Velgen IS300h?

LuckyLexus

Nieuw hier
9 okt 2013
16
0
0
Beste forumleden,

Over twee weekjes staat er bij mij een nieuwe IS300h (in de kleur sonic titanium) voor de deur. Ik heb de standaard uitvoering met navigatie en cruisecontrol gekozen. Die staat op 16 inch velgen, aangezien ik dat wat magertjes vind, ben ik op zoek naar 18 inchers.

Ben benieuwd of jullie nog leuke voorstellen/ tips hebben?

Denk nu aan de volgende velgen:
OZ Superturismo LM
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Borbet BS5
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Artec AR1
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum en proficiat met de aanwinst.

Ik ben zo vrij geweest je topic te verplaatsen van projecten naar hier. ;)
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Zoveel modellen zoveel keus ; zo te zien ben je meer liefhebber van veelspaaks dan 5 of 5 dubbelspaaks.
Is allemaal zo persoonlijk maar kan alleen kleuroverweging meegeven : ST vind ik sjiek, nog niet zo donker als Nebula grey, maar zou geen erg lichte velgen overwegen zoals (hyper) silver, chroom etc.
Denk dat kleuren richting minimaal gunmetal een veel mooier geheel vormen, maar nogmaals ieder zijn smaak. Picture van Lexus Norway
IS300hST.jpg
 

LuckyLexus

Nieuw hier
9 okt 2013
16
0
0
GWS zei:
Zoveel modellen zoveel keus ; zo te zien ben je meer liefhebber van veelspaaks dan 5 of 5 dubbelspaaks.
Is allemaal zo persoonlijk maar kan alleen kleuroverweging meegeven : ST vind ik sjiek, nog niet zo donker als Nebula grey, maar zou geen erg lichte velgen overwegen zoals (hyper) silver, chroom etc.
Denk dat kleuren richting minimaal gunmetal een veel mooier geheel vormen, maar nogmaals ieder zijn smaak. Picture van Lexus Norway
<onbekende bijlage (IS300hST.jpg)>
Ik zat het een beetje te zoeken in de richting van de bestaande Lexus velgen; die zijn allemaal meerspaaks en dat staat de auto naar mijn mening behoorlijk goed. Wil niet zeggen dat ik niet open sta voor nieuwe ide?en; het moet alleen een beetje subtiel blijven.

Qua kleur velgen spreekt gunmetal mij ook beter aan. Helaas zijn de andere twee modellen daar niet in leverbaar. De Artec wel in het zwart, maar zwarte velgen vind ik over het algemeen niet heel aantrekkelijk. Kleur ST staat inderdaad heel mooi met de kleur van de F-sport velgen!

De OZ heb ik op internet terug kunnen vinden op een IS2, maar dan in 19". Ben er zelf een beetje bang voor dat ze in 18" misschien wat klein ogen. Plaatje van de 19 incher:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Andere optie vond ik de Momo Revenge, maar die is op het moment in heel Europa uitverkocht volgens mij. (Bijna?) onmogelijk aan te komen...
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ha daar heb je een punt. Naast het feit dat model en kleur (en dus ook size :) ) je moet aanstaan, kom je zometeen op de vraag is die ?berhaupt leverbaar in EU. De velgenmarkt in US is vele malen groter en natuurlijk verklaarbaar door autocultuur en grotere Lexi markt , maar heb je iets gevonden dat alleen aldaar verkrijgbaar is loop je tegen behoorlijke verschepingskosten aan. Dus we kunnen de mooiste US plaatjes (niet op een 300h natuurlijk, maar vergelijkbaar IS3gen) hier gaan neerknallen, maar dan...
Eerst maar eens afwachten waar anderen mee komen. ;)
 

LuckyLexus

Nieuw hier
9 okt 2013
16
0
0
GWS zei:
Ha daar heb je een punt. Naast het feit dat model en kleur (en dus ook size :) ) je moet aanstaan, kom je zometeen op de vraag is die ?berhaupt leverbaar in EU. De velgenmarkt in US is vele malen groter en natuurlijk verklaarbaar door autocultuur en grotere Lexi markt , maar heb je iets gevonden dat alleen aldaar verkrijgbaar is loop je tegen behoorlijke verschepingskosten aan. Dus we kunnen de mooiste US plaatjes (niet op een 300h natuurlijk, maar vergelijkbaar IS3gen) hier gaan neerknallen, maar dan...
Eerst maar eens afwachten waar anderen mee komen. ;)
Ja, precies. De 18" Mesh velgen waarmee de IS3 in Amerika wordt geleverd zijn werkelijk prachtig, maar die komen in NL met alle bijkomende kosten op bijna ? 2400,-. Dat valt dan nog mee omdat de dollar nu gunstig staat... Dat is nogal een verschil met de OZ's van ? 1.300,-.

Overigens nog een ander vraagje; ik had in gedachten om voor de standaard velgmaat te gaan, dus 225/18/45 en ET45 voor alle 4. Zou het kwaad kunnen om voor een ET40 of zelfs ET35 te gaan zodat ze er net even wat flinker uit zien?
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Oei met de IS300h ben ik niet bekend met wat wel kan en wat niet. Zoals je weet kan je in principe vele kanten uit met spacers en uitrollen en zo dus een miskoop is niet zo gauw geschied, maar het is 10 keer beter om de ervaringen van iemand te horen die al eens door dit proces met de 300h is heengegaan en niet blind varen op zeg de IS2gen. Ik ben bang dat je die met een lichtje moet zoeken.
Ik zou iig niet gauw met een gloednieuwe auto gaan denken 'oh dan rol ik mijn kasten wel ff uit joh geen probleem'' :D

P.S. nog iets algemeens : je hoeft opeenvolgende berichten niet te quoten hoor ; doe je alleen als het niet duidelijk is tot wie je je richt
 

alfons

Nieuw hier
14 feb 2013
22
0
0
Als ik mijn bescheiden mening mag geven zou ik voor een wat neutrale velg gaan met een chique uitstraling ipv een multi spaaks velg met een sportieve uitstraling. Je rijdt een hybride met een nette, zakelijke, chique uitstraling. Daar past bijvoorbeeld een mooie 5 spaaks bij (dezent f bijvoorbeeld in 18 inch) of als je voor bijvoorbeeld voor multi spaaks gaat neem dan een voorbeeld aan de standaard 10 spaaks van de first edition met iets bredere spaken in bijvoorbeeld 18 inch. De oz velgen zijn mooi, maar passen mijn inziens niet bij het karakter van de auto.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Ik ben altijd fan geweest van de OZ Superturismo's (daarom had ik ook Superturismo GT's onder mijn CRX vroeger...), dus ik zou voor die gaan ;)
 

LuckyLexus

Nieuw hier
9 okt 2013
16
0
0
Bedankt voor je reactie Alfons (anderen ook trouwens!). Heb ook wel gekeken naar wat nettere velgen, maar het is best lastig om velgen te vinden die er toch kwalitatief hoogwaardig uit zien, maar niet sportief ogen. De BS5 van Borbet vind ik overigens wel een goed voorbeeld van een kwalitatief ogende, maar nette velg. De Dezent velg die je noemt vind ik zelf echter wat goedkoper ogen (ik hoop dat ik daar niemand mee beledig). Mocht je nog andere alternatieven kennen in die categorie dan hoor ik het uiteraard graag!

Ik heb een vriend die behoorlijk handig is met Photoshop een paar vingeroefeningen laten doen met de twee velgen die ik niet op een auto kon vinden. Daar is het volgende uit gekomen:
OZ
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Artec
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De OZ's vind eigenlijk al heel mooi. Ook de kleur van die velgen trekt de kleur van de lak net iets dieper, wat ik zelf wel mooi vind.

De Artec velgen vind ik op deze foto ook ontzettend mooi. Deze foto is echter niet gebaseerd op een foto van de velgen op een andere auto (die kon ik nergens vinden, nog erger; zelfs de fabrikant kon me hier niet aan helpen!). Ik ben dus een beetje bang dat de kleur van de velgen in het echt anders overkomt. Dit heb ik bijvoorbeeld ook bij Brock velgen; op een verkoopplaatje vind ik die best wel mooi, maar door de blanke lak waarmee ze die velgen afwerken vind ik ze iets te opzichtig. Heeft iemand van jullie ervaring met Artec velgen?

Tot nu toe zit ik dus inderdaad ook op de lijn van de OZ's...
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Fraai geshopt; je kan je vriend als velgenconfigurator 'gebruiken' in de goede zin van het woord.
OZ 0 en Artec -1 (zelfs als je de kleur wegdenkt)
Ik zit op de lijn van alfons, laat ik het niet (te)veelspaaks noemen, maar dat is slechts onze mening.
Het gaat maar om 1 ding en dat is hoe JIJ je erbij voelt en zegt dit wordt het.
We zien in ieder geval de foto's graag tegemoet over een aantal weken :photo: Succes!
 

LuckyLexus

Nieuw hier
9 okt 2013
16
0
0
Dank voor je reactie. Een nul voor OZ betekent dus ook dat je het geen fraaie optie vind?

Ken jij/ kennen jullie toevallig nog velgen die meer passen bij dat beeld (bijv. op http://www.velgenshop.nl?).

Opzich vind ik de sportieve velgen wel goed op de auto passen; het ontwerp heeft een aantal uitgesproken (sportieve) vormelementen waar dat prima mee samen gaat. Daarentegen wil ik het inderdaad wel een nette auto houden waar ik ook zakelijk mee voor de dag kan komen. In mijn ervaring (met de velgen die ik kon vinden) was het echter vaak zo dat ik minderspaaks velgen vaak juist sportiever en/ of minder stijlvol vond lijken dan de velgen die ik nu heb gevonden. Vandaar benieuwd naar een paar voorbeeldjes!

Hoe ik overigens op het meerspaakse ben gekomen heeft te maken met de velgen waar ze in Amerika ook op worden geleverd (zie hieronder). Die vind ik echt de auto echt beter staan dan alle andere velgen waar de Lexus op wordt geleverd. Op verschil ik op dat vlak met jullie ook van mening?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
De 0 voor de OZ was gewoon relatief dus mooier dan de Artec maar, voor mij, nog geen +1. Ik ga geen +100 of -100 geven en zo ik dat al zou doen niets van aantrekken. Ik rij nog met 17"OEM en pas bij weer een gezonder banksaldo, dan wel vanavond de Staats, ga ik me begeven waar jij nu bent.
Je klinkt me wijs genoeg om te weten dat je 10 meningen zal krijgen, sommigen bij elkaar en anderen mijlenver uiteen. Maar daar is het ook een forum voor en iedereen heeft een beetje gelijk ; je komt hier om idee?n op te doen.
Ik weet niet weer waar ik deze vandaan heb, en als 010'er boeit mij ook alleen maar de prachtige gashouders ;) , maar 5 dubbelspaaks vindt ik gewoon mooi. Dat ik voor mijn eigen auto iets anders zoals de LC818 prefereer (kijk maar eens bij blue-eyes), dan wel iets in de Vossen CV1 sfeer, is omdat ik eigen idee?n heb over stanced, squared, size en ga zo maar door. En mss wordt het volgend jaar iets heel anders....alhoewel kom op Staats :baseball:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

LuckyLexus

Nieuw hier
9 okt 2013
16
0
0
De velgen die je laat zien zijn de velgen waarmee de F-sport wordt geleverd. Prachtige velgen, maar ook die komen via Sewell uit Amerika op ? 2.400,-. Daarnaast heb je dan een normale IS3 met velgen die niet op dat model geleverd worden, dat is als een standaard golf met GTI velgen; raar laat maar zeggen.

Had inderdaad verwacht dat niet iedereen dezelfde mening zou hebben, maar dat is juist ook het voordeel, brengt me misschien op nieuwe ide?en. De LC velgen vind ik ook erg mooi, al doet het me wel een beetje aan BMW denken. Beide velgen kende ik echter nog niet, zo zie je maar weer.

Succes met de staatsloterij in ieder geval, heb tot nu toe nog het meest verdient met vooral niet meedoen :mrgreen: , maar ik zal voor je duimen!