Verzekering

Aansluitend op het bericht van @RoelVB… wat denk je van de modules die wij uit China halen… zoals, zijspiegels automatisch open en dichtklappen, Carplay en recentelijk de kermisverlichting.
Bij de kermisverlichting download je een app op je mobiel om de verschillende lichteffecten te bedienen, maar je hebt geen idee óf en welke data er verzameld wordt. Het eist o.a. ook dat de ‘locatie’ aangezet moet worden… jaja… voor het bedienen van de verlichting. Het moet niet gekker worden. Heb de app verwijderd, en het licht op standje blauw gezet.
De VS heeft niet voor niets TikTok verboden. Maar daar tegenover staat dat Google maps of elke navigatie-app jouw locatie bijhoudt en meer info dan dat. Die data wordt verzameld maar je weet niet met welke partijen de data gedeeld wordt. Maar dat mag dan wél van de VS… :eyes:🕵️‍♂️

Het eist o.a. ook dat de ‘locatie’ aangezet moet worden… jaja… voor het bedienen van de verlichting.
We raken een beetje off-topic, maar dat kan ik verklaren. Een app heeft locatietoegang nodig voor Bluetooth (BLE) communicatie. Dit komt omdat locatiebepaling mogelijk is dmv BLE.

• Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Je hebt gelijk @RoelVB , als je daarna maar weer op de goede weg beland.

ON-TOPIC: ik kan je VERZEKEREN, dat het een keus is van de ontwikkelaar om een app wel/geen locatietoegang te eisen bij een Bleutooth.
😜 (y)

Krijg jij dan ook korting bij een “heer in het verkeer”-rijgedrag?

Persoonlijk vind ik dit erg ver gaan, dat de verzekeringsmaatschappij mij kan volgen. Ik weet niet wat er allemaal in zo’n module zit aan apparatuur die meer doorgeeft dan alleen de km-stand. De ANWB heeft (had?) ook zoiets en daar werd je beloond voor “goed rijgedrag”. Maar hoe dit bij OHRA zit weet ik niet.
Bij de OHRA verzekering geldt geen korting voor een voorbeeldig rijgedrag.

Je kunt via je OHRA account precies zien wat men registreert, en dat zijn begin- en eindtijd van elke rit en het bijbehorende aantal gereden kilometers. Er worden geen locatiegegevens door OHRA geregistreerd.
Als je moeite hebt met deze kilometerregistratie, moet je uiteraard niet voor deze verzekering kiezen. Ik heb er geen moeite mee en bespaar er ca. 275,- per jaar mee.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ik heb zojuist voor mijn situatie die kilometerverzekering bij OHRA ingevuld, want €275,- besparen klinkt wel lekker natuurlijk. Maar ik ben voor mijn situatie met bij m’n huidige verzekering behoorlijk goedkoper uit. Dat is wel een combi-polis met nog een auto en het hele verzekeringspakket t.a.v. inboedelverzekering, WA enz.

Ik zit op ongeveer 12.000km per jaar met de IS en dat kost me €53,47 per maand (80% no-claim korting). Per jaar kost me dat €641,64. Dezelfde auto bij OHRA met dezelfde voorwaarden kost me per 1000km €124,77. Ik zou dan 12 keer zo’n 1.000km bundel per jaar bij OHRA afnemen met die kilometerverzekering. Per jaar kost die verzekering me dan zo’n €1.497,24.

Hieruit blijkt opnieuw dat je voor je eigen situatie moet berekenen wat voor jouw situatie en jouw wensen de best passende verzekering is.

• Leuk
Waarderingen: RoelVB
Wat all risk betreft is ook de mogelijke rest waarde best wel van belang.De ct200h die ik heel kort gereden heb was van 2012 maar door de staat van de auto en de lage kilometerstand kwam er een taxatiewaarde voor het verzekeren van 19500 euro uit. Ais je hem dan zelf total loss rijd denk je toch dat je wel een foutje gemaakt hebt betreffende je verzekering keuze. verder ben ik ook een grote voorstander van kleine schades zelf betalen. Dat helpt ook behoorlijk als je dan een grote schade zou rijden omdat het er maar 1 is. Vrije herstelkeuze ben ik ook een grote voorstander van.

Wij waren met de GS450H bij Centraal Beheer WA + gedeeltelijk casco verzekerd. Met de aankoop van de 2018 RX450h een berekening laten maken door Lexus Eindhoven en die bleek, in ons geval, per maand ruim 20 euro goedkoper te zijn. Ook weer WA+ gedeeltelijk casco en inzittende verzekering. Ik heb 24 schadevrije jaren en kreeg via Lexus 80% no claim korting en via Centraal Beheer 75% no claim korting. De Lexus verzekering loopt via Bovemij verzekeringen.

Lexus Insurance heb ik ook een hele tijd gehad. Zeker prima geprijsd! Enige nadeel - en dat is voor eenieder uiteraard persoonlijk - is dat ze beveiligingseisen hebben, en schadeherstel via de dealer moet lopen. Anders kost het je eigen risico.

@Sam_IS300h Klopt, wij moesten een klasse 3 of voertuig volgsysteem monteren. Het is een klasse 3 geworden die de dealer voor zijn rekening heeft genomen. Schade herstel via de dealer is voor ons geen probleem.

Vorig jaar een negatieve ervaring gehad bij Interpolis vanwege de no-claim bescherming, of hoe dat maar heet. Die was “gratis”, maar na een kleine schade zou ik daar fors voor moeten betalen.
Per saldo dus toch een premiestijging, alleen heet het anders…..

Dus overgestapt naar Allianz Direct.
Vergelijkbare dekking en 25% goedkoper.
klopt. die no-claim bescherming is echt een wassen neus
afgelopen jaar ook een schade gemeld, niet geclaimd overigens. werd er verteld dat je dan de komende 3 jaar totaal 500 euro extra premie betaald.
de no-claim korting blijft staan maar je valt nog wel terug in schadevrije jaren.
ik betaald nu voor allrisk incl pechhulp nederland 800 per jaar