Van IS300h naar NX300h

Colombe

Nieuw hier
29 jan 2014
17
8
3
Van IS300h naar NX300h, ook ik deed die verandering. Met als tussenstap 'van IS300h naar RX450h'. Die RX, wat een machtige auto, maar werd beschadigd tijdens parkeren in de Bijlmer, past nauwelijks in de parkeervakken daar en dat heb ik ervaren. Geen briefje achter de ruitenwisser. Dus ingeruild voor een NX300h. Die geeft bijna dezelfde binnenruimte en je hebt wat minder de idee dat je in bochten in een bestelauto rijdt. Maar om de RX te zien rijden geeft mij elke keer het gevoel van een klasse-auto.
De NX300h die ik nu sinds pas heb is dus de tweede en dat geeft aan dat de eerste mij ook goed bevallen is. De rust en de ruimte in de auto betaalt zich uit. Zeker als je zoals ik vijf keer per jaar 3000 km v.v. naar Zweden reist. De eerste NX300h had stoelen met een wat harde rand onderaan in de rug. Dat voel je niet als je op de stoel zit, maar pas als je je nestelt in de stoel. Dus nu een F-sport met sportstoelen, dat nestelt beter voor mij. Geen elektrisch bedienbare stoelen want de handbediende kan je lager zetten.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
De eerste NX300h had stoelen met een wat harde rand onderaan in de rug. Dat voel je niet als je op de stoel zit, maar pas als je je nestelt in de stoel. Dus nu een F-sport met sportstoelen, dat nestelt beter voor mij. Geen elektrisch bedienbare stoelen want de handbediende kan je lager zetten.
Bijzonder, juist de F-Sport heeft volgens mij compleet elektrisch bedienbare stoelen. In ieder geval die twee van ons hadden of hebben het beide.
 

Colombe

Nieuw hier
29 jan 2014
17
8
3
Kennelijk liggen de opties van Lexussen in het buitenland anders. De mijne komt uit Verona, Italie
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
585
1
384
63
Ik heb een tijdje naar NX'en gekeken in Italië, eigenlijk met de bedoeling om zelf te importeren. Uitvoeringen zijn vaak wezenlijk anders inderdaad. Je vindt er bijna geen hele complete auto's zoals je die hier wel zal vinden, gek genoeg. Andere prioriteiten of zo?
 
  • Leuk
Waarderingen: Colombe

Colombe

Nieuw hier
29 jan 2014
17
8
3
Ik heb begrepen dat Italiaanse smaken kiezen voor een zo laag mogelijke zit in de NX F-sport. Daarom het aanbod van de handbediende sportstoel? Gewoon omdat die lager kan? Heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd. Ben met mijn tachtigste levensjaar meer geïnteresseerd in een hoge zit. En de Italiaanse handbediende sportstoel nestelt werkelijk voortreffelijk.
 

yeahello

Hoort erbij
1 mei 2023
47
39
18
Mooie auto Rob. Zelf de afgelopen jaren ook wel de NX in de gaten gehouden, maar de prijzen zijn eerder gestegen dan gezakt. Als je dan een ruime Lexus wil voor een klein budget blijft de RX over.
Wellicht dat er in de toekomst een NX op de oprit staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Johno

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
585
1
384
63
Alle auto's zijn duurder geworden, op het bizarre af. Een maat van me kocht vorige week een anderhalf jaar oude Yaris in Dynamic uitvoering; was nieuw 23500 en hij betaalde 22500, met 40k op de teller :eek: Werd op de koop toe ongewassen afgeleverd, dikke laag remstof op de wielen, ik zou hem geweigerd hebben, was bij een Louwman vestiging in Brabant. Ik zeg nog tegen die verkoper, navenant dat 'ie zo lang bij de poetser is geweest (5 weken) is er verdomd weinig aan gedaan, waarom is 'ie niet gewassen? Zegt 'ie met een strak gezicht dat ze eigenlijk niet meer doen met occasions.......om te janken.
Toen ik de NX ophaalde bij Anton was 'ie om door een ringetje te halen, zoals het hoort.

Overigens ben ik gisteren heen en weer naar Zuid Limburg geweest (moederdag) en een mooie 1:16 gereden, weliswaar volgens de bc, maar dan nog. Met de cc op 110 én de airco aan, prima toch? (y)
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
585
1
384
63
Zitten we hier straks weer met alle oude Peugeots en Toyota's die in de woestijnlanden zo populair zijn :eek::LOL: