Voorstellen FDD1975

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Slechts 124k staat er op de teller….
Terugroepactie aangaande motorblok is uitgevoerd..
Heb je daar bewijs van? Dit kan namelijk komen door de klepveren (terugroepactie was omdat het materiaal waar de klepveren van gefabriceerd zijn onreinheden kon bevatten. Hierdoor kan de sterkte van de klepveer verminderd zijn en met het gevolg dat één of meerdere klepveren breken).

Deze blokken draaien > 400k-500k zonder noemenswaardige zaken. Bijn124k zijn ze eigenlijk nog niet echt ingelopen.
 

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Ohw dat is wel heel erg balen, ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Zeker met deze KM stand is het zuur!!!
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Het valt niet mee, sterker nog totaalschade….

Krukas is gebroken, dat is gewoon einde motor…..

Nu neem ik even rustig de tijd zodat ik geen overhaaste beslissingen maak…
 
  • Wow
Waarderingen: RoelVB en D43m0n

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Sjemig Eric, dat is wel heel erg.
Ik hoop dat er ook nog iets van coulance is bij zo’n KM stand. Ik ga voor je duimen, heb je wel overwogen een Lexus aangeschaft, de V8 BMW laten staan en dan dit. Dat verdient een goed einde!!!

Rick
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
verschrikkelijk balen, meneer timon zal zich nu waarschijnlijk ook achter z'n oren krabben......
1 jaar garantie en nu nog een euvel wat in de papieren gaat lopen.
Voor beide partijen is dit zwaar xxxxx. Jullie zullen er vast uitkomen samen.
Sterkte
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Garantie is al verlopen, dus Timon ga ik hier niet mee lastig vallen, dit kan Lexus zelf ook niet voorspellen….

Nog nooit gebeurd dit….
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Ik heb dit ook nog nooit gezien in al die zes jaar dat ik het forum van CL bekijk, zelfs de compressor boys met 500+ PK hebben geen problemen.
En nu? Op zoek naar een nieuwe 1UR-F(S)E? Staan er behoorlijk wat op Ebay.
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Het valt niet mee, sterker nog totaalschade….

Krukas is gebroken, dat is gewoon einde motor…..

Nu neem ik even rustig de tijd zodat ik geen overhaaste beslissingen maak…
Nou, dan heb jij al je pech wel in 1x te pakken, pech met technische zaken is altijd echt niet fijn, maar het blijft natuurlijk maar blik op wielen. Maar dit is dan ook echt gewoon stomme pech. Dit komt gewoon nooit voor (ook niet bij getunede exemplaren). Zou er zeker even rustig over nadenken. Succes.
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Kleine update,

Het blijkt geen krukas te zijn, maar een nokkenas. Cylinder 7 heeft geen compressie……

Ik ben nu op vakantie, maar na de vakantie wil ik eerst even kijken of het te repareren valt. En wat de totale schade is….
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Oef, blijft balen, maar dit biedt wat meer perspectieven. Ik weet niet of dit blok non-interference orientatie heeft, maar mijn redenatie is dan; nokkenas gebroken (cylinder 7 dus dat is aan de voorkant van het blok (?) -> teveel spanning op distributieketting/riem?) -> klep(pen) out of sync/timing -> schade aan cylinder door kleppen -> compressie weg
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
yep, ook zwaar xxxxx maar wel iets wat mee kan vallen qua reparatie. neem de tijd en kijken wat mogelijk is.
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Zit dan recht onder de breuk, wat weer onder de hogedrukbenzinepomp zit…..

Ik persoonlijk heb het vermoeden dat daar iets fout is gegaan…
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Nou......

Na 2 maanden, waarin Lexus Zwolle 2 aanvragen heeft ingdiend en telefonisch gebeld heeft, vind Lexus Nederland niet dat ze maar enige coulance hoeven te geven. In het kort succes ermee en zoek het maar uit.........

Er is niet eens gevraagd hoe ik een eventuele coulance voor ogen had, een nieuw motorblok bijvoorbeeld had ik nooit gevraagd. Eerder een tegemoetkoming, ja hij is 14 jaar oud maar heel weinig gelopen en heeft al zijn beurten op tijd gehad.

Momenteel zit ik eraan te denken om hem weg te doen, er zit blijkbaar totaal geen onderscheid tussen de service van Lexus of die van BMW of welk merk dan ook, meer dan teleurgesteld in de gang van zaken. Zelf opknappen en verkopen is voor mij een hele lastige optie, aangezien ik meer dan 200 dagen per jaar weg ben. Een auto prive verkopen word daardoor heel lastig en laten we eerlijk zijn een Lexus LS is ook geen verkoopwonder.........

Ik ga er nog even een nachtje over slapen, post later wel foto's van de schade die Lexus klaarblijkelijk normaal vind. Daarnaast wordt door Lexus de interieurs in amerika allemaal vervangen vanwege weekmakers die vrij komen bij hoge temperaturen. Kosten 7-11k per auto!!! Als mijn blok door een productiefout kapot loopt moet ik dat maar normaal vinden..........
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Zo eindelijk eens tijd en zal eens vermelden hoe dit verhaal afgelopen is. (spoiler alert niet goed)

Het probleem is kort voor mijn vakante gebeurd en gelukkig heb ik het goed kunnen verdringen en toch wel van mijn vakantie kunnen genieten. Toen het einde van de vakantie naderde werd ik echter geconfronteerd met mijn auto met zijn kapotte motorblok. Doordat ik nu weleens van een onafhankelijke partij wilde horen wat er nu precies aan schade was de wagen naar MMA gebracht. Welnu na het liften van het kleppendeksel troffen zij het volgende aan:
7a4c8459-1f4e-4b27-bb39-f651312daf9d.JPG

17ac37ae-ea23-47ec-bb0b-329328be1597.JPG


831c1dbb-3769-4b47-8538-822b03615e73.JPG

5315d52f-c23b-4fb6-9efd-377d37bb07a1.JPG

b64ed29d-5ffb-4de5-82a6-2529443319d0.JPG

baa0f3f4-8815-4eb1-ac85-14a181911d42.JPG

Om vervolgschade (klepveren zijn gebroken) te onderzoeken moest de kop gelift worden en om te bekijken waarom cylinder 7 geen compressie heeft. Ik heb toen besloten om daar even mee te wachten, aangezien je vaak genoeg leest dat fabrikanten dan coulance afketsen, omdat ze kans hebben gekregen om eigen onderzoek te doen.

Lexus Nederland gebeld en ik kreeg te horen dat ik een coulance aanvraag via mijn Lexus dealer moest doen. Dus Lexus Zwolle gebeld en hun zijn ermee aan de slag gegaan, ik heb naast deze foto's een brief gestuurd waarin ik heel eerlijk vermeld hoe en wanneer de schade opgtreden was. Lexus Zwolle had voor de volledigheid ook het onderhoudsboekje nodig (met Lexus stempels) en de onderhoudshistorie. Aangezien de wagen nog bij MMA stond heb ik even een ritje Assen-Amersfoort-Zwolle-Assen gedaan, met de Twingo van mijn moeder...Ondertussen kreeg ik ook nog bericht van de RDW dat mijn auto geregistreerd stond met kilometerstand onlogisch, bij navraag bleek dat Lexus Enschede 1km op de teller heeft doorgegeven...........
:blackeye:


Na 2 weken wachten contact opgenomen hoe de zaken ervoor stonden. Lexus Zwolle gaf aan dat de eerste aanvraag afgewezen was, echter het antwoord was voor hun niet bevredigend en met alle informatie die ik aangeleverd had, kon dat ook weerlegt worden dus hebben ze opnieuw een coulanceaanvraag gedaan op eigen iniatief.

Deze keer duurde het antwoord van Lexus nederland een heel stuk langer, maar helaas was het antwoord wederom negatief, Lexus Zwolle heeft er vervolgens nog achteraan gebeld omdat ze dit nog nooit meegemaakt hebben. Wagen is dealeronderhouden / heeft op tijd zijn beurten gehad en ik ben de eerste en enigste wereldwijd waarbij dit voorgekomen is... Helaas heeft dit de uitslag niet veranderd...

Wat voor mij het meest vreet is dat ze aan de andere kant van de grote plas water, complete interieurs vervangen omdat er weekmakers vrij komen bij hoge temperaturen en de kosten voor deze ingreep tussen de 7000 en 11000 US dollar liggen PER AUTO (en die is daar verkocht alszijnde een VW Passat hier grote aantallen dus), maar als er echt serieus iets kapot gaat ik het op mag hoesten. Kosten tussen de 10000-14000 euro en ZONDER garantie.

Met dit in het achterhoofd weer contact opgenomen met MMA. Ik kon kiezen voor opknappen, maar dan moet de kop eraf om te kijken voor vervolgschade en verder waren er nog geneg onzekerheden. Doordat de nokkenas tijdens het rijden is gesprongen kan het zijn dat bijvoorbeeld ook de ketting gerekt is of versprongen doordat 1 nokkenas compleet los was, hoe is de staat van de rest van het blok en ga zomaar door...

Een nieuw blok (bedankt voor de links heren) werd ook niet echt een optie, immers zal ook open moeten voor de versterkte klepveren, daarna moet de oude gedemonteerd worden en de nieuwe gemonteerd. Kosten lopen dan ook alweer snel op naar 8000-10000 euro voor alles en wederom zonder de garantie dat het me niet weer overkomt, want het is immers hetzelfde blok......

Uiteindelijk besloten om mijn verlies te nemen, vertrouwen in de wagen is gewoon weg en ik heb weinig zin om rond te rijden met in het achterhoofd ik hoop dat de motor heel blijft. Dit is voor mij een enorm dure les geweest en een Lexus komt bij mij dus niet meer in de garage. Enorm teleurgesteld in de gang van zaken, heel erg teleurgesteld in Lexus Nederland en er gaat ook een brief naar Japan, want kwaliteit en service heb ik dus even niet meegekregen...

Is Lexus dan definitief van de baan, nope, als mijn vrouw na het lessen een CT200h wil, kan dat maar wordt hij alleen gekocht bij Lexus Zwolle en komt hij niet in mijn garage.
:lollerdelol:
:lollerdelol:
Ikzelf koop er nooit weer eentje en kom er dus met praktijkervaring achter dat de service van Lexus op hetzelfde niveau van Volkswagen en BMW staat......

Om het afsluiten met positief nieuws:
Een enrom dankwoord voor MMA, zeer vriendelijke mensen, meer dan prima ervaringen opgedaan en het bedrijf raad ik iedereen aan.
Ook bedankt voor Lexus Zwolle, zeer prettige mensen en hebben alles gedaan wat hun konden doen. Daarnaast hebben ze een extra hoog inruil bod gedaan op mijn auto om de pijn iets te verzachten, je kon aan alles merken dat hun ook niet blij zijn met deze afloop. Wil je een keer een Lexus, loop zeker bij Lexus Zwolle binnen...

Ondertussen ben ik rustig op zoek naar een nieuwere auto, mijn volgende auto moet fabrieksgarantie hebben, echter moet het wel iets leuks worden......
 

Bijlagen

  • 7a4c8459-1f4e-4b27-bb39-f651312daf9d.JPG
    7a4c8459-1f4e-4b27-bb39-f651312daf9d.JPG
    347 KB · Weergaven: 38