Voorbanden "bibberen" bij wegrijden...

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Goedemorgen allemaal,
ik heb een vraag. Als ik 's-morgens weg wil rijden met compleet ingeslagen wielen dan "bibberen" (lichte schokjes) de voorwielen over straat. Dit is alleen bij langzaam wegrijden uit stilstand met de wielen flink ingeslagen. Heb de verkoper (garage) gebeld en die zei dat het normaal is i.v.m. de achterwielaandrijving. Ik dacht namelijk in eerste instantie aan misschien versleten rubbers ergens in de voorkant. Heeft iemand dit ook weleens en/of kan mij vertellen wat het is ?
Vast bedankt !
Groet,
Marc
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties !!
Ik geloof, zeker nà de uitleg van Bassj , Romke en Frank2b van zojuist, dat het inderdaad weleens met de achterwielaandrijving en/of banden te maken zou kunnen hebben.
Ik heb voor mijzelf nu besloten om mij er niet al te druk over te maken. Kan denk ik geen kwaad verder. Is en blijft alleen maar mega irritant.
Nogmaals, een ieder bedankt voor de reacties / info !
Groet,
Marc
Ik sluit me hier volledig bij aan, iedereen bedankt voor het meedenken en verhelderen.

Met name het idee van @Bassj dat voorwielen van een achterwiel aangedreven wagen verder uitslaan dan bij een voorwiel aangedreven auto was voor mij veelzeggend. Tenslotte is dat de oorzaak van veel andere dingen die door alle anderen genoemd zijn in dit topic. En dat toont maar weer eens het nut van een forum tegenover een onduidelijk onvolledig antwoord van een dealer.
 

Radegast

Hoort erbij
9 jun 2020
68
11
8
Ik sluit me hier volledig bij aan, iedereen bedankt voor het meedenken en verhelderen.

Met name het idee van @Bassj dat voorwielen van een achterwiel aangedreven wagen verder uitslaan dan bij een voorwiel aangedreven auto was voor mij veelzeggend. Tenslotte is dat de oorzaak van veel andere dingen die door alle anderen genoemd zijn in dit topic. En dat toont maar weer eens het nut van een forum tegenover een onduidelijk onvolledig antwoord van een dealer.
(y)
 

mark75

Nieuw hier
13 okt 2012
21
4
3
heb hier bij de zomerbanden ook altijd last van. met de winterbanden niet. waarschijnlijk door hogere wanghoogte en zachter rubber.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
Ervaar dit zelf ook maar hoort erbij. Zit in het autotransport en vele nieuwe auto's, die brede banden hebben en je het stuur compleet naar links/rechts draait, hebben dit ook. veelal zijn het auto's uit het grotere segment.
 
  • Leuk
Waarderingen: Radegast en Arno
13 jun 2019
177
53
28
Ik heb het ook gehad op mij IS 300h. Was de standaard velg/band maat 17 inch. Dunlop. Sinds er 18 inch F sport velgen op zitten (nu met Michelin winterbanden, 245 breed) is het euvel verdwenen. Ben daar wel blij mee want het geeft toch een wat onzeker gevoel bij het wegrijden in drukke situaties, al weet je dat het geen kwaad kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Radegast