verlichting blijft aan na portier openen

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik rij altijd met de stand van het dimlicht op 'automatisch'. Als ik in het donker de auto uitzet dan blijft de verlichting aan zodra ik de deur open doe. De verlichting zou uit moeten gaan op het moment van openen van het portier, maar dat gebeurd niet. Ik moet de verlichting vervolgens zelf uitzetten anders blijft de verlichting branden ook al doe ik de auto op slot.

Meer rijders hier last van?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Dat is 99% zeker de deurschakelaar in je B-stijl, kost maar twee tientjes. Ik heb de mijne ook moeten vervangen.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Bedankt voor je reactie. Ik moet erbij zeggen dat het probleem er soms is. Er zijn ook momenten dat de verlichting wel gewoon uitgaat nadat ik de motor uit doe en het portier open. Kan het dan nog steeds de deurschakelaar zijn die soms niet werkt?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Gaat de binnenverlichting wel aan als je de deur opent? (Mits die verlichting staat ingesteld om met het openen van de deur aan te gaan)
Zo niet, dan zal het zijn wat Higgie zegt
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Dat is 99% zeker de deurschakelaar in je B-stijl, kost maar twee tientjes. Ik heb de mijne ook moeten vervangen.

Ik had hetzelde probleem, de auto raakte er helemaal van in de war wat betreft de verlichting; soms wel soms niet. Toen ik de schakelaar vervangen had was alles weer 100% normaal.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Kan je de schakelaar makkelijk zelf vervangen of moet de halve deur gedemonteerd worden? En waar zit de schakelaar precies?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Vervangen van de schakelaar is supersimpel, je kunt hem gewoon zien zitten in de B-stijl. Er zit een rubberen kapje overheen, hij zit vast met een Torxschroefje en een simpel stekkertje. 3 minuten werk.
Overigens is het volgens mij gewoon een Toyota schakelaar die de Toyotadealer waarschijnlijk gewoon heeft liggen omdat het een bekend euvel is.
Als je ze lief aankijkt wisselen ze hem wel voor je.
Zo ziet het er bij mij uit:
a.jpg
b.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: AZ88

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Heeft iemand het onderdeelnummer van de lichtschakelaar? Ik heb nog geen tijd gehad om naar de garage te gaan dus wil hem graag online bestellen maar kan niets vinden.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Bedankt! Google geeft alleen resultaten op Ebay, Amazon en AliExpress... dat wordt toch een ritje naar de dealer.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Bedankt! Google geeft alleen resultaten op Ebay, Amazon en AliExpress... dat wordt toch een ritje naar de dealer.

De dealer kan dat onderdeel gewoon voor je bestellen en naar je opsturen, kost een paar tientjes. Althans, dat was mijn ervaring met Lexus Amsterdam.
 

albertk

Nieuw hier
30 mrt 2016
4
0
0
Gaat de binnenverlichting wel aan als je de deur opent? (Mits die verlichting staat ingesteld om met het openen van de deur aan te gaan)
Zo niet, dan zal het zijn wat Higgie zegt

Bij mijn 300h gaat de verlichting (plafond, voeten) niet aan als ik de deur open. Wel gaat de buitenverlichting deur aan (spiegel/deur). Het boekje geeft alleen op een pagina (116) d?t er lampen zijn (fijn, bedankt) maar geen enkele melding gevonden hoe ik de instelling verander.
Albert

?> heb ik al gevonden ik de 750 pag handleiding online (bij mijn auto is alleen een korte versie boekje meegeleverd ????) - er zitten twee knopjes in het plafond, de linkse is de schakelaar wel of niet aangaan bij instappen ...)
 
Laatst bewerkt: