Van IS300h naar NX300h, ook ik deed die verandering. Met als tussenstap 'van IS300h naar RX450h'. Die RX, wat een machtige auto, maar werd beschadigd tijdens parkeren in de Bijlmer, past nauwelijks in de parkeervakken daar en dat heb ik ervaren. Geen briefje achter de ruitenwisser. Dus ingeruild voor een NX300h. Die geeft bijna dezelfde binnenruimte en je hebt wat minder de idee dat je in bochten in een bestelauto rijdt. Maar om de RX te zien rijden geeft mij elke keer het gevoel van een klasse-auto.
De NX300h die ik nu sinds pas heb is dus de tweede en dat geeft aan dat de eerste mij ook goed bevallen is. De rust en de ruimte in de auto betaalt zich uit. Zeker als je zoals ik vijf keer per jaar 3000 km v.v. naar Zweden reist. De eerste NX300h had stoelen met een wat harde rand onderaan in de rug. Dat voel je niet als je op de stoel zit, maar pas als je je nestelt in de stoel. Dus nu een F-sport met sportstoelen, dat nestelt beter voor mij. Geen elektrisch bedienbare stoelen want de handbediende kan je lager zetten.