Ik ook maar even reageren dan
Ik start ook altijd de auto, achterruit verwarming aan, voorruit ontwaseming aan en krabben maar. Waarom ontwaseming aan? Omdat de voorruit altijd beslaat en dit heb ik ook met de ontdooi spuitbus. Bij mij in ieder geval. Heb zelf ook een bloed hekel aan die troep.
Waar ik me ook aan kapot kan ergeren is dat mensen te veel haast hebben om hun auto fatsoenlijk schoon te maken, voornamelijk als het gesneeuwd heeft. Even ruitenwissers aan en gaan. Heel verstandig! Ga zo door!
Maar goed, waar ik laatst (per ongeluk) achter ben gekomen, is dat de ijskrabbertjes die bij de nieuwe skoda octavia geleverd word (zo'n vierkant groen doorzichtig ding) donders goed werkt. Had ik wel zacht ijs en niet van dat super harde ijs maar ik vond het een fijn ding. en lekker compact!
En dat motortje, gewoon lekker stationair laten draaien inderdaad.
De olie smeert zowel bij - 10 als bij 120 graden. Wat wel problemen kan geven is wanneer de olie kanalen wat krap zijn, dan zou het kunnen zijn dat er bij hogere toerentallen niet genoeg olie kan komen waar het hoort te komen, maar dat is bij een stationair toerental niet van toepassing.
Dat het de motor "vervuilt"? Tja, dat gebeurt ook als je altijd rustig rijdt.
Als het nou zoveel werk is dat de motor op bedrijfstemperatuur is voordat de auto schoon is moet je er alleen op letten dat je niet als nog gelijk gaat lopen racen want de bak en differentieel zijn nog niet op temperatuur.
Maar dan had het maar geen auto moeten worden