USB staat niet in het scherm

Rode donder

Nieuw hier
21 apr 2022
3
2
3
Ik heb een nagelnieuwe RX450H maar in het audio scherm is het USB icoon niet (goed) zichtbaar.
De andere icoontjes zijn goed afleesbaar maar het USB icoon in uiterst vaag te zien, dus niet geactiveerd.
Ook als ik een USB stick aansluit wordt het USB icoon niet lichter en de stick word ook niet herkend of gelezen.
Stick is geformatteerd.
Wie weet waarom de USB stick nier herkend of waarom de USB icoon niet zichtbaar is?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Zou het kunnen dat de USB-stick anders is geformatteerd dan FAT32?
Windows kiest volgens mij bij grotere sticks automatisch voor NTFS, maar er zijn weinig radio's die dat ondersteunen.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
173
75
28
Is er misschien tevens een mobiele telefoon via USB aangesloten, die via Android Auto of Apple Carplay aan het infotainmentsysteem is gekoppeld? In dat geval kun je via de vrije USB poort geen USB stick gebruiken om muziek af te spelen. Dit staat ook in de handleiding vermeld. Pas als de relefoon wordt ontkoppeld komt de USB stick beschikbaar. Ik heb deze beperking omzeild door de muziekbestanden over te zetten naar de telefoon, zodat ik ze vanaf daar kan afspelen.
Daarnaast moet de USB stick FAT32 geformatteerd zijn, zoals reeds werd opgemerkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rode donder

Rode donder

Nieuw hier
21 apr 2022
3
2
3
Zou het kunnen dat de USB-stick anders is geformatteerd dan FAT32?
Windows kiest volgens mij bij grotere sticks automatisch voor NTFS, maar er zijn weinig radio's die dat ondersteunen.
Het bleek dat de usb stick die ik gebruikte zo groot was dat deze niet herkend werd.
Gelukkig heeft mijn schoonzoon die ICT er is de stick dusdanig kunnen converteren dat alles nu wel werkt en dus ook door Lexus wordt herkend.
Dus toch mede door jouw suggestie is het probleem nu opgelost.dank je wel hiervoor
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

Rode donder

Nieuw hier
21 apr 2022
3
2
3
Is er misschien tevens een mobiele telefoon via USB aangesloten, die via Android Auto of Apple Carplay aan het infotainmentsysteem is gekoppeld? In dat geval kun je via de vrije USB poort geen USB stick gebruiken om muziek af te spelen. Dit staat ook in de handleiding vermeld. Pas als de relefoon wordt ontkoppeld komt de USB stick beschikbaar. Ik heb deze beperking omzeild door de muziekbestanden over te zetten naar de telefoon, zodat ik ze vanaf daar kan afspelen.
Daarnaast moet de USB stick FAT32 geformatteerd zijn, zoals reeds werd opgemerkt.
Bedankt voor je reactie maar er is geen smartphone aangesloten via USB.
Maar mede door de suggestie dat er een verkeerde code aan de usb stick was toegekend en het vakmanschap van mijn schoonzoon is het probleem nu opgelost
Lees ook het antwoord wat ik aan Roelvb hebt gegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: PeterA