Nou Voor de eerste keer heeft de Lexus me laten staan…..
Afgelopen tijd retourtje Assen - Den Haag en retourtje Assen- Rotterdam gereden. Tank leeg gemiddelde 8,7/100 km of terwijl 1 op 12 zonder problemen. Ondanks dat ik hier wel schik in had toch weer uitgekeken naar vandaag; naar het werk in Oldenzaal over de A31 door Duitsland.
Dat ging helaas niet zoals voorheen, moest afremmen voor een camper en toen die aan de kant ging volgas….echter een hapering, cruise control gaf error en daarna VCS en PCS lamp aan en helemaal GEEN vermogen meer, motor schokken en doen….
Snel vluchtstrook op en motor uutgezet. Tijdens het wachten op de sleepdienst (2 uur
), nog geprobeerd de wagen te starten, maar slaat amper tot niet aan en loopt heel slecht….
Wagen af laten slepen naar Lexus Enschede nadat de afsleper hem aan de laptop had gehangen; motor krijgt onvoldoende brandstof….
Hopelijk valt het mee, we gaan het meemaken, de eerste keer in dik 2 jaar dat hij me in de steek laat…
Lesson learned; NIET zuinig proberen te rijden maar je normale snelheden blijven rijden