Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Deze setup zit dieper in je wielkast,dat komt door de ET van 45. kun je beter een ET van 35 of 38 nemen.Hoe kleiner het ET-getal,hoe verder de velgen naar buiten staan.
ET geeft aan hoeveel de velg (hart maat) van de naaf af ligt, dus hoe kleiner de ET waarde hoe dichter op de naaf en dus minder naar buiten, volgens mij houdt dit tevens dus verband met de velg breedte tov de naaf....... erg lastig dus, maar ik kan het verkeerd hebben. FOUT DUS !
bij 18" heb je inderdaad banden van 40 hoog nodig ja
bij 17" zit je op 45.
op de voorwielen is het verstandig 215/40/18 op te leggen, heb zelf ook de ervaring dat 225 op de voorwielen aan kan lopen. Achter is dit geen probleem
zelf rij ik op 19x8 met 215/35 voor, en 225/35 achter op een et van 45 dacht ik (niet zeker). dit valt precies binnen de kasten
17x7.5 op et 45 mag geen probleem zijn
18x8 op et 35 wordt wat lastiger
Ik rij op de standaard Lexus/Toyota velgen 17" 7j et50. De Sportcross heeft achter 7,5j.
De 215/45/17 banden waren perfect (standaard maat)
Nu rij ik met 225/45/17. Voor heb ik last van aanlopenbij ver uitgedraaid stuur en druk op de banden (bijv. woonerf uitrijden de straat op), achter geen last.
De auto staat wel laag, dus dat moet omhoog.
Dat hangt ook af vd breedte vd velg natuurlijk. Ik weet niet of de randen zijn gerold, ik begreep dat bij +38 voor dat niet hoefde.
Tijdje terug naar waardes gezocht van mensen met 19" op de 1e gen IS: