je gelijk. Kosten voor Lexus.
 
heb wielen gewissels maar trillen is weer kompleet terug.

dat het minder was komt waarschijnlijk omdat ze de banden waarvan ze zeiden dat ze op 2,7 hoorden nu op 2,2 hadden gezet?????


dat met die vin code moet ik nog gaan proberen waar doe ik dat?

Je moet wel ff registreren anders werkt het niet.
 
Heb je al eens de (schade)geschiedenis van die auto opgevraagd.? Er zijn m.i. sites waarop dit (tegen vergoeding) kan.
 

Je moet wel ff registreren anders werkt het niet.
heb ik gedaan maar ben niet thuis in al die termen.
mijn code JTJBJRBZ002011314 geeft daar wel een NX
dus als iemand mij kan vertellen of de bumper en adaptive demping erop zou moeten/mogen zitten ...
 
vandaag weer LEXUS breda gebeld.
na een zeer teleurstellende ervaring bij aankoop nu helaas ook zeer teleurstellend bij de werkplaats.
op de vraag om de trilling op te lossen is het antwoord:
wij hebben 2 nieuwe banden gemonteerd ( dit mocht maar net van afd verkoop) en vinden dat hij normaal rijd.
kortom wij willen het probleem niet onderzoeken en oplossen.
hij schermt dat onderstel door monteur uitvoerig is nagekeken en er niets aan is ontdekt.
als ik meld dat ik er helaas beide keren dat hij terug is geweest er constant ben bij geweest en dat er de eerste keer alleen maar is gebalanceerd en extern is uitgelijnd en de 2e keer alleen nieuwe banden zijn gemonteerd / gebalanceerd
komt hij met verhaal dat die uitgebreide check zou zijn gedaan bij afleveren.
ja daar heb ik niets aan want nu trilt de auto.

je hebt dus wel "garantie" maar ze willen de auto niet eens nakijken.
ik neem aan dat adaptive systeem te controleren is.
daarnaast is er ook twijfel of rubber van stabilisatorstang LA er eventueel voor kan zorgen
NX.JPG
 
Heb je al eens de (schade)geschiedenis van die auto opgevraagd.? Er zijn m.i. sites waarop dit (tegen vergoeding) kan.
nee heb ik niet gedaan maar al heeft hij schade gehad dan nog moet de garage dit oplossen.
en heb wel eens gehoord dat dat soort rapporten nooit compleet zijn.
 
Als je dan toch terug gaat naar Breda, vraag dan aan de dealer of ze met de auto langs Antonissen banden gaan, maar die zullen ze wel kennen. Komen alle dealers. Die zit vlak bij en heeft zo’n machine. Als je garantie hebt, dan heb je gelijk. Kosten voor Lexus.
ik zou van LEXUS verwachten dat ze dit bv minimaal zouden doen maar ze geven niet thuis zie mijn bericht hierboven
 
In zo'n kentekenrapport staat vaak wel het kopje "schades" benoemd. Maar daar heb je totaal niets aan. Wordt nergens daadwerkelijk schade geregistreerd in NL voor zo'n register. Politie kan er wel een WOK opzetten, maar dit zet de Politie zelden in, komen ook lang niet altijd ter plaatse. Maar denk dat ook dit niet in zo'n rapport komt te staan. Genoeg auto's gezien waarvan ik zeker weet dat ze in elkaar gezeten hebben (te zien aan lasnaden, vouwen, onderdelen en bijv. een veel latere datum van productie op de koplamp.) Maar zo'n kentekenrapport weet van niets.

Heb je wellicht een rechtsbijstandverzekering?
 
heb ik gedaan maar ben niet thuis in al die termen.
mijn code JTJBJRBZ002011314 geeft daar wel een NX
dus als iemand mij kan vertellen of de bumper en adaptive demping erop zou moeten/mogen zitten ...
Wat ik zo zie heb je wel AVS en zou er een normale bumper op moeten zitten. Verder is hij net als de mijne als Luxury line uit de fabriek gerold. Als ik die info juist interpreteer.
 
Laatst bewerkt: