USB Stick

jvankuijk

Nieuw hier
22 dec 2018
8
2
3
Ik heb een vraag over de muziek in mijn auto, als ik de usb stick erin doe speelt hij uiteraard de mp3 bestanden netjes af. Maar wat raar is dat hij ook wel eens nummers overslaat springt dus van bv nummer 57 naar 59 en slaat 58 over ondanks dat het een gewoon mp3 bestand is. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt gewoon niet om alle nummers af te spelen, is daar een duidelijke reden voor of is er wat anders loos, wie kan mij helpen ?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Er zal vermoedelijk iets mis zijn met de betreffende MP3 bestanden. Ik heb wel vaker gezien dat het ene apparaat een bepaalde MP3 bestand wel afspeelt en de ander hem overslaat.

Wat je kan proberen is zo'n MP3 uploaden naar Cloudconvert.com en converteren naar MP3. Dat klinkt misschien gek, maar het MP3 bestand wordt dan opnieuw gemaakt.
 

jvankuijk

Nieuw hier
22 dec 2018
8
2
3
Bedankt voor je reactie, ik heb het gedaan maar helaas zonder succes. zo raar andere mp3 speelt hij wel af en dat nummer niet.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Even aan andere versie downladen.
Ik had in de Prius nog wel eens dat de bestandsnaam te lang was, en dan weigerde het ook.
In de Lexus nog geen last van.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
693
618
93
Er kan ook een andere reden zijn. Bij mijn GS uit 2013 had ik ook iets dergelijks. De audiosoftware gaat uit van een bepaald bestandformaat dat per map een maximaal aantal bestanden toestaat alsmede een beperkt aantal mappen en een maximale grootte van de USB. De standaard door Windows gebruikte formattering wordt soms door de audiosoftware niet helemaal goed begrepen. Bij mij bleek de oplossing de USB opnieuw te formatteren met FAT32. Standaard kan Windows dat niet. Hoe je het wel voor elkaar kunt krijgen, kun je hier lezen: https://www.howtogeek.com/316977/how-to-format-usb-drives-larger-than-32gb-with-fat32-on-windows/
 

HansB

Nieuw hier
10 mei 2017
1
0
1
Ik heb een vraag over de muziek in mijn auto, als ik de usb stick erin doe speelt hij uiteraard de mp3 bestanden netjes af. Maar wat raar is dat hij ook wel eens nummers overslaat springt dus van bv nummer 57 naar 59 en slaat 58 over ondanks dat het een gewoon mp3 bestand is. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt gewoon niet om alle nummers af te spelen, is daar een duidelijke reden voor of is er wat anders loos, wie kan mij helpen ?
Ik had er ook last van. Bij mij sloeg hij ook nummers over en zelfs complete mappen. Oplossing: stop de USB stick in de computer, lier mp3tag op, selecteer alle mappen met muziek, en verwijder (rechter muisknop) alle Tags. Dit duurt even maar in de auto wordt het afspelen een stuk sneller.