- 20 sep 2022
- 17
- 10
- 3
Vanmorgen was het weer erg spannend onderweg naar mijn werk. Regen en flink opspattend water van de weg.
Als ik dan de rem intrap lijkt er eerst weinig tot niets te gebeuren. Als ik flink doortrap remt ie wel goed.
Het voelt aan alsof er een flinke film water tussen de remschijf en de remklauwen zit.
Het is minder erg als ik op ZOAB rijd.
Auto: Lexus Rc 300h ( daily driver)
Remblokken (Brembo nieuw Januari dit jaar)
Massieve remschijf.
Nu denk ik erover om geperforeerde schijven te monteren (omdat het water dan makkelijker weg zou kunnen).
De Vetos garage denkt eventueel ook nog aan vervangen van remvloeistof.
Ik zoek eigenlijk een beetje meer feedback voor een goede oplossing ter verbetering van de veiligheid, want
hard remmen is ook gevaarlijk in dergelijke omstandigheden zoals ik vanmorgen ook al voor me zag.
Als ik dan de rem intrap lijkt er eerst weinig tot niets te gebeuren. Als ik flink doortrap remt ie wel goed.
Het voelt aan alsof er een flinke film water tussen de remschijf en de remklauwen zit.
Het is minder erg als ik op ZOAB rijd.
Auto: Lexus Rc 300h ( daily driver)
Remblokken (Brembo nieuw Januari dit jaar)
Massieve remschijf.
Nu denk ik erover om geperforeerde schijven te monteren (omdat het water dan makkelijker weg zou kunnen).
De Vetos garage denkt eventueel ook nog aan vervangen van remvloeistof.
Ik zoek eigenlijk een beetje meer feedback voor een goede oplossing ter verbetering van de veiligheid, want
hard remmen is ook gevaarlijk in dergelijke omstandigheden zoals ik vanmorgen ook al voor me zag.