Trilling Lexus rx 450h 2010

Jelle van Beest

Nieuw hier
10 okt 2021
3
1
3
Beste forumleden,

Ik ben inmiddels in bezit van m’n elfde Lexus.
De laatst aangekochte Lexus is een Rx 450h uit 2010.
Ik ondervind helaas een hele vervelende trilling vanaf 60km/h tot eigenlijk de maximum snelheid.
Dit is zo super irritant, aangezien de auto muisstil is! En de transmissie zo geruisloos en vloeiend is valt alles op.

Ik heb hiervoor ook 3 is 300h ‘s gereden waarbij ik bij 1 van de auto’s hetzelfde heb ervaren.
Auto is toen diverse malen ge-update bij Lexus maar tevergeefs.
Dat het met de aandrijflijn/overbrengingen motor naar transmissie te maken heeft lijkt mij wel duidelijk.
Graag zou ik mede forumleden hun mening willen horen of deze problemen op te lossen zijn door onderzoeken of updates whatever.
Ik hoor het graag.

Vriendelijke groet,

Jelle van Beest
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.726
467
83
Dat het met de aandrijflijn/overbrengingen motor naar transmissie te maken heeft lijkt mij wel duidelijk.
Is dit ergens op gebaseerd? Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Volgens mij wordt in 99% van de gevallen trilling veroorzaakt onbalans in de wielen/banden

Wat voor een trilling hebben we het over? Voel je het in het stuur, in de zitting, of nog ergens anders?
 
Laatst bewerkt:

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Dit klinkt als de welbekende (en gevreesde) trilling in de aandrijflijn waar sommige hybride auto's last van hebben.
Volgens mij is er weinig aan te doen.
 

Jelle van Beest

Nieuw hier
10 okt 2021
3
1
3
Het is zeker ergens op gebaseerd! Er zitten al nieuwe banden onder, remschijven en blokken zijn onlangs vervangen.. remklauwen zijn gangbaar etc.
Ook is de auto meerdere malen uitgelijnd en alle wielen zijn gebalanceerd.
Er is met uitlijnen geen enkele afwijking in de rapporten te vinden.

Het probleem met hybride aandrijving is inderdaad alom bekend, en bij de ene auto meer merkbaar dan bij de andere.
Er bestaan updates doormiddel van kalibreren maar weet niet of dat er voor dit type ook is.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
is alleen sprake geweest van een update en aanpassing bij de is 300 . bij een rx heb ik er nog nooit van gehoord.
zou een ieder geval even de bak en motorrubbers nakijken
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle van Beest