Velgen IS300h?

LuckyLexus

Nieuw hier
9 okt 2013
16
0
0
Beste forumleden,

Over twee weekjes staat er bij mij een nieuwe IS300h (in de kleur sonic titanium) voor de deur. Ik heb de standaard uitvoering met navigatie en cruisecontrol gekozen. Die staat op 16 inch velgen, aangezien ik dat wat magertjes vind, ben ik op zoek naar 18 inchers.

Ben benieuwd of jullie nog leuke voorstellen/ tips hebben?

Denk nu aan de volgende velgen:
OZ Superturismo LM
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Borbet BS5
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Artec AR1
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

alfons

Nieuw hier
14 feb 2013
22
0
0
Leuke discussie. Op de foto?s die jij aandraagt, vind ik dat de aandacht meer naar de velgen gaat dan de auto. De velgen vallen in mijn ogen te veel op. Ik vind dan de wat bescheidenere velgen veel meer bij de auto passen van deze klasse.

Maar ieder uiteraard zijn eigen mening. Je moet doen wat jij mooi vindt. Ik heb wel even 1 van de foto?s die jij geshopt hebt het origineel bij gevonden en als het mij auto was, zou ik gewoon goedkoop ogende 5 spaaks monteren in 18inch met een verlagingssetje van 30mm.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

LuckyLexus

Nieuw hier
9 okt 2013
16
0
0
Het is wel duidelijk dat ik op het Lexusforum zit, haha. De velgen die jullie aandragen zijn allen Lexusvelgen, zo ook op de laatste foto van Alfons; dat zijn de velgen die met de Luxury edition worden geleverd en kosten dan ook wederom het eerder genoemde bedrag.

Komt mij weer op mijn punt is dat het ontzettend moeilijk is om subtiele maar toch passende velgen te vinden die niet origineel Lexus zijn. Laat gelijk zien dat de ontwerpers er bij Lexus voldoende tijd in hebben gestopt, en, daarnaast, het dilemma waar ik me mee bezig hou :)...

Maar goed, ik vind eigenlijk wel dat je een punt hebt in dat je zegt dat de velgen je blik van de auto wegtrekken, toch nog eventjes verder twijfelen. Gelukkig wordt de auto gewoon op wielen geleverd, kan ik er in ieder geval mee wegrijden.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ja, deze zijn mooi. Welke ik zelf heel mooi vindt zijn de Five AD wielen, dan met name de S5:F. Te zien onder deze GS:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Of de velgen van de Hyundai (Ja echt!) Genesis, te zien op deze afbeelding:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Iets meer basic zijn de Vossen VVSCV7:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Of de Concavo CW-S5:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Concavo CW-5 op de IS gen 3:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik verwacht dat deze ook goed onder de IS3 staan.
 

LuckyLexus

Nieuw hier
9 okt 2013
16
0
0
Mooie velgen, alhoewel stuk voor stuk nog een maatje of twee te groot (wil het nog comfortabel houden). Haal jij toevallig je inspiratie van het Amerikaanse Lexusforum? Geen een van de velgen zijn volgens mij in NL te verkrijgen...?
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Haha Hube, de kasten moeten bij jou gelijk wel vol zijn. :D
Ik geloof dat TS niet gelijk aan verlagen dacht en toch wel bij 18" wil blijven, maar er zijn weer een aantal leuke plaatjes bij. Vind de spaak van de S5:F te dun en oh oh wat een lelijke centercaps en de Vossen...ja de Vossen, dat is "hier ben ik en vergeet de carrosserie" en dat is al een beetje aangegeven in voorgaande comments, past volgens een aantal van ons niet bij de lijnen van de 300h.

Project Staats liep ook niet goed af maar volgende maand kans op jackpot 1:4 dus hoef maar 4 lootjes te kopen, duh :p
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Vossen is wel verkrijgbaar in Nederland. http://prestigeauto.nl/en/pages/home Maar goedkoop zullen ze niet zijn. Je kan ze altijd een maatje kleiner nemen. De anderen zijn via import te verkrijgen. FF informeren bij ??n van de partners in marketplace als je interessse hebt. En je kan ze altijd een maatje kleiner nemen. Zeker inde VS houden ze van grote wielen en laag. Aangezien daar de grootste mogelijkheden wat wielen voor Lexus betreft zijn, ontkomt je niet aan dat type foto's bij de fabrikanten.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Keuzes, keuzes en nog meer keuzes. Ik deel Alfons motivatie, maar vind die OZ's zelf erg mooi :p Toch vind ik ze wel kunnen onder deze auto. Die eenvoudige vijfspaaks is wel super ja, ook stukken beter schoon te houden dan de meerspaaksversies.
 

Lexxie

Hoort erbij
13 okt 2013
31
0
0
Binnen nu en 3 weken wordt mijn IS300H geleverd. De auto staat nu op de standaard 17inch wielen, maar volgend jaar lente wil ik toch ook wel naar 18inch of eventueel 19inch.

Ik ben wel van mening dat de wat simpelere velgen, 5 spaaks wat mooier op de auto staan dan de wat drukkere velgen. De OZ velgen vind ik persoonlijk wat meer bij een coupe staan dan op een zakelijke sedan.

De IS300H heeft van zich zelf al wat spraakmakende kenmerken, zoals de gescheiden dagrijdverlichting, de welving van de sideskirts en de doorlopende achterlichten. Daardoor denk ik dat (zeer) opvallende velgen te veel van het goede gaat worden. Less is more in dit geval.

Bovenstaande is mijn mening, dus ik hoop hier niemand mee tegen het zere been te schoppen. Als je kijkt wat ze in Amerika allemaal uitspoken, daar krijg ik tranen van in mijn ogen. 21 inch velgen en zo ver verlagen dat wielen in de kasten verdwijnen is niet mijn cup of thea.

Ben wel heel benieuwd wat Lucky gaat kiezen, want daar kan ik weer lering uittrekken. Voor de rest nog plannen met de auto, verlagen (bescheiden), andere diffuser zodat de uitlaat zichtbaar wordt??
 

LuckyLexus

Nieuw hier
9 okt 2013
16
0
0
Bedankt voor je reactie Lexxie. Ik ben inmiddels ook wel een beetje van de OZ's af aan het vallen. Maar het is zo verdomd moeilijk om in NL Lexus velgen te vinden. Heb zelf ook nog geen experts kunnen vinden die me daarin echt kunnen adviseren.

Hetgeen je noemt over de Amerikaanse velgen vind ik inderdaad ook over the top. 18" houdt het nog een beetje netjes!

Budget voor velgen denk ik aan max. 1.500 (excl. banden). Voor de rest wil ik hem eigenlijk in beginsel standaard houden, verlagen zou nog kunnen, maar als de velgen een beetje netjes staan dan houdt ik hem zo. Dat is voor het rijcomfort wel het prettigst.

Nu zit ik er eigenlijk aan te denken om de volgende velgen te bestellen:
http://www.ebay.com/itm/18-SILVER-L..._Car_Truck_Wheels&hash=item4163f369b1&vxp=mtr. Is een replica van het originele F-sport wiel, maar dan in het zilver i.p.v. gunmetal.

Ben ook nog bezig met de andere velgen die ik doorstuurde (Mille Miglia MM1001), maar die kan ik maar moelijk in het echt aanschouwen...

Duidelijk is in ieder geval wel dat de auto eerder komt dan de velgen... Donderdag mag ik hem ophalen!
 

Lexxie

Hoort erbij
13 okt 2013
31
0
0
He Lucky. Ik heb die velgen ook op mijn lijstje staan. Heb hier al een offerte van in velgmaat 19inch inclusief Dunlop banden, monteren en balanceren voor 1500 eurootjes. Ik weet niet waar je ergens woont en of ik hier reclame mag maken.

Maar mocht je het ook interessant vinden, stuur dan maar een priveberichtje.
Kunnen we kwantumkorting bedingen :D

import-cm223_donker-zilver.png
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Haha,doet me denken aan afgelopen zaterdag : schoenenpaar 88 of zo moet aangeschaft worden. Maar 100% zeker geen zwart. Zal ze wel bediscussieerd hebben met vriendinnen op FB incl. foto-uitwissel.
In de schoenenzaak: "Heeft U deze in het cr?me?" "Nee mevrouw maar wel in het zwart" Ik nog:"Schat je hebt al een overschot in zwart". Wat denk je eind van het liedje?: "Doe dan de zwarte maar". Arggh.

Ik plaats mijn bet wel op 19" nu... :p

Back on topic : fraai setje :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Originele Lexus velgen voor de IS300h 18"

2cr3l1d.jpg


Ik schat dat deze goedkoper zijn dan de op de auto afgeleverde velgen.

Vraag het even na bij de dealer, want ze staan op de accessoire lijst van de IS300h.
 

LuckyLexus

Nieuw hier
9 okt 2013
16
0
0
Haha, GWS; velgen, de schoenen van de man...

Bedankt voor je reactie Alan. Heb even gekeken in de prijslijst. Enige velgen die ik daar nog tegenkom kosten ? 2.400 per set van twee excl. banden...
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Hoe zit het heren LuckyLexus en Lexxie ? Al een auto binnen waarvan we wat mooie plaatjes mogen bewonderen of zoals ik net las van Johnis300h ook slachtoffer van een extreme aflevertermijn ?