Velgen gevonden maar nu..?

Bill

Nieuw hier
15 dec 2010
8
0
0
Ik heb na lang zoeken eindelijk velgen gevonden die me aanstaan.

Maar heb nu wat vragen over de waardes.

Ik ben van plan 19" te plaatsen op mijn Lexus IS220 van 2008.

Het is eigenlijk de eerste maal dat ik velgen koop voor mijn auto en het is wat moeilijk voor de waardes samen te stellen.

Welke J waarde is aan te raden? Heb bij de velgen die ik wil alleen de keuze tussen 8,5 en 9,5J

ET waarde? 35, 38 en 42 zijn de keuzes die ik heb.

De steek waarde is natuurlijk 114.3.

Ik ben van plan de wagen te verlagen door Eibach of Fsport veren en zou liefst de kassen niet laten uitrollen..
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Dit zou op een lexus Is moeten passen..
17'' et38... 114.... 5.......8j
Weet alleen niet wat al die getallen zijn.....
Alle 4 velgen zouden gelijk zijn en de banden ook (225-45-17)
Bedenkingen ????
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
het zou moeten passen, maar toch zou ik voor de achterbanden geen 225 gebruiken, maar de originele maat 245.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Olympus zei:
Dit zou op een lexus Is moeten passen..
17'' et38... 114.... 5.......8j
Weet alleen niet wat al die getallen zijn.....
Alle 4 velgen zouden gelijk zijn en de banden ook (225-45-17)
Bedenkingen ????


Kijken of je 2 stuks hiervan kan bestellen, met 225 banden en 2 stuks voor de 245 banden.

Achter is 8,5J beter, indien je 245 (is originele maat) wilt hebben.
 

Bill

Nieuw hier
15 dec 2010
8
0
0
Heb mijn oog weer laten vallen op andere velgen :redface2:

Die zijn enkel te krijgen in 19x 8,5j ET40..

Een probleem?
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hoi Olympus, ik denk dat men daarmee dezelfde maat bedoeld, offcieel is het voor lexus 114,3 dacht ik (4,5 inch).

Die velgen uit de link, zit daar een linker en rechter velg bij? Anders staat de draaing van de spaken aan een kant van de auto namelijk de verkeerde kant op.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Als je weet hoe gevoelig 19" velgen zijn (zeker bij een grotere breedte) zou ik mijn vingers niet branden aan gebruikt (tenzij van een bekende waarvan je weet dat hij perfect voor zijn materiaal zorgt) en goedkope imitaties.
Met 17" zou ik nog overwegen om te kiezen voor verlagingsveren maar alles dat groter wordt zou ik meteen investeren in een kwalitatief goede schroefset (bijv Kw of Tein) als alternatief zou ik naar gele koni's i.c.m. goede veren kijken (op de oude IS een heel goed en betaalbaar alternatief).
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Het zullen wss deze gaan worden ......
velgen.jpg


7x17 5/114,3 ET 40 zowel voor- als achteraan....
Bandenmat 225/45/17 voor- achteraan ( maar mss later 245/45/17 achteraan)
En dan een beetje verlagen.......
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Weer iets bijgeleerd. Mijn velgen zijn gisteren aangekomen en tot mijn verbazing waren er geen bouten bij....... Maar wel van die conische moeren. Ik wist niet dat lexus geen bouten gebruikt ....
Strax alles erop laten zetten en hopelijk past alles.
De verkoper vroeg onder welke auto de velgen gingen komen om al dan niet aangepaste bouten/moeren te bestellen..... Ik heb ook nog maar 1 doos open gehad, dus het kan dus ook zijn er ik er volledig naast zit en er toch wel bouten gebruikt worden....... Lol
:p
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Heb het weer zitten......
Achterste velg is al beschadigd.....
Een van de 2 lange pinnen dat de remklauwen bij??n houdt was uitgeschoven en heeft zo mijn velg langs de binnenkant n.d.k gedaan !! Gevolg ... Pin was verwrongen dus terug erin duwen ging ook niet meer, laten takkelen dan maar he.... In de garage zeiden ze dat voor de verkoop de auto bij lexus was binnengeroepen voor andere stofkapjes op de remmen. Volgens mij zijn ze dan vergeten om aan de andere uiteinde van de pin iets te plaatsen waardoor deze niet meer zou mogen uitschuiven.... Mss dus toch maar eens nakijken of ze bij jullie nog mooi op hun plaats zitten...