Trilling in auto

• Onderwerp starter Onderwerp starter samm
  • Startdatum Startdatum
Of de auto nou wel of geen schadeverleden heeft doet niet terzake. De auto heeft een trilling en meneer heeft garantie, dus dealer moet dit gewoon goed onderzoeken en oplossen, misschien importeur nog raadplegen.

• Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975 en Higgie
Nee klopt. Mijn post was ook meer om aan te geven van die rapporten kosten vaak geld en voor dit doel zonde van je geld. Als de dealer echt niet mee wil werken, is het een zaakje voor de rechtsbijstand.

woont er misschien iemand in de buurt van Middelburg -Goes met een lexus nx die een rondje met mijn auto wil rijden en kan vertellen of het trillen wat ik ervaar bij dit type hoort.
en waar ik misschien even kan meerijden om te ervaren hoe dat bij een andere NX is
de mijne is van 2015

woont er misschien iemand in de buurt van Middelburg -Goes met een lexus nx die een rondje met mijn auto wil rijden en kan vertellen of het trillen wat ik ervaar bij dit type hoort.
en waar ik misschien even kan meerijden om te ervaren hoe dat bij een andere NX is
de mijne is van 2015
Ik kom voor mijn werk sporadisch in Goes en ik heb een NX300h. Dus ik wil dan best even wat combineren.

Ik kan wel alvast melden dat een trilling beslist niet hoort. De mijne rijdt trillingsvrij, stuurt kaarsrecht en is een genot om in te rijden.

Het kan zijn dat de auto niet goed gebalanceerd is of dat er zelfs iets krom is. Bijvoorbeeld door tegen een stoep gereden te zijn met de zijkant van het wiel.

dat zou fantastisch zijn. mijn telnr: 0638764529.
wielen zijn ondertussen al 5x door diversen gebalanceerd en auto is uitgelijnd.
ook zijn er door LEXUS 2 banden vervangen.
vandaag met 2 andere velgen geprobeerd maar blijft hetzelfde.
als ik weet dat het ook anders kan voel ik mee meer gesterkt om "verhaal" te halen bij de LEXUS. (die nu niet thuis geven)

de mijne is van 2015
Dat hoort niet. De grote vraag is eerder, wat trilt er wanneer. Voel je het als je wegrijd, bij remmen? constante snelheid rijd? En zo ja bij welke snelheid of snelheden?
Als je de banden van voor naar achter legt en vice versa, voel je het dan nog steeds?

Ik zou gokken op kromme remschijven. Als je dan zachtjes remt bij hoge (100km+) snelheid voel je het dan erger?

Als de wielen al diverse keren zijn gebalanceerd en de auto is juist uitgelijnd dan lijkt het meer op een aandrijfas of homokineet

recent naar Toyota garage geweest en met andere wielen geprobeerd maar blijft hetzelfde.
monteur heeft proefgereden en gaf aan dat hij het meer in (te) stugge schokdemper zou zoeken ( adaptieve demping systeem) maar dat kunnen ze bij Toyota niet geheel in computer uitlezen moet je speciaal bij lexus voor zijn.

is niet altijd voelbaar maar ook bij 30 km voel je het soms al.

remmen heeft geen invloed. ook motor uit/alleen elektrisch rijden. in zijn vrij maakt allemaal geen verschil.

Aandrijfassen gaan ook bij 30km rond natuurlijk.. Neem aan dat wiellagers ook al gecontroleerd zijn ondertussen?
Tja, soms is het érg lastig..