Voorstellen als eigenaar van GS 300 President en toch wat hulp nodig

i_am_rambo1991

Nieuw hier
22 jul 2015
10
1
0
beste mede-forumleden,

Ik ben Ward woonachtig te Helmond (regio Eindhoven) ben 28 jaar en sinds kort dus eigenaar van een lichtgrijze (kleurnaam?) GS300 President uit 2005 met maar liefst 164dkm op de teller.
Hiervoor was ik eigenaar van een IS 200 Executive uit het jaar 1999 die er dus ook voor gezorgd heeft dat ik het Lexus virus heb.

Ik ben zelf fotograaf en zal dus zeker nog wat plaatjes gaan schieten van mijn nieuwe aanwinst. Echter zijn er toch wel puntjes die ik zou willen aanpakken.

- Grom Vline 2 (aangekocht en geplaatst maar nog niet netjes weggewerkt. Zoek hier nog een adres voor.)
- Probleem met TPMS systeem sensoren kunnen niet worden uitgelezen door GS 450h velgen.
- Ramen blinderen achter 80% en voor zo veel als mag.
- Achterbumper opnieuw laten spuiten door oude bijgewerkte schade die niet mooi is bijgewerkt en schade van spullen in bagageruimte plaatsen.
- Andere velgen.
- Verlagen.

Dingen die ik al heb gedaan.

- Auto helemaal gedetaild (oude wax verwijdert, iron en tar verwijdert, gekleid, opnieuw wax er op en 2 lagen coating).
- Leer gepoetst en ingewerkt met conditioner.
- Koplampen ontdaan van vaagheid.

Ik ben nogal een poets goeroe je zal me dan ook bijna elk weekend bezig zien met het poetsen van mijn auto. Ik was dan ook zeer verrast naar de status van de lak. Deze is nog op en top bijna geen swirls en lak was ook niet ruw van buitenelementen. Ik vermoed dat deze Belgische import voorheen altijd in een garage heeft gestaan.

Hopelijk kunnen jullie me op sommige delen adviseren.

Met vriendelijke groet,

Ward van de Oudeweetering
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Welkom Ward en alvast veel rijplezier met je GS300 gewenst. Ik heb in dat model ook heel veel fijne km gemaakt tot bijna 300.000km zonder problemen , dus je hebt nog ff ...
De lak is topkwaliteit bij de GS dus je zal veel eer van je werk hebben.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ook welkom! Kom eens op met foto's, zodat we je beauty eens kunnen bewonderen :).

Euhm... Sensoren die niet kunnen worden uitgelezen door de velgen?
Het werkt andersom: de auto leest de sensoren IN de velgen uit. Die sensoren werken op batterijtjes...die geheid geen 15 jaar meegaan. Daarmee heb je meteen de oorzaak.
Hoewel, wat ook nog zou kunnen, is dat je auto naar de verkeerde set sensoren op zoek is (kan werken met twee afzonderlijke sets sensoren voor bijv. zomer-/winterset). De keuzeschakelaar daarvoor vindt je links onder het handschoenvak, tegen de middenconsole aan. Ik geloof dat er een A/B-aanduiding op staat.
 

i_am_rambo1991

Nieuw hier
22 jul 2015
10
1
0
Welkom i_am_rambo1991

Veel plezier met de aanwinst.

Wel ff een vraagje.. 2 lagen wax erop en daarna een coating ??:grin: Mag hopen dat dit een typ foutje is :grin:

Nee eerst de auto volledig ontdaan van oude wax lagen met degreaser en iron spray. Toen gekleid en voorzien van een wax. Na dat deze goed was ingetrokken er een coating op gedaan. En nu als laatste stap voorzien van een sealent.
 

i_am_rambo1991

Nieuw hier
22 jul 2015
10
1
0
Ook welkom! Kom eens op met foto's, zodat we je beauty eens kunnen bewonderen :).

Euhm... Sensoren die niet kunnen worden uitgelezen door de velgen?
Het werkt andersom: de auto leest de sensoren IN de velgen uit. Die sensoren werken op batterijtjes...die geheid geen 15 jaar meegaan. Daarmee heb je meteen de oorzaak.
Hoewel, wat ook nog zou kunnen, is dat je auto naar de verkeerde set sensoren op zoek is (kan werken met twee afzonderlijke sets sensoren voor bijv. zomer-/winterset). De keuzeschakelaar daarvoor vindt je links onder het handschoenvak, tegen de middenconsole aan. Ik geloof dat er een A/B-aanduiding op staat.

Excuses heb het aangepast en volgens mij zit die knop toch aan de bestuurders kant of denk ik nu aan de verkeerde want daarmee kun je hem ook resetten. Echter werkt dat niet dan blijft de error bestaan. En de foto's komen van het weekend als het een beetje redelijk blijft. Dit weekend maar eens de velgen een goeie clean geven.
 

i_am_rambo1991

Nieuw hier
22 jul 2015
10
1
0
Vanmorgen ook maar eens naar de schadehersteller gegaan voor een prijsopgave.
Ze geven aan dat het ongeveer 475.- gaat kosten om de hele achterbumper te doen.

is dit een mooie prijs?
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Welkom op het forum en Nette GS heb je aangeschaft! 475,- lijkt wat aan de dure kant. Ik weet niet of er nog veel plamuurwerk nodig is, maar een tijdje geleden hier in de buurt gevraagd (Noord Holland) en was +- 250 euro kwijt.

TPMS sensoren blijven irritante dingen als je het mij vraagt. Vooral in de GS; daar kan je niet eens zien welke band evt te lage spanning zou hebben en wat de spanning dan is. Echt een gemiste kans. Ik ben ook aan de beurt om die sensoren te vervangen, lijkt erop dat ze direct alle 4 gedaan moeten worden.