Verslagen door een Focus

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ja daar sta je dan op je winterbandjes. Een rood stoplicht voor je en een nerveuse rijder in een Ford Focus 1.8 16v wagon naast je. Och, geen probleem zou je denken, FF gas intrappen en weg is die Focus.

Tja, 16 graden buiten, een beetje nat, stoplicht groen, ik geef wat gas (niet vol, want het is nat)...... maar toch net teveel. TRC springt aan en de Focus springt weg. Eindelijk door het TRC heen en de auto doet de inhaal slag. Bij 80km/h haal ik hem in.

Te laat, schade gedaan. Deze focus rijder heeft een glimlach op zijn gezicht......hij heeft immers een IS250 verslagen....
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Alan zei:
dan kan je beter een is350 kopen ipv een is250 :)

is300 is idd wel iets leuker en sneller dan de is250 :) maarja daar kan je wel makkelijker een turbo op schroeven

Waar kan je die vinden ?
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Esteban zei:
Alan zei:
Ach ja, zo heb ik ook een verhaal met de toyota avensis 177pk diesel.... vandaag kwam ik hem weer tegen.. neee beter gezegd... hij kwam mij weer tegen hahahaha ( ik reed voor) maar ik zou eerder zeggen dat van 120-160 dat hij mij gewoon goed bij kan houden :( WAAR IS DE IS350!!!!! zucht :(


Je moet tegenwoordig al met een stevig vermogen komen om een diesel bij te houden met hun koppel....

Tja, de diesels zijn niet meer wat ze geweest zijn h?, nl mazoutkachels.... :sad: :smile:

Merk het iedere keer weer dat ze mijn 220d onderschatten vooral van 120-160km kwestie van koppel en weten wanneer op te schakelen niet eindeloos doortrekken in zijn versnelling. :hi:
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
hey hey ,

je kunt een filmpje vinden van een is250 met supercharger op www.rgmotorsport.com
even googleen .
heb namelijk ook overwogen om een is250 te kopen en daar een supercharger op te zetten .
maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een is350
is ook goed :biggrin:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De avensis is denk nog eens een tikkeltje sneller, deze is namelijk ook wat lichter en heeft wat kortere verhoudingen...

een is350 krijgt mijnvoorkeur boven een is250 sc.. puur alleen maar vanwege de NA karakter.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Arie zei:
Esteban zei:
Alan zei:
Ach ja, zo heb ik ook een verhaal met de toyota avensis 177pk diesel.... vandaag kwam ik hem weer tegen.. neee beter gezegd... hij kwam mij weer tegen hahahaha ( ik reed voor) maar ik zou eerder zeggen dat van 120-160 dat hij mij gewoon goed bij kan houden :( WAAR IS DE IS350!!!!! zucht :(


Je moet tegenwoordig al met een stevig vermogen komen om een diesel bij te houden met hun koppel....

Tja, de diesels zijn niet meer wat ze geweest zijn h?, nl mazoutkachels.... :sad: :smile:

Merk het iedere keer weer dat ze mijn 220d onderschatten vooral van 120-160km kwestie van koppel en weten wanneer op te schakelen niet eindeloos doortrekken in zijn versnelling. :hi:

Ja, vooral dat laatste weten weinig.....lekker doortrekken tot het rood, gas geven kan iedereen :neutral:
Eens het max koppel bereikt verlies je alleen maar power en tijd....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je merkt in de is220d heel goed in welk bereik het vermogen/koppel zit, dus op zich is het inderdaad niet moeilijk om goed te schakelen. en bij een hybride is het helemaal makkelijk :)
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
wil zei:
hey hey ,

je kunt een filmpje vinden van een is250 met supercharger op http://www.rgmotorsport.com
even googleen .
heb namelijk ook overwogen om een is250 te kopen en daar een supercharger op te zetten .
maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een is350
is ook goed :biggrin:

De 350 is ook mijn voorkeur, maar ik woon in Belgi?, en hier lukt dat niet zo goed :sad:
 

wil

Actief
3 okt 2010
398
1
0
wat lukt er in belgie niet ?
de is 350 invoeren gaat toch wel alleen betaal je in belgie belasting over het aantal pk / kw .
dus dan is de is250 goedkoper om te rijden .
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Het probleem is de homologatie van een model die niet in Belgi? is ingevoerd, als je er geen ervaring mee hebt is het bijna onbegonnen werk :sad:
Uiteraard is een IS250 minder duur dan de 350, maar dat maakt mij niet uit, ik heb nu een IS300, de overstap naar een IS350 is dus niet zo groot .
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
JDB zei:
Het probleem is de homologatie van een model die niet in Belgi? is ingevoerd, als je er geen ervaring mee hebt is het bijna onbegonnen werk :sad:
Uiteraard is een IS250 minder duur dan de 350, maar dat maakt mij niet uit, ik heb nu een IS300, de overstap naar een IS350 is dus niet zo groot .

Wat de homologatie in Belgi? betreft moet je zien dat het een originele Europese wagen is. Vraag het chasis nummer bij de eigenaar, dan kan je naar homologatie dienst van Toyota Belgium bellen. Daar kunnen ze dit meteen natrekken en dan is het geen probleem voor je gelijkvormingsattest.

Afspraak maken en de wagen aanbieden, ik had amper tijd om mijn koffie op te drinken en hij had het attest al bij en kost 100?.

In het geval deze van buiten Europe komt.........moet je tijd hebben......
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Esteban zei:
JDB zei:
Het probleem is de homologatie van een model die niet in Belgi? is ingevoerd, als je er geen ervaring mee hebt is het bijna onbegonnen werk :sad:
Uiteraard is een IS250 minder duur dan de 350, maar dat maakt mij niet uit, ik heb nu een IS300, de overstap naar een IS350 is dus niet zo groot .

Wat de homologatie in Belgi? betreft moet je zien dat het een originele Europese wagen is. Vraag het chasis nummer bij de eigenaar, dan kan je naar homologatie dienst van Toyota Belgium bellen. Daar kunnen ze dit meteen natrekken en dan is het geen probleem voor je gelijkvormingsattest.

Afspraak maken en de wagen aanbieden, ik had amper tijd om mijn koffie op te drinken en hij had het attest al bij en kost 100?.

In het geval deze van buiten Europe komt.........moet je tijd hebben......

idd, en de US liggen buiten Europa h?.
 

Ludovic

Hoort erbij
22 jun 2010
45
0
0
A bit late to the party, maar... vanaf dat er ??n IS350 gehomologeerd is in Belgi? (of om het even welk land men er een wil importeren), dan kan elke IS350 in dat land een gelijkvormigheidsattest verkrijgen, dacht ik toch. En ik veronderstel dat er in Belgi? wel al een 350 zal zijn...

Maar op zich is zo'n IS300 toch ook niet mis, JDB. Ik vond 'n IS250C al fantastisch tegenover mijn IS220d, kan mij wel inbeelden dat zo'n IS300 tof rijdt. :D

Oh, en innige deelneming met je verlies tegen die Focus, Hube :( ;)
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Ik ben zeer tevreden over het rijplezier van mijn IS300, ik heb hem nu bijna 4 jaar maar ik koop graag af en toe iets anders, vandaar.
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Green zei:
JDB zei:
Ik ben zeer tevreden over het rijplezier van mijn IS300, ik heb hem nu bijna 4 jaar maar ik koop graag af en toe iets anders, vandaar.

Hou me dan maar op de hoogte!
Da's goed, maar het zal nog niet voor binnenkort zijn.
Ik ben er ook nog altijd niet uit wat het zal worden: Lexus, Infinity, of zelfs een Subaru Impreza . . . ik wil ook graag veel vermogen, 300 PK'tjes staan op het verlanglijstje . . .