Voorstellen en vraagje

Tarik

Nieuw hier
14 jul 2019
18
3
3
Hallo,

ik wil al een tijdje mijn Toyota Avensis 2.0 uit 2004, waar ik overigens 5 jaar naar volle tevredenheid in heb gereden, upgraden naar een Lexus GS 300. Ik ben zonder er ook maar ??n keer in te hebben gereden alleen op de beelden, filmpjes, info afgaand een beetje verliefd geworden op deze auto!
nu heb ik er eentje op het oog in Duitsland, ik zal de link onderaan plakken. Ik hoop van jullie tips te krijgen over wel of niet doen.. invoeren in NL gaat me rond de ?1500 kosten. Volgens mij is het het wel waard.
ik heb in Nederland niet zo een net exemplaar gevonden.
kunnen jullie me misschien ook meer vertellen over de verschillen tussen de pre facelift modellen en de modellen na 2008?
alvast hartstikke bedankt!

https://m.mobile.de/fahrzeuge/detai...IKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Lexus GS 300 Luxury Line Alu 18 Leder Navi AHK Standh.
First Registration: 12/2009
Mileage: 124.489 km
Fuel Type: Petrol

Price: ? 13.999,
 

Tarik

Nieuw hier
14 jul 2019
18
3
3
Nog iets wat ik graag wilde weten..
is de ?Luxury? uitvoering van de GS in Duitsland hetzelfde als de ?President? uitvoering bij ons?
Aan de specs en de foto?s te zien wel.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Ziet er goed uit zeg :thumbsup:en even een weetje of misschien weet je dit al, als er een nieuwe tuv keuring bij zit zet de RDW deze over in het APK bestaand je hoeft de auto dan niet apk te laten keuren en de datum van de tuv wordt 1 op 1 overgenomen, dus de eerste 2 jaar geen apk keuring, wel de originele papieren van de tuv keuring meenemen naar de RDW
 

Tarik

Nieuw hier
14 jul 2019
18
3
3
Ziet er goed uit zeg :thumbsup:en even een weetje of misschien weet je dit al, als er een nieuwe tuv keuring bij zit zet de RDW deze over in het APK bestaand je hoeft de auto dan niet apk te laten keuren en de datum van de tuv wordt 1 op 1 overgenomen, dus de eerste 2 jaar geen apk keuring, wel de originele papieren van de tuv keuring meenemen naar de RDW

Dankjewel Henny,

Dit had ik inderdaad al gelezen en heb de garagehouder al verzocht de TUV te vernieuwen.
 

Tarik

Nieuw hier
14 jul 2019
18
3
3
Overigens, mijn GS450h staat hier op het forum te koop. Geen President line, maar veel sneller en zuiniger dan een GS300.

;)

https://forum.lexusforum.nl/forum/l...to-s-te-koop/171821-lexus-gs450h-2006-te-koop

Mooi auto!
maar ik wil eentje met wat minder kilometers en een facelift.
ook vind ik de bagageruimte van de 450 wat minder ..
Met 3 kids heb ik die ruimte echt nodig!
en de uitrusting van de auto die ik op het oog heb is wel supercompleet.. alleen de stoelventilatie ontbreekt maar daar kan ik mee leven..
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Mooi auto!
maar ik wil eentje met wat minder kilometers en een facelift.
ook vind ik de bagageruimte van de 450 wat minder ..
Met 3 kids heb ik die ruimte echt nodig!
en de uitrusting van de auto die ik op het oog heb is wel supercompleet.. alleen de stoelventilatie ontbreekt maar daar kan ik mee leven..

Snap ik.
de kofferbak is echt minimaal xD
Echter heeft mijne wel stoelventilatie en zoals je kunt zien is zowat alles vervangen wat bij die km-stand kapot kan gaan. Bovendien zijn dakdragers ook mogelijk ^^

En kinderen vinden de 300+pk ook super leuk.
source: mijn kind wil altijd ?racen? als we met de GS gaan.
 

Tarik

Nieuw hier
14 jul 2019
18
3
3
In heb de GS inmiddels gekocht.
1 Augustus ga ik hem ophalen.
Arbitrator, als je de dakdragers los zu Willen verkopen, ik ben zeer ge?nteresseerd!!
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Wijze keuze Tarik, gefeliciteerd.
Zelf twijfelde ik ook over een 300 en 450h, maar minder bagageruimte en meer gewicht van de H deed mij besluiten voor de 300 te gaan. Ik rij veelal snelweg kilometers en heb ik er niet veel aan om die accu's mee te sleuren. Verbruik ligt bij mij tussen de 1:13 en 1:15. Enkel voor de uren in de file en bebouwde kom is een H voordeliger. Succes met de keuring en veel plezierige km's!
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Wijze keuze Tarik, gefeliciteerd.
Zelf twijfelde ik ook over een 300 en 450h, maar minder bagageruimte en meer gewicht van de H deed mij besluiten voor de 300 te gaan. Ik rij veelal snelweg kilometers en heb ik er niet veel aan om die accu's mee te sleuren. Verbruik ligt bij mij tussen de 1:13 en 1:15. Enkel voor de uren in de file en bebouwde kom is een H voordeliger. Succes met de keuring en veel plezierige km's!


Dat zijn mooie verbruikscijfers!
 

Tarik

Nieuw hier
14 jul 2019
18
3
3
Wijze keuze Tarik, gefeliciteerd.
Zelf twijfelde ik ook over een 300 en 450h, maar minder bagageruimte en meer gewicht van de H deed mij besluiten voor de 300 te gaan. Ik rij veelal snelweg kilometers en heb ik er niet veel aan om die accu's mee te sleuren. Verbruik ligt bij mij tussen de 1:13 en 1:15. Enkel voor de uren in de file en bebouwde kom is een H voordeliger. Succes met de keuring en veel plezierige km's!

Dankjewel ThinlaneT!
Dat zijn inderdaad heel mooie cijfers! Ik za niet veel km?s maken met de auto.. fiets naar m?n werk en woon in Amsterdam. Af en toe naar Duitsland om de motor ?schoon? te rijden en soms met de auto op vakantie (vandaar de vraag naar dakdragers). Ik verwacht dat ik rond 15000 km per jaar zal rijden. Als ik dan gemiddeld 1 op 9 / 1 op 10 haal ben ik allang blij!!
Ik kan niet wachten tot ik de auto terug kan rijden uit Flensburg..
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Dankjewel ThinlaneT!
Dat zijn inderdaad heel mooie cijfers! Ik za niet veel km?s maken met de auto.. fiets naar m?n werk en woon in Amsterdam. Af en toe naar Duitsland om de motor ?schoon? te rijden en soms met de auto op vakantie (vandaar de vraag naar dakdragers). Ik verwacht dat ik rond 15000 km per jaar zal rijden. Als ik dan gemiddeld 1 op 9 / 1 op 10 haal ben ik allang blij!!
Ik kan niet wachten tot ik de auto terug kan rijden uit Flensburg..

Ik heb overigens geen dakdragers. Ik bedoelde dat ze mogelijk zijn (dit itt de nieuwe ES)

Hoe ga je dat doen met importeren?
direct dezelfde dag naar RDW rijden?

Ik zit ook te kijken naar een DE auto en kan wel een paar praktijktips gebruiken.
 

Tarik

Nieuw hier
14 jul 2019
18
3
3
Het Plan voor het invoeren van de GS is als volgt:
1 augustus in de ochtend naar Hamburg vliegen en vandaar met de trein naar Flensburg. De garagehouder komt me vanaf het station ophalen met mijn auto. We gaan dan naar het gemeentehuis in Flensburg om een ?kurzkennzeichen?, tijdelijk kenteken om de auto naar Nederland te rijden, aan te vragen. Dit kost rond de ?50,- a ?60,- heb ik begrepen.
Vervolgens rijd ik de auto naar Amsterdam.
In Amsterdam aangekomen op de site van de RDW een ??ndagskenteken aanvragen, welke overigens gratis is. De volgende dag vroeg, rond 8uur naar het RDW terrein in Amsterdam Sloterdijk rijden. Je kunt dit zonder afspraak doen.. als je echter zeker wilt zijn dat je aan de beurt komt kun je wel een afspraak maken. Bij de RDW de papieren in orde laten brengen. De auto heeft een nieuwe TUV- keuring voor 2 jaar. Dit wordt overgenomen door de RDW, dus de eerstkomende 2 jaar hoeft de auto niet gekeurd te worden!
Als bij de RDW alles geregeld is moet ik bpm aangifte doen bij de belastingdienst. Hiervoor heb je een bpm berekening nodig. Dit kun je zelf doen op de site van ?Autotelex.nl?, dit kost je 2 tientjes. Je kunt het ook door ?professionele? bedrijfjes laten doen, al zie ik daar het nut niet van in.
Als het goed is krijg je binnen een paar dagen een bericht met het bpm bedrag dat je moet betalen en zo gauw je dat hebt gedaan worden je kenteken-gegevens opgestuurd en kun je je kentekenplaten laten drukken.

Dit is, na zelf onderzoek gedaan te hebben, zoals ik het wil gaan doen. Als ik dingen ben vergeten of die beter kunnen hoor ik het ook graag.
ik hoop dat jullie er wat aan hebben..
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Duidelijk verhaal!
Ik heb bijna dezelfde stappen in mn hoofd met 1 verschil:
ik heb begrepen dat het tijdelijke DE kenteken niet geldig is in NL en dat je dus zodra je over de grens bent je 1-dagskenteken moet plaatsen en deze ook WA verzekerd dient te hebben.

Hoe ga je de BPM berekening doen?
heb je de oude NL-prijslijsten kunnen bemachtigen?
 

Tarik

Nieuw hier
14 jul 2019
18
3
3
Het tijdelijke Duitse kenteken is geldig tot je bij de RDW bent geweest. Daar wordt het Duitse kentekenbewijs ingenomen en dus ook het Duitse kenteken. Ik geloof dat het tijdelijke kenteken 5 dagen geldig is dus je moet wel binnen die 5 dagen naar de RDW. Je moet het ??nsagskenteken bij de RDW aanvragen voor de dag dat je naar de RDW keuring gaat.

De bpm berekening doet Autotelex voor jou. Er zijn verschillende manieren om die te berekenen en zij kiezen de voor jou gunstigste berekening. Dat is wat ik heb begrepen uit hun informatie.. derhalve ben ik niet op zoek gegaan naar oude prijslijsten..
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Nou, ik ben benieuwd waar je het vandaan hebt dat je met het tijdelijke 5 daagse DE-kenteken in Nederland mag rijden, want mijn bronnen zeggen van niet:
https://easyimport.nl/auto-importeren/tijdelijk-duits-5-daags-kenteken-nederland/


Wat wel kan volgens https://carimport.solutions/duitsland-uit-met-een-exportkenteken/ en https://www.anwb.nl/experts/juridis...ken-van-de-duitse-grens-naar-de-rdw-te-rijden
is een Zollkennzeichen kenteken aanvragen in DE en dan in Nederland een BPM-vrijstelling aanvragen (beide voor 2 weken)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tarik

Tarik

Nieuw hier
14 jul 2019
18
3
3
Dankjewel voor je waarschuwing. Ik heb mijn info vooral van de site van de RDW https://www.rdw.nl/particulier/voert...u--of-eva-land en de belastingdienst.
Op de site van de RDW wordt niet gespecificeerd welk kenteken je nodig hebt maar wel dat je in Nederland kunt rijden met een tijdelijk Duits kenteken.
uit jouw info haal ik dat je dus een ?exportkennzeichen? nodig hebt om de auto naar Nederland te rijden.
Zo helpen wel elkaar! Thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Tarik

Nieuw hier
14 jul 2019
18
3
3
Dankjewel!
Wanneer ik alles achter de rug heb zal ik verslag doen van de hele onderneming en van de indrukken van de auto..
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB