V line GROM werkend krijgen

Sancerre

Nieuw hier
30 dec 2022
9
1
1
Ik ben sinds kort in het bezit van een Lexus RX 300 van 2003. Of dat een 1e generatie of 2e generatie RX model is weet ik zo even niet, maar ik heb een vraag over het GROM V line audio systeem. Dat zit in de auto die ik heb aangekocht, maar werkend krijg ik het niet. Het was aanwezig, niet goed werkend, maar goed. Ineens foetsie beeld, dus kan niet verder

Voor nu de 1e stap verbinding maken met.

Naar wat ik heb begrepen contactslot even aandraaien, daarna uitdoen en na een minuut weer aandraaien. Met het drukken op de CD knop zou ik connectie moeten krijgen. Niet dus !
Is er een andere truc om dat GROM ding aan de Vraat te krijgen of werkt zo n apparaat gewoon niet meer.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Wat je kan proberen:
  • Contact uit
  • Stekker uit de Vline halen (uit mijn hoofd die aan de kant van de USB poort). Deze zit vast met een soort haakje die je los kan krijgen door erin te knijpen en dan pas aan de stekker te trekken
  • Stop na ca. 15 seconden de stekker terug erin
  • Zet contact aan
  • Wacht 5 seconden
  • Druk op de CD knop tot je beeld hebt, 1x per 2 seconden (of als je een andere knop hebt waar "aux" op staat kan dat hem ook zijn)
 

Sancerre

Nieuw hier
30 dec 2022
9
1
1
Oke dank voor het meedenken. Ik was er al bang voor. Demonteren en monteren is niks voor mij. Eerst maar eens achterhalen waar dat kastje zit. Ik hoop niet achter het dasboard
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Dat zou onhandig zijn als het apparaat niet op een bereikbare plek is gemonteerd.
Alternatief zou zijn om de 12v accu los te halen, daarmee wordt natuurlijk de VLine ook spanningsloos. Hiermee raak je wel wat meer instellingen kwijt (niet van de VLine, maar van de OEM radio).
 

Sancerre

Nieuw hier
30 dec 2022
9
1
1
Ja mee eens is niet handig gemonteerd. Naar wat ik gok is die achter het handschoenenkastje gemonteerd of achter het dashboard grrr. Maar als loskoppelen van accu zou helpen is dat voor mij onhandig als ik ben wel te doen. Wat bedoel je met OEM instellingen radio. Ik heb dat ding nog nergens op ingesteld wat zenders betreft. Maar waarschijnlijk bedoel je met OEM instellingen iets anders ?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Met OEM instellingen bedoel ik dingen als voorkeurzenders inderdaad, maar kan ook invloed hebben op bijvoorbeeld memory seats, climate control, stuurpositie (wanneer die automatisch naar voren komt bij inschakelen) en het kan zijn dat de radio bijhoudt wanneer de volgende onderhoudsbeurt is, dat kan dan ook gereset worden. (ik weet niet welke van deze functionaliteiten er precies aanwezig zijn op de auto).

Sommige mensen hebben er moeite mee als ze dit soort dingen opnieuw moeten instellen. Maar mijns inziens allemaal niet zo spannend. Zeker als je de auto nog niet zo lang hebt.
 

Sancerre

Nieuw hier
30 dec 2022
9
1
1
Och bedoelde je dat daarmee. Nee dat lijkt me inderdaad niet onoverkomelijk. Ik zal de accu eens loskoppelen en weer aankoppelen. Kijken of dat effect heeft op de V line
 

Sancerre

Nieuw hier
30 dec 2022
9
1
1
Yess ! Ik heb V line weer in beeld. Maar nu komt stap 2 waarmee ik niet verder kom. Ik heb WiFi aangeklikt. Verbinding met de WiFi thuis lukt. Geen probleem. Daarna naar instellingen about device. Ik krijg daar system updates. Aanklikken geeft aan dat er geen systemupdates nodig zijn. Ook prima dus. Ik zie alleen install Gapps daar. Dat zou daar moeten staan. Hoe krijg ik die er nu in ?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Top dat ie het weer doet.
Ik zie alleen install Gapps daar. Dat zou daar moeten staan. Hoe krijg ik die er nu in ?
Ik begrijp niet wat je hier bedoeld? Bedoel je dat de optie "Install Gapps" er niet staat?
 

Sancerre

Nieuw hier
30 dec 2022
9
1
1
Nee die staat er niet in. Maar ben er intussen achter. Bij updates zie ik V lite staan. Die heeft die optie van toevoegen apps niet. Naar wat ik nu heb ontdekt kun je alleen via je foon wat muziek draaien via de boxen van je auto. Verder noppes nikkes nada. 3 dagen verder, maar wat een **** systeem. Als ik dat mag zeggen. Maar in ieder geval bedankt voor alle aangeboden tips en hulp.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Aah ja, de V lite is veel beperkter dan de VLine. Heb zelf als jaren een VLine en wil niet meer zonder.
Fijn dat je eruit bent in ieder geval.
 

Sancerre

Nieuw hier
30 dec 2022
9
1
1
Zekers. Dat iemand dat laat instaleren voor zo een bedrag onbegrijpelijk. Kan je niks mee
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Naar wat ik nu heb ontdekt kun je alleen via je foon wat muziek draaien via de boxen van je auto
Je kan nog wel wat meer. De VLine Lite is bedoeld voor CarPlay en Android Auto. Hierdoor kan je apps vanaf je telefoon openen en bedienen via de autoradio.
 

Sancerre

Nieuw hier
30 dec 2022
9
1
1
Carplay staat er wel op Android niet. Waarschijnlijk nog een oude lite versie. Ik ga met downloaden nog iets proberen. Maar met de Samsung die ik heb alleen muziek. Waarschijnlijk heeft een van de vorige eigenaren een Ifoon gehad.
 

Sancerre

Nieuw hier
30 dec 2022
9
1
1
Blijkt bij navraag Grom inderdaad een oude versie te zijn. Daar zit en kan geen android op. Ook niet met downloaden. Ik laat het apparaat maar voor wat het is. Topic kan gesloten worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB