Velgen gevonden maar nu..?

Bill

Nieuw hier
15 dec 2010
8
0
0
Ik heb na lang zoeken eindelijk velgen gevonden die me aanstaan.

Maar heb nu wat vragen over de waardes.

Ik ben van plan 19" te plaatsen op mijn Lexus IS220 van 2008.

Het is eigenlijk de eerste maal dat ik velgen koop voor mijn auto en het is wat moeilijk voor de waardes samen te stellen.

Welke J waarde is aan te raden? Heb bij de velgen die ik wil alleen de keuze tussen 8,5 en 9,5J

ET waarde? 35, 38 en 42 zijn de keuzes die ik heb.

De steek waarde is natuurlijk 114.3.

Ik ben van plan de wagen te verlagen door Eibach of Fsport veren en zou liefst de kassen niet laten uitrollen..
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
9.5 is voor het goeie inderdaad te breed voor aan de voorzijde

Waardes die Arjan opgeeft moeten goed gaan werken. Je kan de grens gaan opzoeken door +35 voor en +38, alleen het zou zonde zijn als je dan moet gaan stretchen met de bandjes.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zou de verlaging door eibach veren te doen, ik hoor van veel mensen op het usa forum dat ze niet tevreden zijn met deze veren. :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Met een hogere ET waarde, gaan de velgen dan naar buiten, of naar binnen?
Andere vraag, hier wordt nu geroepen: 8,5j voor, 9,5j achter. Ik heb in andere topics gezien dat met 8 voor en 8,5 ja achter monteert.
Of zal je dan moeten stretchen, of haal ik nu zaken door elkaar?


En vraagje met de veren zoals getoond in de link. Hoeveel is deze verlaging? Ik zie niet 123 een aantal MM's.

Edit:
Volgens de link op de fabrikant 1,25", zo'n 32mm.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Een lagere ET wil eigenlijk zeggen dat die wat meer naar buiten komt.

8j voor en 8.5j achter is voor de 18inch, de standaard maat die lexus hanteert voor de wielen 225 voor en 255 achter. Met andere woorden: dit is de breedte van de velg om het maar simpel te zeggen.

Heb jij trouwens niet al verlagingsveren? :p
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
hoe hoger de et waarde hoe verder de velg naar binnen gaat .
8j voor en 8,5 achter is volgens mij de orginele breedte van de lexus velgen .
ik heb nu 8,5 j voor en 10 j achter
en stretchen heeft te maken met de breedte van de banden als je een brede velg hebt met een smalle band ga je de banden stretchen en dan krijg je dit

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


normaal gezien zal het ongeveer 3 tot 3,5 cm zijn ja dat de auto zakt

correct me if iam wrong
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
Een lagere ET wil eigenlijk zeggen dat die wat meer naar buiten komt.

8j voor en 8.5j achter is voor de 18inch, de standaard maat die lexus hanteert voor de wielen 225 voor en 255 achter. Met andere woorden: dit is de breedte van de velg om het maar simpel te zeggen.

Heb jij trouwens niet al verlagingsveren? :p

Nog niet, zal eind april / begin mei worden als alles een beetje mee zit. Wellicht alles ineen: velgen, banden, verlagen, uitlijnen.

Ik heb zojuist de vrienden van Wil wat mailtjes gestuurd ;)
Staan wel wat leuke velgen tussen. En jij hebt ook nog een setje, moeilijk :D

Mooi antwoord, dus 8j voor, 8,5j is de maat die ik moet hebben. Thx.!


Weet iemand dan ongeveer de max ET waarde om de velgen, (incluis verlaging) zo dicht mogelijk naar de rand te krijgen, zonder om te hoeven rollen zoals Wil dat gedaan heeft?

(hoop dat dit offtopic is voor de starter :) ).
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
OEM velgen van lexus zijn:

Voorzijde:
8Jx18 ET45

Achterzijde
8.5Jx18 ET50

ICM verlagen van je auto met normale veren (3cm), kan je makkelijk spacers gebruiken van 15mm voorzijde en 20mm achterzijde, dit zou volgens de mensen en foto's op clublexus goed flush zitten.

Dit zou betekenen dat je velgen moet zoeken die een ET hebben van 30 :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Hoe zit het dan met je uitslagbegrenzers bij verlagen en grotere velgen / bredere banden?

Ik heb met de vorige wagen aanloop van banden gehad. Ik heb toen nieuwe begrenzers moeten plaatsen, met een enorm grote draaicircel :( (Volvo S60, van 15" naar 17" velgen).
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Komt ook omdat de Volvo een voorwielaangedreven auto is.

Ik weet nog te herinneren dat een Volvo S80 T6 een grotere draaicirkel had dan de versies met vijfcilinder, vanwege dat grotere blok ;)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alor zei:
Voor moet 8.5j et38 wel lukken en achter 9.5j et42.

Wil je 4 dezelfde velgen, dan moet je 8.5j aanhouden omdat 9.5 voor niet gaat.


Volgens de jongens van Showoff zijn dit veel te optimistische ET waardes indien je gaat verlagen....
Mij werd aangeraden om zeker niet kleiner dan ET45 te nemen, de kans is te groot dat het aanloopt.

Beter later een spacer ertussen, dan velgen die aanlopen en dus waardeloos zijn, met verlies verkocht moeten worden.


Ik heb zelf nu 4 maal 8.5J genomen, ET waarde 48. Ik plaats na het verlagen nog wel spacers.
(voor 235, achter 255).


p.s. Wil heeft ET30, en moest de spatborden "rollen". En ja, extreem verlaagd en 20".
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Allemaal nuttige info hier.....
Ik wil ook andere velgen erop maar dan 17''s... Heb er al banden voor van mijn vorige auto..... En dan een beetje laten zakken.. +- 3cm zou al voldoen voor mij... Kan ik enkel met veren doen h?...
Ik heb geen budget voor 1000+ euro per velg..... :roll:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Olympus zei:
Allemaal nuttige info hier.....
Ik wil ook andere velgen erop maar dan 17''s... Heb er al banden voor van mijn vorige auto..... En dan een beetje laten zakken.. +- 3cm zou al voldoen voor mij... Kan ik enkel met veren doen h?...
Ik heb geen budget voor 1000+ euro per velg..... :roll:


Bij Showoff en ook bij anderen, praat je over 1000 euro voor 4 velgen, maar dan is het geen origineel Lexus.