Ventieldoppen weggegooid

ozzy

Nieuw hier
5 mei 2012
3
0
0
Nadat ik vorige week bij Euromaster in Woerden mijn zomerbanden er weer om had laten leggen kwam ik er achter dat de aluminium ventieldoppen vervangen waren door goedkope plactic dopjes.

Terug naar Euromaster zei men dat dat ze die weggooiden omdat ze oxideren en moelijk los te krijgen zouden zijn. Op mijn vraag hoe ze het in hun hoofd haalden om andermans eigendommen weg te gooien kwam geen enkele zinnige reactie...

Volgens mij is het sowieso een kul verhaal omdat aluminium helemaal niet kan roesten. Ik weet dat het maar om dopjes van een paar Euro gaat maar ik erger me toch aan dit soort bedrijven.

Iemand gelijksoortige ervaringen?
 

ozzy

Nieuw hier
5 mei 2012
3
0
0
Eind goed al goed...

De Lexus dealer heeft de auto weer voorzien van de originele dopjes (ze kosten 14 Euro overigens) en Euromaster heeft aangegeven ze te willen betalen...

:rulez:
 

Frits

Hoort erbij
30 jun 2011
27
0
0
Ik zie nu pas dat mijn ventieldopjes ook zijn vervangen door plastic dopjes. Dat is gebeurd bij die bandenboer waar ze geen Nederlands kunnen (benden, benden en nog eens benden). Ik ga er verder niet moeilijk over doen. Ik heb wel de plastic ventieldopjes vastgelijmd met twee componenten lijm. Dat zal ze leren. :p
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Frits zei:
Ik zie nu pas dat mijn ventieldopjes ook zijn vervangen door plastic dopjes. Dat is gebeurd bij die bandenboer waar ze geen Nederlands kunnen (benden, benden en nog eens benden). Ik ga er verder niet moeilijk over doen. Ik heb wel de plastic ventieldopjes vastgelijmd met twee componenten lijm. Dat zal ze leren. :p

Wat ga je ze leren ?
Dat als je bandenspanning te laag is jij je banden niet kan oppompen omdat je dopjes vastgelijmt zitten :)
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Ik mis 3 ventieldoppen. Ben niet bij garage of i.d. geweest.
Bedankt voor de tips waar ze zijn aan te schaffen.

[edit]Heb ze besteld met anti-diefstal beveiliging. Denk eigenlijk niet dat ik ze spontaan ben verloren :O
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Hube zei:
Als je tijd hebt laat je ze toch uit China komen? ;) (maand levertijd zo'n beetje)

http://www.dealextreme.com/p/lexus-logo ... 502?item=3

Maar inderdaad, ik zou er ook goed van balen! Alleen al die reactie...weggegooid. Volgens mij gewoon eerder gejat.


Beste Hube, wat een beschuldiging, moet een dergelijke uitspraak niet verwijderd worden :loll:
of wordt het een mini-meeting bij die bandenboer
:splash: :splash: :splash:
 

Dino286

Nieuw hier
30 jul 2012
23
0
0
Corrosie, op welke manier dan ook, treedt overal op.
Spuit de ventieldoppen in met bijv. multi-spray van WD-40.
Zo'n spuitbus heb ik altijd in de auto liggen.
Of, smeer de groeven in met wat koperpasta. Mijn voorkeur.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
willemvdvliet zei:
Dit brengt bij mij de herinnering weer naar boven.
Eerste 1000 km romantisch naar Luxemburg in de CT, naar een leuk romantisch hotelletje.
Nieuwe auto dus ik laat hem niet aan de straat kant staan, maar zet hem op de private parking a 15 euro per dag.
Uiteindelijk gaan we uitchecken heeft iemand bij mij ook een ventiel dopje in de garage eraf geschroefd.
Wel typisch stond een mooie IS achter mij met maar 3 dopjes, toen ik wegging had hij er opeens 4...
De velgen waren een beetje vuil dus je zag duidelijk dat er met een vinger langs geveegd was.

Daarna een mailtje gestuurd naar Lexus Amsterdam en zonder problemen een nieuw dopje gekregen.


Had je toch ook weer terug kunnen pakken als het zo duidelijk was!

Robbert-Jan
 

tdk1981

Nieuw hier
14 jun 2012
18
0
0
Bij mij hetzelfde verhaal! Winterbandjes voor zomerbandjes en... weg dopjes!
4 bij mijn collega, 1 bij mij - je moet tenslotte wel een reserve hebben.
Monteurtjes weten van niets maar melden wel even dat ze die rvs dopjes maar niets vinden (behalve op hun eigen auto).
Op kosten van de bandenboer uiteindelijk nieuwe dopjes laten bestellen bij Lexus.
Dit was donderdag.

Kom ik vanmorgen bij mijn auto, is er nog een dopje gejat! KANSLOOS!

:X
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Vast. Maar toch inderdaad redelijk kansloos dat je geld moet uitgeven en moeite moet nemen om je ventieldopjes te beschermen. Er loopt dus een slag volk rond wat te beroerd is die paar euro daarvoor uit te geven en een ander er opnieuw mee op te zadelen. Bedroevend...
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Lacor zei:
Vast. Maar toch inderdaad redelijk kansloos dat je geld moet uitgeven en moeite moet nemen om je ventieldopjes te beschermen. Er loopt dus een slag volk rond wat te beroerd is die paar euro daarvoor uit te geven en een ander er opnieuw mee op te zadelen. Bedroevend...

Zou niet mogge magge :nono:

Inderdaad bedroevend, de enige remedie hier tegen lijkt mij, of maar 1 set gebruiken voor zowel je winter en zomerbanden of ze voor de bandenwissel er af te halen, is natuurlijk de omgekeerde wereld maar wekt wel