- 22 aug 2010
- 492
- 37
- 28
Hallo,
Vandaag reed ik voor de afwisseling weer eens in de Lexus IS200 van mijn ouweheer. Wat mij opviel was dat het schakelen anders ging dan mijn eigen IS. In principe zijn het dezelfde auto's; de een is een sedan, de ander een sportcross.
Het verschil is vooral de koppeling, in mijn auto lijkt die anders afgesteld dan in de auto van senior. Waar ik echt op moet letten dat het schakelen zonder stoot gaat, is schakelen/koppelen bij de auto van senior zo afgesteld dat het lijkt alsof je in een automaat rijdt.
Het is niet zo dat ik problemen ondervindt, integendeel maar ik vraag mij af of dit af te stellen is en zo ja hoe ik dat kan doen.
Boudewijn
Vandaag reed ik voor de afwisseling weer eens in de Lexus IS200 van mijn ouweheer. Wat mij opviel was dat het schakelen anders ging dan mijn eigen IS. In principe zijn het dezelfde auto's; de een is een sedan, de ander een sportcross.
Het verschil is vooral de koppeling, in mijn auto lijkt die anders afgesteld dan in de auto van senior. Waar ik echt op moet letten dat het schakelen zonder stoot gaat, is schakelen/koppelen bij de auto van senior zo afgesteld dat het lijkt alsof je in een automaat rijdt.
Het is niet zo dat ik problemen ondervindt, integendeel maar ik vraag mij af of dit af te stellen is en zo ja hoe ik dat kan doen.
Boudewijn