Ventieldoppen weggegooid

ozzy

Nieuw hier
5 mei 2012
3
0
0
Nadat ik vorige week bij Euromaster in Woerden mijn zomerbanden er weer om had laten leggen kwam ik er achter dat de aluminium ventieldoppen vervangen waren door goedkope plactic dopjes.

Terug naar Euromaster zei men dat dat ze die weggooiden omdat ze oxideren en moelijk los te krijgen zouden zijn. Op mijn vraag hoe ze het in hun hoofd haalden om andermans eigendommen weg te gooien kwam geen enkele zinnige reactie...

Volgens mij is het sowieso een kul verhaal omdat aluminium helemaal niet kan roesten. Ik weet dat het maar om dopjes van een paar Euro gaat maar ik erger me toch aan dit soort bedrijven.

Iemand gelijksoortige ervaringen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik heb nog nooit gehoord van garages die naar 'eigen inzicht' onderdelen weggooien... :(

Btw, welkom op 't forum en als je tijd en zin hebt, kun je jezelf en auto hier nog voorstellen: viewforum.php?f=14
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Weggegooid :X ik denk eerder mooie doppie's voor m'n auto, ik zou het er niet bij laten "goedkoop" of niet ze moeten orginele vergoeden!!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
7,50 - 15 euro heb je dopjes met Lexus logo, zie marktplaats.


En, alle metalen oxideren, de meeste mensen kennen veelal alleen ijzer dat roest of koper, het bekende groen.
 

ozzy

Nieuw hier
5 mei 2012
3
0
0
Kopske zei:
Weggegooid :X ik denk eerder mooie doppie's voor m'n auto, ik zou het er niet bij laten "goedkoop" of niet ze moeten orginele vergoeden!!

De reactie van het hoofdkantoor van Euromaster is ook al weinig bevredigend:

"Bedankt voor het sturen van uw klacht.

Erg vervelend te horen dat u uw bezoek aan onze vestiging zo heeft ervaren.

De reden die de werkplaats u heeft gegeven is juist. De ventieldoppen worden vervangen omdat door oxidatie de doppen vast kunnen gaan zitten wat lekkage tot gevolg kan geven.

De vestiging had u hierover moeten inlichten, excuses vanuit Euromaster dat dit niet is gebeurd.

Inmiddels heb ik de vestiging hierop aangesproken en ik ga ervan uit dat de volgende keer de berijder wordt ingelicht."
 

suwie

Actief
15 feb 2011
328
0
0
kan uit ervaring vertellen dat die dopjes erg vast kunnen gaan zitten (zo erg zelfs dat je het ventiel kan kapot draaien)
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Elke ventieldraad wordt met een mini hoeveelheid grafietpoeder bestoven die ik daarna weg veeg, voor de wielbouten idem.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
suwie zei:
kan uit ervaring vertellen dat die dopjes erg vast kunnen gaan zitten (zo erg zelfs dat je het ventiel kan kapot draaien)


Ik was de auto elke week met de hand. Met het schoonmaken van de velgen draai ik altijd even het dopje los en weer vast.
 

suwie

Actief
15 feb 2011
328
0
0
blue-eyes zei:
suwie zei:
kan uit ervaring vertellen dat die dopjes erg vast kunnen gaan zitten (zo erg zelfs dat je het ventiel kan kapot draaien)


Ik was de auto elke week met de hand. Met het schoonmaken van de velgen draai ik altijd even het dopje los en weer vast.


99.9% van de mensen doen dat nooit, dus bij die mensen gaan ze na verloop van tijd vast zitten
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
"99.9% van de mensen doen dat nooit, dus bij die mensen gaan ze na verloop van tijd vast zitten"
99.9% van die mensen controleren hun bandenspanning dan nooit ? :p
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ook al zal alles waar zijn wat Eromaster zegt, dan horen ze nog niets zonder overleg weg te gooien.

Als jij dan na hun advies wel met de dopjes doorgaat is dat aan jou.
En ze natijds gelijk krijgen, en je hoge kosten krijgt om de ventiel te vervangen, is dat ook aan jou.

Ze mogen nooit eenzijdig zaken anders dan standaard zonder toestemming vervangen, weggooien. Standaard dopjes had je bijv. geen discussie ;)

Ik zou hun gewoon aansprakelijk stellen voor het bedrag dat je nu weer uit moet geven aan de nieuwe dopjes.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Op marktplaats worden nieuwe setjes aangeboden voor nog geen 10 euro,
Kijk even bij Lexus- onderdelen

Wel is het natuurlijk absurd dat ze gewoon verdwijnen bij de bandenboer. :X

Zelf heb ik ook zulke ventieldopjes en ja ze kunnen ontzettend vast gaan zitten,
dit kan je voorkomen door een klein beetje vaseline op het ventiel te smeren,
maar vooral als je ze vast gedraaid heb een heel klein stukje terug draaien,
de kans dat ze dan nog vast gaan zitten is zeer klein
 

willemvdvliet

Hoort erbij
18 okt 2010
27
0
0
Dit brengt bij mij de herinnering weer naar boven.
Eerste 1000 km romantisch naar Luxemburg in de CT, naar een leuk romantisch hotelletje.
Nieuwe auto dus ik laat hem niet aan de straat kant staan, maar zet hem op de private parking a 15 euro per dag.
Uiteindelijk gaan we uitchecken heeft iemand bij mij ook een ventiel dopje in de garage eraf geschroefd.
Wel typisch stond een mooie IS achter mij met maar 3 dopjes, toen ik wegging had hij er opeens 4...
De velgen waren een beetje vuil dus je zag duidelijk dat er met een vinger langs geveegd was.

Daarna een mailtje gestuurd naar Lexus Amsterdam en zonder problemen een nieuw dopje gekregen.