Verzekering

Aansluitend op het bericht van @RoelVB… wat denk je van de modules die wij uit China halen… zoals, zijspiegels automatisch open en dichtklappen, Carplay en recentelijk de kermisverlichting.
Bij de kermisverlichting download je een app op je mobiel om de verschillende lichteffecten te bedienen, maar je hebt geen idee óf en welke data er verzameld wordt. Het eist o.a. ook dat de ‘locatie’ aangezet moet worden… jaja… voor het bedienen van de verlichting. Het moet niet gekker worden. Heb de app verwijderd, en het licht op standje blauw gezet.
De VS heeft niet voor niets TikTok verboden. Maar daar tegenover staat dat Google maps of elke navigatie-app jouw locatie bijhoudt en meer info dan dat. Die data wordt verzameld maar je weet niet met welke partijen de data gedeeld wordt. Maar dat mag dan wél van de VS… :eyes:🕵️‍♂️
 
Het eist o.a. ook dat de ‘locatie’ aangezet moet worden… jaja… voor het bedienen van de verlichting.
We raken een beetje off-topic, maar dat kan ik verklaren. Een app heeft locatietoegang nodig voor Bluetooth (BLE) communicatie. Dit komt omdat locatiebepaling mogelijk is dmv BLE.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Je hebt gelijk @RoelVB , als je daarna maar weer op de goede weg beland.

ON-TOPIC: ik kan je VERZEKEREN, dat het een keus is van de ontwikkelaar om een app wel/geen locatietoegang te eisen bij een Bleutooth.
😜 (y)
 
Krijg jij dan ook korting bij een “heer in het verkeer”-rijgedrag?

Persoonlijk vind ik dit erg ver gaan, dat de verzekeringsmaatschappij mij kan volgen. Ik weet niet wat er allemaal in zo’n module zit aan apparatuur die meer doorgeeft dan alleen de km-stand. De ANWB heeft (had?) ook zoiets en daar werd je beloond voor “goed rijgedrag”. Maar hoe dit bij OHRA zit weet ik niet.
Bij de OHRA verzekering geldt geen korting voor een voorbeeldig rijgedrag.

Je kunt via je OHRA account precies zien wat men registreert, en dat zijn begin- en eindtijd van elke rit en het bijbehorende aantal gereden kilometers. Er worden geen locatiegegevens door OHRA geregistreerd.
Als je moeite hebt met deze kilometerregistratie, moet je uiteraard niet voor deze verzekering kiezen. Ik heb er geen moeite mee en bespaar er ca. 275,- per jaar mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ik heb zojuist voor mijn situatie die kilometerverzekering bij OHRA ingevuld, want €275,- besparen klinkt wel lekker natuurlijk. Maar ik ben voor mijn situatie met bij m’n huidige verzekering behoorlijk goedkoper uit. Dat is wel een combi-polis met nog een auto en het hele verzekeringspakket t.a.v. inboedelverzekering, WA enz.

Ik zit op ongeveer 12.000km per jaar met de IS en dat kost me €53,47 per maand (80% no-claim korting). Per jaar kost me dat €641,64. Dezelfde auto bij OHRA met dezelfde voorwaarden kost me per 1000km €124,77. Ik zou dan 12 keer zo’n 1.000km bundel per jaar bij OHRA afnemen met die kilometerverzekering. Per jaar kost die verzekering me dan zo’n €1.497,24.

Hieruit blijkt opnieuw dat je voor je eigen situatie moet berekenen wat voor jouw situatie en jouw wensen de best passende verzekering is.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB
Wat all risk betreft is ook de mogelijke rest waarde best wel van belang.De ct200h die ik heel kort gereden heb was van 2012 maar door de staat van de auto en de lage kilometerstand kwam er een taxatiewaarde voor het verzekeren van 19500 euro uit. Ais je hem dan zelf total loss rijd denk je toch dat je wel een foutje gemaakt hebt betreffende je verzekering keuze. verder ben ik ook een grote voorstander van kleine schades zelf betalen. Dat helpt ook behoorlijk als je dan een grote schade zou rijden omdat het er maar 1 is. Vrije herstelkeuze ben ik ook een grote voorstander van.
 
Wij waren met de GS450H bij Centraal Beheer WA + gedeeltelijk casco verzekerd. Met de aankoop van de 2018 RX450h een berekening laten maken door Lexus Eindhoven en die bleek, in ons geval, per maand ruim 20 euro goedkoper te zijn. Ook weer WA+ gedeeltelijk casco en inzittende verzekering. Ik heb 24 schadevrije jaren en kreeg via Lexus 80% no claim korting en via Centraal Beheer 75% no claim korting. De Lexus verzekering loopt via Bovemij verzekeringen.
 
Lexus Insurance heb ik ook een hele tijd gehad. Zeker prima geprijsd! Enige nadeel - en dat is voor eenieder uiteraard persoonlijk - is dat ze beveiligingseisen hebben, en schadeherstel via de dealer moet lopen. Anders kost het je eigen risico.
 
@Sam_IS300h Klopt, wij moesten een klasse 3 of voertuig volgsysteem monteren. Het is een klasse 3 geworden die de dealer voor zijn rekening heeft genomen. Schade herstel via de dealer is voor ons geen probleem.
 
Vorig jaar een negatieve ervaring gehad bij Interpolis vanwege de no-claim bescherming, of hoe dat maar heet. Die was “gratis”, maar na een kleine schade zou ik daar fors voor moeten betalen.
Per saldo dus toch een premiestijging, alleen heet het anders…..

Dus overgestapt naar Allianz Direct.
Vergelijkbare dekking en 25% goedkoper.
klopt. die no-claim bescherming is echt een wassen neus
afgelopen jaar ook een schade gemeld, niet geclaimd overigens. werd er verteld dat je dan de komende 3 jaar totaal 500 euro extra premie betaald.
de no-claim korting blijft staan maar je valt nog wel terug in schadevrije jaren.
ik betaald nu voor allrisk incl pechhulp nederland 800 per jaar
 
Voor de mensen die NN via United Consumers interessant vinden: De korting die je krijgt is alleen voor het 1e jaar.
Dit is denk ik niet meer van toepassing. Ik kreeg vorige maand al een mailtje, dat ze voor mij al een vergelijking gemaakt hadden. Vanmorgen kreeg ik de definitieve verlenging binnen met polis en groene kaart. Keurig inclusief de korting. Zelfs nog een paar euro goedkoper dan verleden jaar. Ik zal nog eens een beetje rondneuzen of ik via bijv. Independer nog wat goedkopers kan vinden. Al denk ik dat dit de meest voordelige aanbieding is.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en sanookh
Dit is denk ik niet meer van toepassing. Ik kreeg vorige maand al een mailtje, dat ze voor mij al een vergelijking gemaakt hadden. Vanmorgen kreeg ik de definitieve verlenging binnen met polis en groene kaart. Keurig inclusief de korting. Zelfs nog een paar euro goedkoper dan verleden jaar. Ik zal nog eens een beetje rondneuzen of ik via bijv. Independer nog wat goedkopers kan vinden. Al denk ik dat dit de meest voordelige aanbieding is.
Ja dat was bij mij ook het geval, ik kreeg een vergelijking in de email maar die moest je dan nog wel aanvragen. En ik moest de oude verzekering nog apart opzeggen want dat liep langs elkaar heen. Maar inderdaad voor het komende jaar iets omlaag in de premie en volgens mij (voor mijn situatie iig) de voordeligste aanbieding.
 
Wat all risk betreft is ook de mogelijke rest waarde best wel van belang.De ct200h die ik heel kort gereden heb was van 2012 maar door de staat van de auto en de lage kilometerstand kwam er een taxatiewaarde voor het verzekeren van 19500 euro uit. Ais je hem dan zelf total loss rijd denk je toch dat je wel een foutje gemaakt hebt betreffende je verzekering keuze. verder ben ik ook een grote voorstander van kleine schades zelf betalen. Dat helpt ook behoorlijk als je dan een grote schade zou rijden omdat het er maar 1 is. Vrije herstelkeuze ben ik ook een grote voorstander van.
Tenzij je verzekerd hebt op taxatie waarde (youngtimer of klassieker verzekering) maakt de dagwaarde of taxatiewaarde van de auto niets uit voor de verzekering, men gaat uit van nieuwwaarde, gewicht, type auto(risico), regio, eventuele jaar kilometrage klasse, eigen risico en schadevrije jaren, soms kan je ook nog kiezen voor een aantal jaren aanschafwaarde of nieuwwaarde uitkering bij totaal verlies, dat geldt meestal voor auto's tot max 3 of 5 jaar oud.

Taxatiewaarde kan bij een wat oudere auto alleen handig zijn bij een schade, dan zal de auto minder snel total loss worden verklaard bij een forsere schade.

Eventuele vrije keuze schadereparatiebedrijf is ook nog iets om te overwegen, dat kost meestal ofwel ietsje meer premie, ofwel hoger eigen risico, maar dan ben je niet verplicht om bij een aangesloten bedrijf te brengen, kan je zelf kiezen waar reparatie plaatsvindt.
Belangrijk is ook om naar recensies te kijken, de ene verzekeraar is veel soepeler bij schade afhandeling en veel sneller met uitkeren dan de andere..
Er zijn soms enorme premie verschillen, maar die zijn soms te verklaren door slechtere service of extra beperkende voorwaarden.
Is echt een kwestie van uitzoeken